MackyJoeJoe Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei, har tenkt å kjøpe effektpotte til min PGO Tornado scooter for å få en finere lyd. Men det jeg lurte på var, på speedoptions.no så har dem ikke noe til PGO Tornado, men om jeg gikk på f.eks Yamaha Aerox og fant en effektpotte der og kjøpte den, ville den effektpotta da funke på min PGO Tornado? Dere kan også komme med forslag til effektpotte som gir en litt grom og fin lyd. Scooteren min er ikke trimmet og skal heller ikke trimmes, men skal bli tatt ut plombe. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Først og fremst; du kan sannsynligvis ikke kjøpe en hvilken som helst effektpotte til din scooter. Dette er pga. det mange kaller eksosflensen på sylinderen din, som er det hullet i sylinderen hvor eksosen kommer ut og eksosanlegget sitter på. Denne flensen er forskjellig fra produsent til produsent, men noen like finnes det jo. Derfor kan det hende en effektpotte tiltenkt en annen scooter vil passe din, den eneste måten å finne ut dette på er å sjekke hva slags flens som sitter på sylinderen din, og den aktuelle effektpotta. Så til det andre jeg vil nevne; om du fjerne plomberingen i scooteren din vil dette sannsynligvis øke effekten, og dermed har du trimma den. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Stenges da trimming av moped ikke er lov å diskutere på forumet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg