Ayjay Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hvis jeg instalerte windows 7 på en pc som hadde windows vista fra før.. vil jeg fortsatt ha installert alle driverne? Har gjort dette.. og har prøvd å åpne Fifa 10, men jeg får en ubehagelig feilmelding som sier : "Fifa 10 requiert une acceleration graphique materielle" som kanskje forteller meg at driverne ikke er installert eller noe.. Pcn er helt ny, så burde ikke være noe gale med den.. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Du må legge inn drivere på nytt ja. Hovedkort, skjermkort, win-update , antivirus alt. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ikke nødvendigvis. Om du er kobla til nett vil driverene komme automatisk mens du innstallerer. Det kommer en oppdatering mens du innstallerer som kjører inn de driverene den finner. Lenke til kommentar
Ayjay Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Problemet er at det ikke finnes noen drivere til windows 7 for denne pcen ? Har en lenovo g550, og fant ingen drivere til windows 7 på siden deres. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Windows 7 er basert på en XP standard. Driverene til XP fungerer fjell på win 7. Sitter selv på en 4 år gammel pc med Win 7 pro 64BIT Lenke til kommentar
Ayjay Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Windows 7 er basert på en XP standard. Driverene til XP fungerer fjell på win 7. Sitter selv på en 4 år gammel pc med Win 7 pro 64BIT Ok, takk. Men mangler jeg flere drivere? Har lastet ned driver til skjermkortet, og da funker det å starte Fifa. Men spillet hakker veldig mye... trenger jeg flere drivere? Og hvis jeg prøver å stille ned grafikken på spillet så blir bare skjermen mindre istedenfor.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Du kan jo prøve å innstallere DirectX da, versjonen som funker på Win 7 er jeg usikker på men tror det er 9.X ett eller anna. Lenke til kommentar
Ayjay Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Du kan jo prøve å innstallere DirectX da, versjonen som funker på Win 7 er jeg usikker på men tror det er 9.X ett eller anna. Men driveren til skjermkortet er den eneste driveren jeg trenger? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 i teorien ja. kan være du trenger chipset driverene til hovedkortet og. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Mye av det som kommer automatisk er ikke alltid helt nytt, lønner seg å legge inn selv. Men det er jo en fordel at OS iallefall prøver, for de som ikke vet hva en driver er. Lenke til kommentar
Ayjay Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Mye av det som kommer automatisk er ikke alltid helt nytt, lønner seg å legge inn selv.Men det er jo en fordel at OS iallefall prøver, for de som ikke vet hva en driver er. Hadde du evt. giddet å hjelpe meg med å finne de rette driverne? Tror jeg har fått driverne til skjermkortet på på plass nå. Jeg har en Lenovo g550. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Windows 7 er basert på en XP standard. Tvilsom påstand ... Windows Vista har en nyere drivermodell enn Windows XP. Windows 7 benytter tilnærmet samme drivermodell som Windows Vista. Om du får drivere for XP til å "fungere som fjell" på Windows 7, så har du rett og slett flaks. Grafikkdrivermodellen var en av de som ble mest omarbeidet fra XP til Vista. edit: Jeg ville ha prøvd noen Vista-drivere herfra. Endret 14. oktober 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Alle Vista drivere skal fungere på Windows 7 om ikke W7 har egne drivere på installasjonsplaten eller via Update. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det du kan gjøre er å trykke på Start-menyen, søke etter "Device Manager", trykke på "Update Device Drivers". Så ber du den søke etter nye drivere. Jeg har selv gjort det, og da fant den nye drivere til nettverkskortet og skjermkortet. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 "Fifa 10 requiert une acceleration graphique materielle" betyr: "FIFA 010 krever hardware grafikkakselerasjon" . er ikke helt sikkert men kanskje er det snakk om " DirectX " ser om den er aktivert start>kjør>dxdiag ser under fane skjerm. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå