EGGE Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Kjører et program som beregner no' (for min bror, et forskningsprosjekt). Er det noen måte å få dette til å gå kjappere, jeg mener oppsett av XP for ex.? Hva med hardware? Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Når det gjelder Hardware, så er det vel CPU som gjør operasjonene for deg, så hvis du skal oppgradere noe, så må det vel være den... Ang. XP-instillinger, så vet jeg ikke. Avslutte unødvendige prosesser som stjeler prosessorkraft kanskje? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Tja, dette høres nesten ut som et brute force a la UCS.... 8) Så lenge ingen andre applikasjoner kjører, er tilnærmelsesvis 100 % CPU-ressurser tildelt programmet når det kjører. Skulle du derimot velge å ha Seti-at-home samtidig, vil de to programmene naturlig nok dele ca 50/50 CPU power. Tviler sterkt på om tweaking av win XP vil kunne hjelpe deg til å knuse flere tall på kortere tid. Ny og raskere CPU, derimot.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå