khvm Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei. Er student, og i starten av 20 årene. Bor i sentrum og har derfor egentlig ikke behov for bil, men jeg tenkte å spare opp litt bonus gjennom å kjøpe en billig bil, som jeg også kan bruke i ny og ne. Derfor lurer jeg på hvilken bil, som gir billigst forsikring, og evt. hva slags forsikring er nødvendig å ha? Er det slik at man må ha delkasko for å spare opp bonus? Eller kan jeg greie med ansvarsforsikring, forutsatt at jeg kjører pent? Har tittet litt på finn, og det viser seg vel at det er billige japanske biler som stikker seg ut som rimelige alternativer. Kanskje det er andre merker, som kan være mer aktuelle? Takk for svar. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Dette høres veldig tullete ut spør du meg. Spar pengene å kjøp deg en fin bil når du faktisk har behov for bil og ferdig med studier. Du er student pluss at du bor i sentrum. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Det er billigere og ikke ha forsikring enn å spare opp bonus. Bil koster mye å ha, årsavgift, service, forsikring, bensin og verditap. Lei heller en bil de få gangene du måtte trenge bil. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Om man får økt bonus ved å ha veteranbil, så må jo det være det naturlige valget ..? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 vw golf 2 1986 mod sier jeg bare. gode biler <3 Lenke til kommentar
khvm Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Det er billigere og ikke ha forsikring enn å spare opp bonus. Bil koster mye å ha, årsavgift, service, forsikring, bensin og verditap. Lei heller en bil de få gangene du måtte trenge bil. Fornuftig type du! Lik tankegang som meg, men nr det gjelder leie av bil, så er ikke alltid det så billig her i Oslo! Hvilke utleiesteder vil du anbefale, da? Noen rimelige for studenter? Rentawreck er vel det rimeligste, eller? Lenke til kommentar
trra Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Om man får økt bonus ved å ha veteranbil, så må jo det være det naturlige valget ..? Skjer vel kun med maks 5000 km i året, har annen bil som bruksbil osv? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det er billigere og ikke ha forsikring enn å spare opp bonus. Bil koster mye å ha, årsavgift, service, forsikring, bensin og verditap. Lei heller en bil de få gangene du måtte trenge bil. Fornuftig type du! Lik tankegang som meg, men nr det gjelder leie av bil, så er ikke alltid det så billig her i Oslo! Hvilke utleiesteder vil du anbefale, da? Noen rimelige for studenter? Rentawreck er vel det rimeligste, eller? Jeg har bekjente hos ett annet billeie-selskap, så får god pris der. Men det er nok rent-a-wreck som er billigst mener jeg ja. Prisene deres er jo ikke akkurat stive, kan leie en god del døgn der før du tar igjen det det koster å ha bil. Lenke til kommentar
breiulf Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Skal gi deg et par gode tips... 1. Kjøp deg en veteran bil. 2. Ikke dra på langtur med en veteranbil (livsfarlig å ferdes i) men bonus får du.. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 2. Ikke dra på langtur med en veteranbil (livsfarlig å ferdes i) snakker du erfaringer fra dødsulykker eller? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Man kan vel ikke bare ha veteranforsikring har jeg hørt. Mener at man også må forsikring på en "vanlig" bil. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Om du har full kasko, delkasko eller ansvar så påvirker ikke dette bonusen din. Sats derfor på billigste, det vil si ansvar. Hvis du kjøper en billig bil til under 10 000 kr trenger du ikke å tenke så mye på verditap heller. VW Golf eller en liten Toyota har jeg hørt er driftsikker. Kjør også med piggfritt for å unngå avgift og skaff deg Autopass-brikke. Mekk på den selv om du kan eller har kjentfolk som kan hjelpe deg. Hold deg unna originalverksted fordi de suger pengene av deg. Om du må på verksted, vurder å kombinere harrytur med reparasjon i Sverige. Så lenge reparasjonen er under 3000 norske kroner da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå