Gå til innhold

Forslag til SATA harddiskkontroller for 4+ disker?

radivx

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på jakt etter en fornuftig måte å sette opp 8-10 1.5TB disker i maskinen min. Det innebærer kjøp av 1 kontroller med plass til minimum 4 disker.

Hadde planer om å gå for software RAID6 eller tilsvarende så er ikke spesielt interessert i kontrollere som har egne RAID løsninger med mindre den har støtte for 8 disker og er billig/populær nok til å erstattes dersom den går til helvete.

Linux støtte er et must. PCIe grensesnitt. Forslag til noen stabile og relativt rimelige (3000-ish er absolutt maks og helst langt rimeligere) kontrollere som kan gjøre denne jobben?

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du om det ligger inne støtte for dette i moderne Linux kjerner? Blir alltid litt småskeptisk når det står "Redhat og Suse", men det er vel fordi de har kommersiell support.

Har planer om å bruke dem i et Debian/Ubuntu oppsett og har egentlig ingen intensjoner om å stresse med drivere og kompabilitet der :)

Lenke til kommentar

Sannsynligheten er ganske høy for at du får problemer med å bruke det supermicro-kortet i ubuntu. Kanskje det har skjedd noe i de nyeste kjernene, men mange har rapportert om problemer og få (ingen?) har fått det til å fungere 100%. Det er eneste grunnen til at jeg ikke har skaffet meg et par slike kort.

Intel-kortet ser interessant ut, men det er tydeligvis ikke mange som har prøvd det. Hvis du kjøper et så la oss gjerne få vite hvordan det er i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...