TheOats Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Sikkert ett dumt spm men hva gjør de forskjellige package'ene man kan velge når man lager en ny karakter i Neverwinter Nights? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Så vidt jeg husker er det "standard" valg, slik at du slipper å velge ting på måfå selv om du ikke vet bedre. Lenke til kommentar
Distratto Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Slik jeg forstå, så er packages ferdigfylte alternativer hvor du slipper å bestemme feats og skills til characteren din selv. Hvis du velger Customize i stedet vil du måtte velge selv de diverse skills og feats du vil ha, som er vel å anbefale hvis man har skjønt nok om hvordan spillet fungerer (jeg hadde i allefall selv problemer med å få med meg alt når jeg started med NWN2) I eksemplet under kan du se at Rogue Assassin package til Rogue bare gjør at du vil automatisk velge det du trenger til å gå Assassin senere i spillet. Edit: Testet raskt med å levle opp to rogues av samme rase og stats med ulike packages, der den ene er Rogue Bandit og den andre Rogue Assassin. Da visste det seg at når du velger en package vil du allikevel kunne velge egne feats og skills når du når de levlene, men hvis du bruker recommended så vil den fløge packagen du har tidligere valgt. Under kan du set at stats er ganske like (ikke til stor forundring da det er få andre å ta) men at alle feats er ulike ettersom assassin er close combat og bandit er ranged. Endret 13. oktober 2009 av Distratto Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Okay. Jeg har laget en wizard og valgt "pale master pakken", betyr det at jeg kan/bør bare trykke på recommended når jeg lvler opp for å kunne bli pale master etter hvert? Lenke til kommentar
Distratto Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det skulle nok virke det ja. Men merk også at Pale Master trenger bare non-good alignment og lvl 3 arcane spells, så jeg vil anta at den vil da velge feats som passer til den prestige classen når du bruker recommend. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Har et n00b spm til. Hva er "+1" på feks sverd eller bue? Lenke til kommentar
Distratto Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Både våpen og gear har mulighet for å ha +1, +2 eller lignende som "extra attributes". Når dette forekommer på våpen, betyr det at du får +1 (som eksempel) i attack roll (sjansen for å treffe) samt +1 i damage. Hvis det er på armor så får du +1 ekstra i AC (Armor class) hvis jeg har forstått det rett. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Både våpen og gear har mulighet for å ha +1, +2 eller lignende som "extra attributes". Når dette forekommer på våpen, betyr det at du får +1 (som eksempel) i attack roll (sjansen for å treffe) samt +1 i damage. Hvis det er på armor så får du +1 ekstra i AC (Armor class) hvis jeg har forstått det rett. Aha slik, takker for svaret. Men Når det kommer til armor/ringer osv så har jeg sett forskjellige "+1" "versjoner" Noen tror jeg heter aromr bonus mens andre heter deflector (eller noe slik) bonus. Hva gjør de forskjellige plussenen? Eller hva er best? (For en wizard) Lenke til kommentar
Distratto Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Armor Class/AC er en sum av en del ulike armor typer og verdier. Du har alltid en AC på 10 på characteren din. Også har du Armor Bonus, som er det du får vanligvis av armor og lignende, skjold armor som er selvfølgelig fra skjold, samt +1 og de enhancements som heter Armor Bonus. Du har også en Dexterity Modifier, hvor du får mer AC hvis du har høyere Dex, Natural armor som jeg bare vet om barkskin effekt atm, samt Deflection Armor. Deflection er ulik fra Armor Bonus at den telles med når du roller om touch attacks skal treffe deg (Dette er som få, diverse oftest spells som trenger touch attacks, tror det oftest står i tooltip på de spellsene.) "Your AC is equal to the following: 10 + ( armor bonus + natural armor bonus ) + shield bonus + deflection bonus + ( Dexterity modifier + dodge bonus ) + size modifier." Og det deflection armor er nyttig for, er at hvis du roller om en touch attack skal treffe deg, så vil ikke AC fra natural armor, skjold eller gear telles med, som eksemplet under her: Attacker: 1d20(vanlig roll ved angrep) + base attack bonus(dette påvirkes av klasse og level) + bonus stat(dexterity ved ranged touch, strength ved melee (med unntak av weapon finesse feat)) + attack bonuses (Spells, "+1" effekter o.l) Defender: 10(standard som nevtn tidligere) + Dexterity bonus + Dodge AC bonus + Deflection AC bonus+ Size modifier(Tror det er bare halflings som har denne av spillbare raser) Når det kommer til hva som er best for en wizard så vil jeg nok anbefale å ikke bry deg så mye om items med +1 ac o.l. ettersom du får mesteparten av det gjennom ulike spells. Burde heller se etter items som gir +intelligense, ekstra spell cast per day i en spell level, diverse spells som kan være nyttige for wizards (det vil si at diverse items gir deg mulighet til å kaste spells gjennom den itemen uten å måtte bruke opp en spell cast per day som andre vanlige spells gjør) Er ikke helt sikker på dette, men tror det stemmer, og det er at effekter fra spells og gear ikke stacker i spillet. F.eks hvis du har en gear som gir deg +1 i deflection armor, og du bruker en spell som gir deg +2, så vil du da bare ha +2 i total deflection armor. Tror også at gear stats (aka strenght, intelligense etc) ikke stacker ved flere gear biter (hvis du har en ring som gir +3 strengh og en cloak som gir +2 vil du bare ha +3 i total) men spells skal kunne stacke med gear når det kommer til stats. Kan se litt nærmere innpå det her: http://nwn2.wikia.com/wiki/Stack Kan nevne at jeg har bare spilt D&D spill i litt over en måned (mest NWN2, samt litt D&D online) så har ikke alt av kunnskaper og kan bekrefte at alt det jeg sier er rett. Jeg henter en god del informasjon fra http://nwn2.wikia.com/wiki/Main_Page som du burde ta en titt på også hvis det er ting du lurer, men du kan bare fortsette å spørre i tråden. Endret 16. oktober 2009 av Distratto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå