qdos Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Følg med her: http://nikonrumors.com/2009/10/13/nikon-d3...ikonrumors.aspx Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg tror man gjør lurt i å dempe forventningene sine. s-modellene fra Nikon pleier ikke å være revolusjonerende. Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg tror man gjør lurt i å dempe forventningene sine. s-modellene fra Nikon pleier ikke å være revolusjonerende. Det var de heller ikke denne gangen... Greit med ISO 12800, men thats it og man ikke er DSLR-Video freak da... Venter heller på D700x/D800 jeg for min del.. S Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Nikon USA har lagt ut link til D3s: http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon/Pr.../25466/D3S.html Nikon Norge: http://www.nikon.no/product/no_NO/products...2/overview.html Endret 14. oktober 2009 av TGB Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Nikon USA har lagt ut link til D3s: http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon/Pr.../25466/D3S.html Nikon Norge: http://www.nikon.no/product/no_NO/products...2/overview.html Skal bli morro å tukle på denne etterpå uansett ;o) Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Bruker D3s og D3 samme sensor? Jeg regna egentlig med at de vil bruke den samme sensoren, men når jeg se på ISO-området for D3s(200-12800, HI3= 102 400!) så ble jeg litt usikker. Regner egentlig litt med at det er snakk om optimalisering av sensoren i D3 og støyfjerningsalgoritme fremfor en ny sensor. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det har i det minste ikke skjedd hittil at noen s-modell har fått ny sensor. Imidlertid virker det som om Nikon fikler på sensorene gjennom deres livsløp (se på forskjellen mellom D300 og D90), så det er jo ikke sjokkerende at de klarer å skvise ut litt renere signal i løpet av et par år. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Og for et signal de har klart å skvise ut. Eksempelbildene er intet mindre enn imponerende. Blir spennende å se noen eksempelbilder med høys ISO fra mannen i gaten også. Pussig at ingen har nevnt objektivet som ble lansert samtidig, forresten. Ser ut som en billig entry level makro (85/3.5 DX). Tipper det kan bli en storselger. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det har i det minste ikke skjedd hittil at noen s-modell har fått ny sensor. Imidlertid virker det som om Nikon fikler på sensorene gjennom deres livsløp (se på forskjellen mellom D300 og D90), så det er jo ikke sjokkerende at de klarer å skvise ut litt renere signal i løpet av et par år. Jo, det hørtes ut som de har gjort en del med sensoren for å takle høyere iso, men de har beholdt oppløsningen, tror det stod på dpreview. De har lagt til støtte for 1.2x crop ogås. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Fascinerende! - HD video (1280x720p 24bps MJPG) - Støvfjerning (sensor-risting) - Angivelig ennå høyere ISO-kvalitet - Ennå høyere maks ISO: 102400 - Norsk menyspråk Imaging Resource har detaljene. Dpreview har pressemeldingen og en hands-on brief. Akam er selvsagt også på banen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Sakene er nå også ute på Akam-forsiden, og Erik og jeg stikker straks på pressekonferansen. Heldigvis er den like rundt hjørnet fra kontoret. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Fascinerende! - HD video (1280x720p 24bps MJPG) Du får altså et meget dyrt og stort videokamera som ikke har full hd eller stereolyd ? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det har stereolyd, men kun med ekstern mikrofon. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Bruker D3s og D3 samme sensor?Er det ikke sannsynlig at de har måttet gjøre noen endringer på sensoren iom at de nå tilbyr video? Jeg tenker da på at video krever en jevnere strøm av informasjon enn stillbilder. Jaja. Dette blir spekulasjoner. Uansett så er det artig med lansering av slike produkter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 I følge DPreview, så er det en ny sensor. Det er nok snakk om en mindre endring av eksisterende sensor, og ikke et nytt design fra bunnen av. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Er det ikke sannsynlig at de har måttet gjøre noen endringer på sensoren iom at de nå tilbyr video? Jeg tenker da på at video krever en jevnere strøm av informasjon enn stillbilder.D3 hadde også liveview, så det er nok bare en justering av firmware akkurat det... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 D3 hadde også liveview, så det er nok bare en justering av firmware akkurat det...Videoen på K-7 krevde vistnok ny sensor pga for liten datastrøm, til tross for at forløperen hadde LV. Men mye mulig du har rett. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) At D3s gir bedre bilder på ISO 12800 enn D3 på ISO 6400 er ikke annet enn fantastisk. Har gått fra å være avvisende til vurderende. Vi må heller ikke glemmde andre deler av opppgraderinger: - 720/24 fps og rolling-shutter algoritme forbedring - Dobbel buffer - ISO 12800 på D3s bedre enn ISO 6400 på D3 (som er ekstremt bra i dag) - Dedikert info og liveview knapper + forbedre AF-ON knapp - Silent mode - ISO mulighet på over 100.000 (den gir faktisk brukende bilder!) - Ny optimalisert sensor - Mulighet for å starte stoppe filmopptak med DOF knapp - Sensorshake (rens, ekstremt nødvendig på FX sensor!) Så selv uten video mulighetene som faktisk virker veldig lovende på alle måter, så er dette en innpakning og ansiktsløft av D3 som prismessig kan forsvares. Dette virker bra på alle måter, og jeg vurderer oppgradering kun på basis av de økte ISO egenskapene, resten er bonus. Men de som har testet påstår at video delen faktisk for første gang i Nikon verden er brukende med tanke på rolling shutter. Det + buffer oppgraderingen gjør hele oppgraderingen til noe som er verdt å tenke på. D3xs oppgraderingen neste år vil uten tvil bli noe å se frem til med økt ISO (1600 -> 3200 med bedre egenskaper enn dagens ISO 1600) + ytterligere forbedringer på videofronten. Slik at D3x begynner å nærme seg D3 ISO egenskapene. De som er skuffa over D3s er mest sannsynlig ikke engang i kundegruppen. Dette ser vanvittig lovende ut. Endret 14. oktober 2009 av TGB Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Bruker D3s og D3 samme sensor?Jeg regna egentlig med at de vil bruke den samme sensoren, men når jeg se på ISO-området for D3s(200-12800, HI3= 102 400!) så ble jeg litt usikker. Regner egentlig litt med at det er snakk om optimalisering av sensoren i D3 og støyfjerningsalgoritme fremfor en ny sensor. Dette er en helt ny sensor som sitter i D3s Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Dette er en helt ny sensor som sitter i D3sJoda, på samme måte som Porsche lager en "helt ny motor" til 911... Nei, sensoren er ikke identisk den samme som satt i den forrige, men å kalle den "helt ny" er i beste fall en liten overdrivelse. Sensoren er videreutviklet, forfinet, og ikke den samme, men utviklet på nytt helt fra grunnen av? Neppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå