Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kasse til 6x9

Anbefalte innlegg

Hey!

Lurte på om det har noe for seg å putte 6x9'ene mine i kasse?

Har 2 x kicker Comp 12" bassere i bagasjen på en Kicker zx300.1

I hattehylla har jeg bygd inn en mdf plate som jeg har 6x9'er i.. Jeg vil anta disse blir litt fucka av subben som slår baki, for lyden i de er mildt sagt ræva.. Så jeg lurte på om det har noe for seg å putte dem i kasse?

Bygger isåfall kasse selv, for har masse rester av mdf :p

6x9'ene står jo også på orginale ledninger.. lurte på å koble de på forsterker og slappe på et delefilter så jeg får vekk lavtonene fra de.. Må jeg trekke ekstra sett med signalkabler bak, eller kan jeg koble sub forsterkeren inn på forsterker til høyttalerene ?

Forsterkeren jeg har nå har iallefall rød og hvit ut og inn..

Evt hvor kraftig forsterker bør jeg ha til 6x9'ene ? De er Kicker DS6930 de er på 140 w peak hver, 70 w rms i følge kicker sine sider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den mdf plata jeg har lagd til hattehylle har begynt å vibrere noe helt j* når subben slår for fullt... Den ligger jo mot metall noen steder.. Forslag til noe jeg kan legge mellom for å få den til å slutte å slå i metallet ?

Er ikke så altformange steder plata ligger mot metall, så ikke så mange plasser å kjøre gjennom skruer...

Kan det funke å putte på noen gummiskiver mellom plata å metallet så jeg får hevet den opp ?

Geniale svar mottas med takk :D

Lenke til kommentar

Det at plata hopper og spretter når bassen slår for fullt, kunne jo være en indikasjon på at den plata ikke har noe der å gjøre slik den er nå. Fjern 6x9"erne fra den, dekk hele plata med høyttalerfrontstoff eller lignende og skru hylla fast der du kan. 6x9"-åpningene vil nok slippe igjennom nok luft til at plata blir liggende betydelig mer i ro.

Gjør ellers som Cossie sier og gi deg selv et par rapp over baken for treg respons på andres anbefalinger. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...