Grimstad Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 hei, jeg skal bytte ut min crt-skjerm med en lcd. Jeg har aldri hatt lcd før og har derfor ikke så mye kunnskap om hva som er 'bra og dårlig' skjermen jeg har tenkt meg er en NEC 17'' ( http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...15&l=2&lantall= ) jeg ser denne skjermen har veldig god responstid (16ms) ...har lest at enkelte produsenter ikke oppgir rikitg respnostid, men hvordan kan jeg vite om det gjelder denne skjermen? :-? En annen sak er døde piksler. Har noen av dere erfaringer med hvordan mpx.no er på dette? ..om det er vanskelig å få byttet skjermen hvis det viser seg at det er mange døde piksler? til slutt lurer jeg på om dette regnes for å være en bra skjerm. For meg virker den veldig fin, men hva mener dere? Vil aller nødigst bruke 4500,- på en middelmådig skjerm :smile: mvh. audun Lenke til kommentar
dale Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg er ingen spesialist på LCD, men det finnes forskjellige ISO standarer som innebærer maks antall døde piksler. Hvilke ISO standard skjermen har og/eller MPX leverer står sikkert på siden dems. Noen andre som vet noe mer om det? Toms hardware guide (tomshardware.com) har flere store tester av mange mange lCD skjermer. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå