TheIlluminated Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hei! Har prøvd å søke i forumet men fant ikke noe fornuftig ang. gels til bruk for blitz, isåfall er jeg kanskje litt elendig vedrørende søking midt på natta. Jeg leter etter å kjøpe gels her i Norge evt. Skandinavia men har ikke funnet noe spesielt bra her i Norge og kjenner ikke så mange andre butikker i f.eks. Sverige. Er det noen av dere som kjenner til dette eller må jeg belage meg på Ebay eller Amazon? Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 http://flashgels.co.uk Jeg har handlet her og anbefaler det glatt Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Du finner litt info om temaet her. Jeg har også handlet Lee filtre fra Flashgels, og varene ble levert raskt. Har ikke fått prøvd dem enda, men såvidt jeg har forstått er det Lee eller Rosco filtre man vil ha. Du får nemlig noen enda billigere jallafiltre fra ebay, men tviler på at disse holder samme kvalitet. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Avhengig av blits merke/modell så får man i noen tilfeller kjøpt orginalt. Nikon SB-900 inkluderer holder som standard, og ett sett i div farger koster ca 129,- sist jeg kjøpte. Både Interfoto(.no) og fotovideo(.no) selger dette. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 900 er vel den eneste blitsen jeg kjenner til som har nogenlunde brukbare originalfiltre. De til 800 er i alle fall ubrukelige, holdertingen er latterlig. Jeg kjøpte noen sett fra Flashgels for en tid siden. CTO, CTB, plusgreen, ND og noen effekter. Kvaliteten virker god, og de kom veldig fort. Jeg bruker borrelås for å feste dem på blitsene; har lagd noen borrelåsremmer som passer rundt blitshodene. De låser seg fast i seg selv, og får hjelp av friksjon til å sitte fast. Den metoden kan anbefales Lenke til kommentar
Torvastabu Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Gå til nærmeste plass med sceenelys å spørr lysmannen etter brukte lysfilter, så bare klipper og limer du litt og oala. Du har et helt sett med farger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå