smurfoni Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei, lurer bare på om noen vet om det er noen feil som ikke garantien dekker på et hovedkort som er innen for garanti grensen? Men feilene må selvfølgelig ikke være selvforskyldt som feks: Søle vann / væske etc.... Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 NB: For å gjøre ting enklere, er følgende tekst oversatt med Google Translate -- Garantitid: 3år -- Du kan ikke presentere produktets garantikorte, kjøpskvittering eller faktura for å bevise for produktet fremdeles er innenfor garantiperioden. -- Garantikortet har blitt endret eller dato er vanskelig å gjenkjenne. -- Produktet er ikke kjøpt fra en autorisert distributør av selskapet eller er ervervet fra illegale kilder. -- Den komplette enheten eller deler av produktet har gått utover garantiperioden. -- Eventuelle sammenbrudd eller skade som skyldes manglende overholdelse av regelverket angitt på bruksanvisningen, eller feil emballering, oppbevaring og bruk. -- Eventuelle sammenbrudd eller skader forårsaket av installasjon, reparasjon, endring eller fjerning (breaking mark, skade eller tap av produktet samsvar etiketten) utført av servicesentre eller personell ikke er godkjent av produsent. -- Ethvert produkt sammenbrudd eller skade som skyldes bruk av deler som ikke er sertifisert av produsent * Serienummeret limt på en komplett enhet eller deler er ødelagt, defekt eller telleapparat med stormaskin. -- Eventuelle sammenbrudd eller skader forårsaket av tilfeldige faktorer eller menneskeskapte årsaker (inkludert datavirus, flytting, komprimering, scratch (skrape), hit, crash, høy temperatur, høy luftfuktighet, vann tilførsel, bruk av uanvendelig spenning, ikke-fabrikken batteri og transformator, beis, korrosjon, etc.) -- Eventuelle sammenbrudd eller skade som skyldes bruk av pirat-programvare. -- Enhver scrape, flytende lekkasje, sprekker osv. på LCD-skjermen overflaten. -- Eventuelle sammenbrudd eller skade forårsaket av naturkatastrofer og menneskelige katastrofer (slik som jordskjelv, brann, opprør, etc.) Lenke til kommentar
smurfoni Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Tusen takk for svar;) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Svenni212000's svar dekker en spesifik produsent/produkt. Andre kan ha andre garantiregler. Garanti er noe produsent/salgsfirma gir (frivillig) og er ikke regulert i norsk lov. Det som er lovregulert er reklamasjonsretten (5 år på ting beregnet på å vare vesentlig mer enn 2 år) og er regulert i Norsk Forbrukerkjøpslov (se www.lovdata.no). Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Svenni212000's svar dekker en spesifik produsent/produkt. Andre kan ha andre garantiregler. Garanti er noe produsent/salgsfirma gir (frivillig) og er ikke regulert i norsk lov. Det som er lovregulert er reklamasjonsretten (5 år på ting beregnet på å vare vesentlig mer enn 2 år) og er regulert i Norsk Forbrukerkjøpslov (se www.lovdata.no). Det morsomme er at 99.9% av alle produsenters garantibetingelser på noe har dårligere villkår enn ordinær norsk reklamasjonslov, som gjør termen "garanti" ganske verdiløs med mindre man snakker om et fåtall produkter som f'eks Koss hodetelefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå