quiki Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Hei, Jeg ser etter en god NAS løsning som ikke er for dyr til mitt hjemmenettverk. Jeg over denn fra QNAP. Ser at den støttter Raid 1 (speiling). Eneste som er litt drit er at den kun har plass til 2 disker. Det er ganske mange ekstra server funksjoner (file server, FTP server, printer server, web server (with phpMyAdmin, MySQL, SQLite, Joomla!) og ting en kan gjøre me denne boksen. Jeg lurte bare på om noen har erfaring på denne boksen eller om noen har for og mot argumenter på den? Produktet på komplett Er video og detaljert beskrivelse av produktet her Fra cnet review: The good: The QNAP TS-239 Pro offers fast throughput speed and an overwhelming list of useful features. Also, it supports hot-swappable RAID configurations and has a robust, intuitive Web interface. The bad: The QNAP TS-239 Pro has a long boot time, runs a little noisy, lacks a front LCD, and is relatively expensive. It also requires some networking knowhow to set up and operate. The bottom line: The QNAP TS-239 Pro is a dual-bay NAS server that offers good performance and many features for a relatively high premium. It's a device best suited for those with intermediate or advanced know-how of networking. Endret 14. oktober 2009 av quiki Lenke til kommentar
pipati Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hei, Ser du har fått lite respons. Ble den innkjøpt? Fint om du i så fall kan dele noen erfaringer, f.eks på valg av disker. Av reviews jeg har lest så er det pris som er den største svakheten. Noen nevner også støy, så jeg tror jeg det er viktig å velge disker som ikke bråker. Mitt hovedformål er media server, download server, web server (java ikke php) og print server. Forstår fra forumene på QNAP at Java og Tomcat installeres greit via gratis tilleggspakker. Rett før jeg bestiller denne .... Lenke til kommentar
sajohansen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg har tidligere hatt QNAP ts-109 pro. Denne har specs som: - Maks. 2 TB (Maks 1TB-SATA (1 Slot) + Maks 1TB ESATA/USB) - 500 Mhz prosessor - 128 MB RAM (Fysisk minne) Forskjellen er vel nesten bare at QNAP 209 har 2 SATA-slots, ellers er de like tror jeg, stemmer ikke det? Har masse erfaring med denne ihvertfall! Har alt i alt vært ganske fornøyd. Fordeler: - Strøm- og støysvak. - Krever få tekniske kunnskaper, men man kan også bruke den avansert om det er ønskelig. - Lettvinn og bruke og administrere. Stort sett plug and play. Ulemper: -Begrensede fysiske kapasiteter, som prosessorkapasitet og ram. Dette avhenger av behov og hvilke applikasjoner og tjenester du har tenkt å benytte. Kanskje lettere hvis du kommer med mer spesifikke spørsmål, så skal jeg svare etter beste evne=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå