Gå til innhold

Stråling fra Acer

Mariss

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har et lite problem med min Acer, og det er at den gir så utrolig mye stråling fra seg. Dette begynner jeg å bekymre meg over, og det er først nå jeg faktisk har tenkt over konsekvensene av dette. Jeg husker at etter ett år begynte jeg å kjenne det, men ikke noe sånn særlig. Har vært mest det siste året, og da har jeg kjent det i beina. Det begynner på en måte å verke.

Vet noen om dette kan vere farlig? Jeg skjønner jo nå at jeg må slutte å bruke pcen, men kan det ha skjedd noen skade?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er et område du kommer innpå nå som er vanskelig.

Det er ikke bevist at det er noe helserisiko med stråling fra bluetooth og trådløse moduler fra en pc.

I tillegg er det er elektromagnetisk stråling fra hele eneheten.

Enkelte mennesker hevder dem er følsomme ovenfor disse strålingene, men ingen har til dags dato vært villige til å være med i forsøk der man bruker placebo metode der noe rom har stråling, andre ikke, slik at forsøkspersonen skal si at nå er det stråling, jeg kjenner det.

En trådløs hjemmetelefon stråler mye mere, og enkelte mobiler stråler mye og.

Jeg tror heller du kjenner det i bena pga at du sitter lenge med pcen, noe som kan være uvant for kroppen. :p

Men når dette er sagt, så er det lurt å slå av alle trådløse funksjoner når de ikke er i bruk, ikke ligge med mobiltelefon på puten.

Lenke til kommentar

Det er gjort mange forsøk på personer som mener at de er sensitive for elektromagnetisk stråling. Det viser seg at de ikke reagerer på elektromagnetisk stråling, men på kunnskapen om at det er elektromagnetisk stråling i rommet, selv når det ikke er det.

At trådstarter merker noe i beina har antakeligvis sammenheng med at han/hun sitter med PC-en i fanget og varmer opp beina, noe som kan føre til beina verker litt. Sett PC-en på et bord eller kjøp et slikt laptopbord du legger i fanget så det ikke blir direkte kontakt mellom PC og lår.

Lenke til kommentar
Det er gjort mange forsøk på personer som mener at de er sensitive for elektromagnetisk stråling. Det viser seg at de ikke reagerer på elektromagnetisk stråling, men på kunnskapen om at det er elektromagnetisk stråling i rommet, selv når det ikke er det.

At trådstarter merker noe i beina har antakeligvis sammenheng med at han/hun sitter med PC-en i fanget og varmer opp beina, noe som kan føre til beina verker litt. Sett PC-en på et bord eller kjøp et slikt laptopbord du legger i fanget så det ikke blir direkte kontakt mellom PC og lår.

Men det er det som er så rart, for jeg har aldri pc`en på fanget. Jeg har den på armlenet på foreksempel sofaen, så den er ikke i direkte kontakt med meg. Så jeg tenker at den pcen må ha en ganske sterk stråling, kjenner det nemlig ikke på den andre pcen jeg har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...