Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil kan man få billigst forsikring på?

khvm

Anbefalte innlegg

Hei.

Er student, og i starten av 20 årene. Bor i sentrum og har derfor egentlig ikke behov for bil, men jeg tenkte å spare opp litt bonus gjennom å kjøpe en billig bil, som jeg også kan bruke i ny og ne.

Derfor lurer jeg på hvilken bil, som gir billigst forsikring, og evt. hva slags forsikring er nødvendig å ha? Er det slik at man må ha delkasko for å spare opp bonus? Eller kan jeg greie med ansvarsforsikring, forutsatt at jeg kjører pent? :p

Har tittet litt på finn, og det viser seg vel at det er billige japanske biler som stikker seg ut som rimelige alternativer. Kanskje det er andre merker, som kan være mer aktuelle?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er billigere og ikke ha forsikring enn å spare opp bonus. Bil koster mye å ha, årsavgift, service, forsikring, bensin og verditap. Lei heller en bil de få gangene du måtte trenge bil.

Fornuftig type du! Lik tankegang som meg, men nr det gjelder leie av bil, så er ikke alltid det så billig her i Oslo! Hvilke utleiesteder vil du anbefale, da? Noen rimelige for studenter? Rentawreck er vel det rimeligste, eller?

Lenke til kommentar
Det er billigere og ikke ha forsikring enn å spare opp bonus. Bil koster mye å ha, årsavgift, service, forsikring, bensin og verditap. Lei heller en bil de få gangene du måtte trenge bil.

Fornuftig type du! Lik tankegang som meg, men nr det gjelder leie av bil, så er ikke alltid det så billig her i Oslo! Hvilke utleiesteder vil du anbefale, da? Noen rimelige for studenter? Rentawreck er vel det rimeligste, eller?

Jeg har bekjente hos ett annet billeie-selskap, så får god pris der. Men det er nok rent-a-wreck som er billigst mener jeg ja. Prisene deres er jo ikke akkurat stive, kan leie en god del døgn der før du tar igjen det det koster å ha bil.

Lenke til kommentar

Om du har full kasko, delkasko eller ansvar så påvirker ikke dette bonusen din. Sats derfor på billigste, det vil si ansvar. Hvis du kjøper en billig bil til under 10 000 kr trenger du ikke å tenke så mye på verditap heller. VW Golf eller en liten Toyota har jeg hørt er driftsikker.

Kjør også med piggfritt for å unngå avgift og skaff deg Autopass-brikke. Mekk på den selv om du kan eller har kjentfolk som kan hjelpe deg. Hold deg unna originalverksted fordi de suger pengene av deg. Om du må på verksted, vurder å kombinere harrytur med reparasjon i Sverige. Så lenge reparasjonen er under 3000 norske kroner da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...