Gå til innhold

får feil i php, Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\inetpub\wwwroot\test.php on line 14

Anbefalte innlegg

Det funka i går, men da jeg slo på pcen i dag og surfet innom 127.0.0.1 til morran i dag fikk jeg opp følgende:

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\inetpub\wwwroot\servertest.php on line 14

Linje 14 ser ut som følgeden:

mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die( 'Could not connect: ' . mysql_error() );

Jeg har editert(eneste edit) i C:\Windows\php.ini følgende:

extension_dir = "c:\php\ext"

extension=php_mysql.dll

Det er en jobbpc, så det kan tenktes at den resetter noen foldere eller settings. Noe er det iaff. Har googlet og fulgt noen install tutorials men de gir ikke noen endring.

Så hvordan setter jeg opp PHP med MySQL(hva må kopieres hvor osv)? Om det er relevant er serveren IIS7, OS er Win7.

phpinfo() funker.

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter ennå. Har nå reinstallert ALT og fulgt denne tutorialen:

http://maximumpcguides.com/windows-vista/h...php-web-server/

PHP er installert da jeg fremdeles får opp phpinfo() MEN mysql står ikke lista her (!!!!!!!)

MySQL er installert. Med admin toolet kan jeg åpne db og endre/lage tabels. (så det funker, den biten).

Altså aner ikke PHP noenting om MySQL og det er denne forbindelsen som er brutt og ikke virker. Jeg aner ikke helt hvordan jeg skal ta tak i dette for å løse problemet da alt skulle ha fungert med tutorialen.

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

UPDATE:

Det funker, selv etter en restart. Jeg aner fremdeles ikke hva som gikk galt fra at det funka i går, men nå har den iaff overlevd en reboot. For reinstalleringa i dag så måtte jeg ta med extension=php_mysqli.dll i tillegg til extension=php_mysql.dll i php.ini fila som lå i c:\windows mappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...