Nebuchadnezzar Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Ser på meg selv som rimelig morsom, og klarer også å holde masken. Måten som fungerer for min del er å holde tankene opptatt med noe annet, noe du mener er trist. Virker kanskje litt sykt å tenke på at katten sinn har dødd når du holder en fremføring, men det fungerer om anfallet skulle være ute. Å puste dypt inn og ut, tømme hodet og slappe helt av i kroppen fungerer. Snakke sakte og rolig, er du helt hyper klarer du aldri i livet og holde masken. Smiler og ler over det meste, men klarer å holde meg viss jeg må. EDIT: Er med på noen greier etter skolen og som oppvarming har vi forskjellige leker. En av lekene er at man står i en sirkel, så skal en person gå bort til en annen person og si: "Søster, søster dette er en veldig alvorlig sak." (Jeg og mine venner gjør dette på engelsk) Personen skal da svare: "Ja, søster det er det." Om personen som blir spurt klarer å si dette uten å le, skal h*n gå til neste person og si det samme. Altså ler du så taper du. Dette gjentar man til bare en person står igjen. GOD trening på å unngå å le, bare å få med noen venner i et friminutt eller etter skolen. Endret 18. oktober 2009 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Gjest funnyguy Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Ser på meg selv som rimelig morsom, og klarer også å holde masken. Måten som fungerer for min del er å holde tankene opptatt med noe annet, noe du mener er trist. Virker kanskje litt sykt å tenke på at katten sinn har dødd når du holder en fremføring, men det fungerer om anfallet skulle være ute. Å puste dypt inn og ut, tømme hodet og slappe helt av i kroppen fungerer. Snakke sakte og rolig, er du helt hyper klarer du aldri i livet og holde masken. Smiler og ler over det meste, men klarer å holde meg viss jeg må. EDIT: Er med på noen greier etter skolen og som oppvarming har vi forskjellige leker. En av lekene er at man står i en sirkel, så skal en person gå bort til en annen person og si: "Søster, søster dette er en veldig alvorlig sak." (Jeg og mine venner gjør dette på engelsk) Personen skal da svare: "Ja, søster det er det." Om personen som blir spurt klarer å si dette uten å le, skal h*n gå til neste person og si det samme. Altså ler du så taper du. Dette gjentar man til bare en person står igjen. GOD trening på å unngå å le, bare å få med noen venner i et friminutt eller etter skolen. Klarer du å holde deg seriøs når du går inn for å gjøre noe morsomt også, f.eks sier noe aldeles tullete? Jeg har lurt på om dette bare er en evne som noen har, og at de ikke tenker på ting som "nå må jeg tenke på andre ting og bite meg i siden på tungene" etc, men bare er seriøse fordi de vil være det. Når jeg skal si noe morsomt så tenker jeg jo p ådet morsomme jeg skal si, forestiller meg åssen jeg skal si det for at det skal bli mest mulig morsomt, og da klarer jeg ikke tømme hodet for tanker samtidig. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Klarer du å holde deg seriøs når du går inn for å gjøre noe morsomt også, f.eks sier noe aldeles tullete?Jeg har lurt på om dette bare er en evne som noen har, og at de ikke tenker på ting som "nå må jeg tenke på andre ting og bite meg i siden på tungene" etc, men bare er seriøse fordi de vil være det. Når jeg skal si noe morsomt så tenker jeg jo p ådet morsomme jeg skal si, forestiller meg åssen jeg skal si det for at det skal bli mest mulig morsomt, og da klarer jeg ikke tømme hodet for tanker samtidig. Det er på en måte en evne man har, men den kan trenes opp. Jeg har alltid blitt sett på som morsom, og før så klarte jeg ikke la vær å le, men jeg spillte inn noen tv reklamer ol. så jeg bare måtte la vær å le. Nå klarer jeg fint å ikke le hvis jeg tuller. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Kan vell fortelle en historie fra noen improvisasjonsgreier / skuespill / teatergreier. Målet var at to personer skulle ha en samtale og om en person følte at samtalen gikk i en retning h*n ikke likte skulle de knipse og få partneren sin byttet ut. Den nye personen som kom inn måtte da fortsette på samtalen. Jeg kom da inn og begynte å snakke med en søt jente, og jeg kom på en av de beste vitsene gjennom tidene. Det var virkelig vanskelig å holde seg alvorlig, men jeg slappet av og prøvde å holde hodet kaldt. Noen ganger går det virkelig ikke å holde seg alvorlig ,men jeg er virkelig glad for at jeg klarte det denne ene gangen. Tror jeg planlagte litt av det jeg skulle si (sluttpoenget) mens resten ble improvisert. Så prøvde jeg å tenke så lite som mulig og å fokusere tankene mine mest mulig på øynene til jenta. Holdt vell på å le i 5 minutter etterpå så det var verd det. Men folk har forskjellig humor så det er vell ikke alle som syntes denne samtalen er like morsom. Samtalen utspillte seg slik. Der jeg er 1, og 2 er søt jente jeg ikke kjente. 1. So I am holding this huge party, this evening. 2. Great, so whats going to happen at the party ? 1. There will be loads of drinking, crazy dancing, and lots of wild sex. 2. Will there be drugs at this party ? 1. There will be the kind of drugs which makes you see pink elephants 2. So who is coming ? 1. Oh, it will just be you and me. Trening gjør mester. Endret 18. oktober 2009 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
sissluss Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 nå sjønte jeg mer av hva du mener.. er akuratt lik selv.. f.eks vist jeg møter på DEN perfekte situasjonen til å skremme noen.. jeg ser for meg hvor morsomt dette blir.. å før jeg i d hele tatt har klart å komme nær personen så ler jeg så høyt at di bare snur seg å spørr "hva hadde du planlagt nå sissel? " vennene mine kjenner meg for godt xD jeg har blitt bedre oppigjennom årene da.. det som funker for meg er å få ideen i hode å gjennomføre den UTEN å tenke hvor UTROLIG bra dette blir =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå