Mariss Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei! Jeg er en jente som mest sannsynlig skal til Bergen til neste år, for å ta mine to siste år på videregående. Og da må jeg jo ha meg en leilighet eller hybel. Jeg ønsker ikke å dele med noen, kjøkken eller bad ol. Og vil ha så sentralt som mulig. Har noen noen ide om hva dette vil koste cirka, og hvor tidlig jeg må vere ute? Siden det kan vere vanskelig å i det hele tatt få tak i en leilighet? Noen gode nettsider å annbefale? Mvh Jente, 16 Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Skal du bo helt alene, nært sentrum og ha en generelt god standard, ser jeg for meg at du må rimelig høyt i pris. 5000 eller deromkring. Tror du må være veldig tidlig ute med å finne deg leilighet. Start rett over nyttår. Invester i annonse på finn.no og skriv litt om deg selv der. Ha gjerne med et bilde der du ser veldig rolig og grei ut. Å få seg en leilighet i sentrum helt alene tror jeg kan bli vanskelig. Hvorfor vil du ikke dele med noen? Lenke til kommentar
Mariss Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Skal du bo helt alene, nært sentrum og ha en generelt god standard, ser jeg for meg at du må rimelig høyt i pris. 5000 eller deromkring. Tror du må være veldig tidlig ute med å finne deg leilighet. Start rett over nyttår. Invester i annonse på finn.no og skriv litt om deg selv der. Ha gjerne med et bilde der du ser veldig rolig og grei ut. Å få seg en leilighet i sentrum helt alene tror jeg kan bli vanskelig. Hvorfor vil du ikke dele med noen? Hva med en hybel da? Det er vell litt billigere? Jeg føler ikke det er helt aktuelt å bo med noen jeg ikke kjenner, så det må nok bli alene. Er det noen plasser du vet om rundt om som har gode bussforbindelser til Bergen sentrum, og er en grei plass å bo? Jeg har hørt om Sanviken, er det en fin plass? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Sandviken er en dyr del av bergen å bo i. Det kommer an på hva du mener med "gode bussforbindelser". Jeg mener det er veldig gode forbindelser stort sett overalt innenfor åsane, nesttun, fyllingsdalen og landås. Men det kan fort ta en halvtime. Jeg bor nå litt vest for dannmarksplass, og går stort sett om jeg skal til sentrum. Jeg har hybel, som jeg deler med to andre. Vi betaler tilsammen 10000, der to betaler 3500 pga forskjellige romstørrelser. Jeg må faktisk heller anbefale deg å leie hybel sammen med en eller to. De fleste er snille og greie. Og du kan jo alltids gå på visningene og se hvordan de som bor der er. Eller du kan bli kjent med folk som skal studere i Bergen. Det er ufattelig mange nye studenter hvert år som aldri har vært i Bergen før, og som aldri har bodd hjemmefra før. Som er i samme situasjon som deg. Jeg bodde mitt første år som ukjent i Bergen sammen med to ukjente. Det gikk veldig bra det. Og jeg angrer ikke. I værste fall kan du si opp hybelen og prøve å finne deg noe annet (Det er en del studenter som finner ut at de skal droppe ut av skolen rundt disse tider, som trenger folk som kan ta over hybelen, og det samme skjer sikkert neste år også). Eller du blir jo kjent med folk i klassen din, som du kan henge med på dagtid. Det er mange muligheter bare du har kommet deg innenfor Bergen og startet å bli kjent med folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå