Howard Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Andre generasjon WD TV lar deg også spille av innhold via nettverket. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Virkelig interessant, står på WD sine sider at den støtter DTS lyd. Betyr det da at den kan dekode DTS, eller kun videresende DTS signalet til en dekoder? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Gode nyheter. Manglende DTS "støtte" var som kjent akilleshælen ved tidligere modell. Dessuten "tar alt av formater" er vel muligens å ta litt hardt i. Nåværende modell støtter f.eks. ikke mov filer. Et annet problem er at "powerknappen" på fjernkontrollen til WD'en også intefererer med Canal digitals HD boks Endret 14. oktober 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Ashley_J_Williams Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Virkelig interessant, står på WD sine sider at den støtter DTS lyd. Betyr det da at den kan dekode DTS, eller kun videresende DTS signalet til en dekoder? Den forrige kunne også støtte DTS, men kun via reciever og optisk. Denne kan downmixe DTS til stereo direkte til tv'en. Støtter vel også 5.1 over hdmi til reciever. AVSforum tråden: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1172446 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Dessuten "tar alt av formater" er vel muligens å ta litt hardt i. Nåværende modell støtter f.eks. ikke mov filer. Fra WD's egne sider: Video - AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9 Ser ut til å være en suveren boks, den støtter teksting også. Prisen er det i alle fall ingenting å si på. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvordan fungerer denne hvis man allerede har en DLNA hardisk som streamer innhold på nettverket? Har Netgear Stora, men xboxen støtter ikke alt medieinnholdet. Mulig å koble denne mediespilleren til nettverket, også streame fra Netgear Stora til projektoren? Lenke til kommentar
Ashley_J_Williams Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvordan fungerer denne hvis man allerede har en DLNA hardisk som streamer innhold på nettverket? Har Netgear Stora, men xboxen støtter ikke alt medieinnholdet. Mulig å koble denne mediespilleren til nettverket, også streame fra Netgear Stora til projektoren? Du må share'og ikke streame, så gjør WDTV'en resten. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Veldig grei boks. Hadde kanskje vært optimalt med WiFi på den? Da hadde den virkelig vært interresant. Det eneste bruken jeg kan se for meg med denne, er å strekke kabel gjennom tre etasjer, og det er ikke aktuelt. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hva betyr component ut? Kan jeg koble den til "digital in" på hjemmekinoannlegget mitt? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Interresant. Den forrige modellen likte jeg godt, så dette er sikkert også bra. Lenke til kommentar
Ashley_J_Williams Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Veldig grei boks. Hadde kanskje vært optimalt med WiFi på den? Da hadde den virkelig vært interresant. Det eneste bruken jeg kan se for meg med denne, er å strekke kabel gjennom tre etasjer, og det er ikke aktuelt. Den har støtte for WiFi via USB. Her er de WD har testa med: Here are the USB Adapters that we've tested: Ralink based Manufacturer Model # Device Name Belkin F5D8055 N1 Wireless USB adapter Belkin F5D8051 N1 Wireless USB adapter Buffalo WLI-UC-G300HP Wireless N compact USB 2.0 Adapter Buffalo WLI-UC-G300N Wireless N compact USB 2.0 Adapter Buffalo WLI-UC-GN Mini D-Link DWA-140 Rangebooster N USB Adapter EnGenius EUB-9701 Wireless N adapter Linksys WUSB100 Rangeplus wireless network usb adapter Linksys WUSB600N Wireless-N USB network adapter with dual-band Trendnet TEW-644UB Wireless N USB adapter Trendnet TEW-645UB Wireless N USB adapter Trendnet TEW-664UB 300Mbps Dual Band WirelessN USB Adapter Sitecom WL-329 Wireless Dualband USB Adapter Endret 14. oktober 2009 av Ashley_J_Williams Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Skal kjøpes umiddelbart etter release. Den lille saken der grisebanker min nåværende gigantiske HTPC (selv om den unektelig er pen). Lenke til kommentar
Jericho-X Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Gode nyheter. Manglende DTS "støtte" var som kjent akilleshælen ved tidligere modell. Dessuten "tar alt av formater" er vel muligens å ta litt hardt i. Nåværende modell støtter f.eks. ikke mov filer. Et annet problem er at "powerknappen" på fjernkontrollen til WD'en også intefererer med Canal digitals HD boks Enig! Powerknappen på min gamle går løs på Riks-tv boksen min (Sagem), Utrolig irriterende :-/ Denne nye boksen er en vurderingssak å kjøpe ^^ Håper bare fjernkontrollen er bedre! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Skal kjøpes inn ganske kjapt. Har venta på nettverksstøtte, som er alfa omega her. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Noen som vet om den leser ISO-filer? Samme om den klarer å vise DVD-menyer osv, men veldig fint om man slapp å reencode rippa filmer til VOB-format. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Mener forgjengeren skrøt på seg å lese ISO-filer,uten at jeg testet det, så da bør den jo det. Lenke til kommentar
Ashley_J_Williams Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nåværende modell støtter f.eks. ikke mov filer. WDTV1 støtter mov-filer, jeg laster ofte ned og spiller trailere fra apple og Dave's på denne. Noen som vet om den leser ISO-filer? Samme om den klarer å vise DVD-menyer osv, men veldig fint om man slapp å reencode rippa filmer til VOB-format. Den skal takle ISO-filer, men ingen støtte for DVD-menyer (så langt). Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nåværende modell støtter f.eks. ikke mov filer. WDTV1 støtter mov-filer, jeg laster ofte ned og spiller trailere fra apple og Dave's på denne. Spiller ikke mov filmer tatt opp med mitt gamle Nikonkamera. Lenke til kommentar
Ashley_J_Williams Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Spiller ikke mov filmer tatt opp med mitt gamle Nikonkamera. Mov er vel en container, så det kommer sikkert ann på hvilke codec etc kameraet ditt bruker. Er enkelte appletrailere som ikke funker også. Endret 16. oktober 2009 av Ashley_J_Williams Lenke til kommentar
tylo Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Fikk min WD TV Live fra amentio allerede på fredag 30.okt. Knall. Spiller alt, og har rask navigering i menyer. Har ikke testet nettverket ennå, men kommer til å kjøpe en WiFi USB adapter først. Spiller 720p fantasisk glatt, men 1080p source er ikke 100% glatt ved panorering. Det kan også skyldes Sony 40W4000 tv'en som ikke er helt på høyden her. Kommer derfor til å satse mest på 720p, og filene er ca halvparten i size. Du bør rippe dvd'ene til iso-filer, men kapitler og menyer er ikke støttet. For meg er det helt greit - hater alle disse dvd-menyene likevel. Det beste er likevel å konvertere til x264/h264 format i matroska (mkv) kontainer, der spilleren også støtter kapitler. Utrolig greit at den har dts dekoder (kun til stereo) - har nemlig ikke det i forsterkeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg