Vektarm Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 satt oppe 3 netter på rad og lagde en side om kroppsvekttrening. målet er å gi informasjon om slik type trening, men også tilby trenings- og kostholdsveiledning over nettet. hva er bra og hva er dårlig med siden? www.kroppsvekttrening.no takker for hjelp Lenke til kommentar
Antaurix Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Helt genialt! I klassen skal vi jo ha prosjekt om kroppen, alle sliter med og finne stoff, men her har jeg det. Har ikke lest igjennom alt, men dette er saker med en god fremtid Hold irriterende reklame som blinker o.l, også de som bare står i veien, det er bare irriterende! Endret 14. oktober 2009 av Puuumaa Lenke til kommentar
Kris Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 På "kontakt meg"-siden (her) kan jeg sende mailer uten avsender-adresse. Du bør gjøre så alle felt må være fylt ut for at mailen skal bli sendt Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 På "kontakt meg"-siden (her) kan jeg sende mailer uten avsender-adresse. Du bør gjøre så alle felt må være fylt ut for at mailen skal bli sendt takk for tipset. nå tenkte jeg det samme selv, med på en annen side syns jeg det er veldig lettvint at folk bare kan fylle inn etter eget ønske og sende. hater kronglete kontaskjemaer. skummelt med tanke på spam kanskje men.. sjansen for at folk glemmer å fylle inn felt er vel liten kanskje? har jo script her for kontaktskjemaet, så det er fort gjort å innstallere Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Kanskje velg en mindre irriternede grønnfarge ved venstre siden? Noe alle FmtMagasinets grønnfarge? (link nederst til høyre i min signatur) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vanskelig å lese menyen, så du burde vurdere fargeskifte på enten skrift eller bakgrunn. Ellers en god side med mange spennende treningsmåter. Eneste er at mange av disse er veldig vanskelige (teknisk utfordrene) Jeg har ikke fått lest igjennom alt, men det burde kanskje stå hvordan man kan oppnå å klare disse øvelsene. De fleste kan man jo skade seg på ved første forsøk. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Vanskelig å lese menyen, så du burde vurdere fargeskifte på enten skrift eller bakgrunn. Ellers en god side med mange spennende treningsmåter. Eneste er at mange av disse er veldig vanskelige (teknisk utfordrene) Jeg har ikke fått lest igjennom alt, men det burde kanskje stå hvordan man kan oppnå å klare disse øvelsene. De fleste kan man jo skade seg på ved første forsøk. enig, men finner søren ikke hvor jeg endrer fargen. er inne på style-fila, og jeg finner alt annet, men ikke den kolonnen til venstre :S Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Kanskje velg en mindre irriternede grønnfarge ved venstre siden? Noe alle FmtMagasinets grønnfarge? (link nederst til høyre i min signatur) hm fin den ja. tror fargen heter 7EC50F skal bare finne den fordømte kolonnen først i style-fila. Lenke til kommentar
Skjeggevara Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Kjempekult, likte denne siden godt! Ble til at jeg leste gjennom alle øvelsene Om jeg skal kommentere noe syntes jeg siden er litt lang - altså for mye innhold på bare den ene siden. En enkel måte å fikse det på er f.eks. å dele inn øvelsene i kategorier etter vanskelighetsgrad. Tenker litt slik som matprat har gjort det, med inndeling i sunn mat, gjestemat etc.. Bare et tips Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Grønnfargen i menyen trekker for mye oppmerksomhet, sliter med å lese innholdet. Tekstfargen på innholdet er også for lys, så den er i seg selv vanskelig å lese. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Kjempekult, likte denne siden godt! Ble til at jeg leste gjennom alle øvelsene Om jeg skal kommentere noe syntes jeg siden er litt lang - altså for mye innhold på bare den ene siden. En enkel måte å fikse det på er f.eks. å dele inn øvelsene i kategorier etter vanskelighetsgrad. Tenker litt slik som matprat har gjort det, med inndeling i sunn mat, gjestemat etc.. Bare et tips takk for det hadde tenkt å kategorisere øvelser etter hvilke muskelgrupper de trener, men de fleste av øvelsene belaster veldig mange ulike muskelgrupper, så det blir nok litt vanskelig. det er ikke så enkelt som ved vekttrening at draøvelser belaster rygg og biceps, mens pressøvelser belaster bryst og triceps.. det er flere øvelser innen kroppsvekttrening som belaster både bryst og biceps samtidig og slikt. kunne dog kategorisert etter vanskelighetsgrad, men ser ikke helt poenget. når man begynner med treningsprogram, så bør man jo sette opp et balansert program i utgangspunktet, bestående av øvelser som totalt sett belaster hele kroppen. det er ikke lett å finne en øvelse for biceps, og så en for triceps som krever like lang treningstid for å mestre. å kategoriere etter vanskelighetsgrad blir igrunn urelevant for å sette opp et balansert program. Grønnfargen i menyen trekker for mye oppmerksomhet, sliter med å lese innholdet. Tekstfargen på innholdet er også for lys, så den er i seg selv vanskelig å lese. enig, men har problemer med å finne kolonnen i style-fila. finner alle andre farger, men ikke den. prøvde til og med å bytte ut alle fargene bare for å se hvilket som ble endret, men fant ikke kolonnen. forslag til hvor i fila den kan være, og eventuelt hete? Lenke til kommentar
mattisaas Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ser veldig bra ut; liker både innhold/konsept og den enkle designen. Teksten er god å lese, med fin grånyanse, linjeavstand, etc. Om jeg skal pirke på noen ting; - Som flere har nevnt går den hvite menyteksten litt inn i fargen på menyen, gjør det litt vanskelig å lese --> finne fram. - Den største delen av nettsiden blir jo forsiden, som bare er en lang side – en gang i fremtiden går det kanskje an å lage en side for hver øvelse? Ville gjort det (enda) mer oversiktlig, samt bedre mht. SEO (søkemotoroptimalisering). - Et alternativ jeg hadde foretrukket er å sette noen "Til toppen"-knapper; enten bare i bunnen av siden eller en liten lenke etter hver øvelse. Så kommer man lettere tilbake til menyen enn å scrolle "i en evighet". - "Om meg" er vel nesten mer en blogg enn en tekst/forklaring av deg? Synes det er fint, men går jo kanskje også å kalle den "blogg" e.l.? Som sagt er dette bare flisespikking og ikke mye å bry seg om. Siden virker veldig seriøs, det er bra. Lykke til videre! Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Ser veldig bra ut; liker både innhold/konsept og den enkle designen. Teksten er god å lese, med fin grånyanse, linjeavstand, etc. Om jeg skal pirke på noen ting; - Som flere har nevnt går den hvite menyteksten litt inn i fargen på menyen, gjør det litt vanskelig å lese --> finne fram. - Den største delen av nettsiden blir jo forsiden, som bare er en lang side – en gang i fremtiden går det kanskje an å lage en side for hver øvelse? Ville gjort det (enda) mer oversiktlig, samt bedre mht. SEO (søkemotoroptimalisering). - Et alternativ jeg hadde foretrukket er å sette noen "Til toppen"-knapper; enten bare i bunnen av siden eller en liten lenke etter hver øvelse. Så kommer man lettere tilbake til menyen enn å scrolle "i en evighet". - "Om meg" er vel nesten mer en blogg enn en tekst/forklaring av deg? Synes det er fint, men går jo kanskje også å kalle den "blogg" e.l.? Som sagt er dette bare flisespikking og ikke mye å bry seg om. Siden virker veldig seriøs, det er bra. Lykke til videre! takk for langt svar har lagt til link etter hvert navn på øvelse. og så har jeg endret navet på "Om meg" lenken til "Blogg". prøver fortsatt å finne ut hvordan man endrer fargen på kolonnen.. hm Lenke til kommentar
mattisaas Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Husk at det bare er forslag jeg kommer med, tvinger deg ikke til å endre, hehe. Fint med "Tilbake til toppen", men nå kom muligens det mer i fokus enn overskriften? Hva med å ha "Tilbake til toppen"-lenken under teksten og bildet til øvelsen? Så man kaster blikket på lenken etter å ha lest, ikke før. Ser ut til at du ikke kan endre fargen på sidebaren i CSS, men du endrer bildene img01.jpg og img02.jpg i mappen images. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Husk at det bare er forslag jeg kommer med, tvinger deg ikke til å endre, hehe. Fint med "Tilbake til toppen", men nå kom muligens det mer i fokus enn overskriften? Hva med å ha "Tilbake til toppen"-lenken under teksten og bildet til øvelsen? Så man kaster blikket på lenken etter å ha lest, ikke før. Ser ut til at du ikke kan endre fargen på sidebaren i CSS, men du endrer bildene img01.jpg og img02.jpg i mappen images. vet, men du er jo webdesigner så. lytter jo jeg da. har endret nå. grei størrelse på linken? fant bildene nå. skal endre farge Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 får ikke endret farge fordi ikke noe ser bra ut. har prøvd ulike nyanser av grønn osv, men ser ikke bra ut. beholder fargen som den er Lenke til kommentar
program Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Det ser bra ut, MEN! Grønnfargen på venstre side er grusom. At fargene ikke er irriterende er VELDIG viktig å tenke på når du lager nettside. Jeg har ikke spesielt lyst til å lese på den nettsiden så lenge grønnfargen på venstre side er nesten vond å se på (i alle fall i lengden). Endret 19. oktober 2009 av program Lenke til kommentar
mattisaas Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Ikke noe problem å endre fargen på bildet, kan gjøre det for deg hvis du vil. Bare gi meg en ca.-farge eller en hex-verdi. Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Ikke noe problem å endre fargen på bildet, kan gjøre det for deg hvis du vil. Bare gi meg en ca.-farge eller en hex-verdi. er ikke det som er problemet, men at det ikke blir pent. grønnfargen er irriterende, men alle andre grønnfarger er enda styggere. kanskje grå hadde vært tingen Endret 20. oktober 2009 av Vektarm Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2009 er fargen grei nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå