Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

125ccm 41 hestekrefter?

Lami

Anbefalte innlegg

helt riktig det, ikke noe problem og få det, men folk begyner og snakke om 50-60hk, noe som er litt værre

Ja har litt vanskelig for å tro at noen i det hele tatt vil ha så mye ut av en crosser, med tanke på hvor sinnsykt heftig en 85 ccm er i akselrasjon original o.O

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere vil se skikkelig trimming må dere se her: http://www.bike.no/forum/thread.php?t=39&p=3

Det er en fyr som fikk 46,8 hk ut av en Honda RS, som da kun brukes i løp. Originalt var den 41,4 hk. Jeg tror ikke på at noen får noe over dette (hverken MotoGP eller ikke) med mindre de viser til en seriøs side eller viser dyno-utskrift. Jeg antar dette er veldig nært maksimalt av hva man kan hente ut av en så liten motor, for denne fyren har gjort en seriøs jobb.

Edit: Målt på bakhjulet.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
en 80 går ikke SÅ fælt :p

selvfølgelig kommer det jo ann på merke og årsmodell ;) Men altså, er du hensynsløs i kjøremåten din så er en 80ccm mer enn nok til at du bokstavelig talt kan kjøre deg selv og sykkelen sønder og sammen ;)

joda alt er relativt, men 80cc er ikke nok slagvolum til å få noe særlig effekt eller dreiemoment.

en suzuki fz50 går jo forsåvidt fælt nok til at man kjøre seg ihjel også :p

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Hvis dere vil se skikkelig trimming må dere se her: http://www.bike.no/forum/thread.php?t=39&p=3

Det er en fyr som fikk 46,8 hk ut av en Honda RS, som da kun brukes i løp. Originalt var den 41,4 hk. Jeg tror ikke på at noen får noe over dette (hverken MotoGP eller ikke) med mindre de viser til en seriøs side eller viser dyno-utskrift. Jeg antar dette er veldig nært maksimalt av hva man kan hente ut av en så liten motor, for denne fyren har gjort en seriøs jobb.

Edit: Målt på bakhjulet.

det var før siste porting av sylinderen, og vil tørre påstå at et team i motogp før ut mer, ettersom de mer eller mindre ikke har noen økonomisk begrensning noe som han med den hondaen har ;)

Lenke til kommentar

Hvis du ser på siden jeg linket til, skrev han at han brukte over 220 000 kr på det prosjektet, noe som jeg anser som et betydelig beløp til å være i "mini-klassen". Men hvis du har noen sikre kilder på at noen andre har fått mer ut av en 125cc er det selvsagt flott om du legger dem ut her ;)

Saken er bare at han der virker svært seriøs, mens mange andre på nettet kommer med påstander som "Naboen til onkelen til min vennens halvbror, hadde en katt som kom fra en som hadde fått minst 65 hk ut av en 125cc." :p

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

det er sikkert mulig å få opp i mot 60hk på en yamaha yz 125ccm. selv om dette kan virke mye ute i det blå. Så kan det gå med mye justeringer og trolldom. jeg tror at det kan gå. det skal ikke dere se bort i fra heller. Dere som ler av andre som har et snev av tanker om at det er mulig.

lykke til videre

kem du no e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...