sinnaelgen Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) et hypotetisk spørsmål: i dag bruker jeg Windows xp pro på en pentium 4 pc med 1.5 gbyte minne. Ati radeon 9600 pro skjermkort denne pcen kan ikke oppgraderes med mere minne jeg bruker flere programmer samtidig: Outloock express , openofice , firefox , turbodelphi og nettradio( optakk eller direkte) det virker som om Tubodelphi sjeler mye minne. slik at et annet program må rydde opp spørmålet her blir hvordan det vil oppleves med ny pc med W7 og om Turbo Delphi vil fungere på W7 64 bit ( uten at den kjøres i xp modus ) det må også skrives at under kompilering i TD så stopper nettradioen opp en stund eller den tygger lit på samme sted . Endret 13. oktober 2009 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 De fleste som går over til windows 7 opplever bedre eller lik ytelse som før. Noen få føler at det er dårligere. Jeg har installert på flere pc'er av variabel styrke og kun blitt positivt overasket. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 er det noen som har prøv programmer/utstyr i xp modus med 32 bits driver i W7 64 bit ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 er det noen som har prøv programmer/utstyr i xp modus med 32 bits driver i W7 64 bit ? Ja det har jeg. Installerte XP Mode på min W7 Pro 64bit i går, og installerte flere gamle 32bit programmer uten problem. Eneste jeg oppdaget var at XP Mode ikke la alle programmene på start menyen i W7 (slik den skal) men jeg må da starte programmene inne i XP Mode. Vet ikke helt hvorfor den legger noen programmer på startmenyen i W7, mens andre ikke. Alle legges i startmenyen inne i XP Mode. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 hva med gammel utstyr som bare hare 32 bits driver beregnet til xp ? normalt må man instalere en driver for at utstyret skal fungere. det jeg ville vite er om det med driverne også fungerer. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 hva med gammel utstyr som bare hare 32 bits driver beregnet til xp ? normalt må man instalere en driver for at utstyret skal fungere. det jeg ville vite er om det med driverne også fungerer. Du får full tilgang til USB etc i XP Mode, så det skal fungere. Men jeg har ikke noe utstyr som kun har 32bits drivere, så får ikke testet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) spørmålet her blir hvordan det vil oppleves med ny pc med W7 og om Turbo Delphi vil fungere på W7 64 bit ( uten at den kjøres i xp modus ) det må også skrives at under kompilering i TD så stopper nettradioen opp en stund eller den tygger lit på samme sted . Windows 7 er langt bedre på minnebehandling enn det XP er. Det er jo tross alt 8 år mer moderne. Selv om XP har en noe lavere minnesignatur, tror jeg du vil få betalt igjen på minnebehandlingen i Windows 7. Over tid vil også Windows 7 lære seg dine vaner, i motsetning til XP. Noe som vil gi deg et noe mer responsivt system. Hvilken fordel det har med "bare" 1.5GB minne får vise seg, men det skal være nok. Minimumskravet til Windows 7 er 1GB. Når det gjelder at nettradioen stopper er det pga. at minnet blir oppbrukt og den må bruke diskcache. Og siden disken allerede er i bruk av kompileringen så blir det dårlig med ressurser og noe må nedprioriteres. Vet ikke helt hvorfor den legger noen programmer på startmenyen i W7, mens andre ikke. Alle legges i startmenyen inne i XP Mode. Vet ikke helt grunnen til det selv, mulig det har med kompatibilitet. Uansett kan du legge enkelte programmer i startmenyen manuelt. Bare lag en egen mappe under startmenyen på all users og legg snarveiene inn på den. edit: Liten advarsel når det gjelder XP Mode på ditt system (OP). Kravet for XP Mode er 2GB minne, da det vil ta 512MB av minnet ditt til å drive XP i virtuelt modus. Endret 14. oktober 2009 av TCi Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vet ikke helt hvorfor den legger noen programmer på startmenyen i W7, mens andre ikke. Alle legges i startmenyen inne i XP Mode. Vet ikke helt grunnen til det selv, mulig det har med kompatibilitet. Uansett kan du legge enkelte programmer i startmenyen manuelt. Bare lag en egen mappe under startmenyen på all users og legg snarveiene inn på den. edit: Liten advarsel når det gjelder XP Mode på ditt system (OP). Kravet for XP Mode er 2GB minne, da det vil ta 512MB av minnet ditt til å drive XP i virtuelt modus. Takker for godt råd på å legge snarveien rett inn på startmenyen under all users. Funka fint som fy det Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg har en Acer Aspire One A150 med 1GB RAM og 1,6 CPU. Jeg kjører Windows 7 Ultimate. Jeg har ingen problemer what so ever. Den klarer fint å kjøre 20 tabs i Google Chrome, med Live Messenger, Spotify, iTunes, WSE osv samtidig uten å hoste. Så du vil neppe møte på noen problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå