Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Petacchi var en av de som ble med i fallet forårsaket av motorsykelen. Petacchi hadde klart å komme med til spurten hadde det ikke vært for dette."

var han det? fikk ikke med meg det i farten. men så ikke at gutta i studio viste dette...Trodde han ble hektet av, er ihvertfall det Latias har skrevet...

Selv den store Latias kan ta feil... (no offense) :)

"Jeg synes det er unødvendig å ha innlagte spurter, da det blir en poeng trøye, og ikke en spurttrøye som hadde vært mye bedre. Synes det var ille at en rytter som Cav som vant 6(?) etapper i fjor ikke fikk den grønne trøya fordi en fyr går i brudd å sanker poeng på en fjelletappe."

For å vinne poengtrøyen så må man ta de fleste poengene mål, hvilket Thor vitterlig gjorde i fjor med en etappeseier, tre andreplasser, en fjerde og femteplass...

Så blir litt oppgitt når folk skal prøve å forklare hvordan han vant trøyen i fjor...

Så kan man si at Cav fikk 6 etappeseire mot Thor sine 6 plasseriner på topp 5. Ganske klart at han Cav har bedre resultater. Legg til fjellstuntet som ikke har noe med å være sprinter å gjøre, og at Cav ble deklasivisert å mistet 30(?) poeng, mens Thor fikk 5(?) ekstra så var Cav den beste sprinteren og den som burde vunnet den grønne trøya i fjor. Men som sagt før, min mening er at det burde være en spurttrøye og ikke en poengtrøye.

For eksempel kunne de innlagte spurtene bare telle hvis det er et samlet felt som kommer til dem. Da er det faktisk en spurt som skal utkjempes blant konkurentene.

Da er det bare en eneste person som kan vinne trøyen(Cav)

Lenke til kommentar

HAHAHA.

ser dere bildet?

Brett Lancaster

Missing:

500m from finish line

If you have any information, please call Thor Hushovd

Den var jo bare genial. Skal si Cervelo fikk gjennomgå av Kaggestad. Kun 3 gode ryttere og 6 middelmådige ryttere på laget.harde ord, men det er vel ganske fortjent så langt i årets tour.

Lenke til kommentar

I fjor var det vel også nesten bare Cav og Thor som var spurtere som haddde resultater. Og Cav var klart bedre enn Thor, så ja. Cav burde vunnet trøyen. I år er Petacci med å kjemper om å bli den rettferdige vinneren i mine øyne.

Tullball, ønsker du virkelig en så forutsigbar kamp om den grønne trøya? Med din filosofi er ikke Petacchi noen verdig vinner i det hele tatt, Cavendish er jo langt bedre enn Petacchi.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

"Men etter det du sier, så mener du at den beste spurteren faktisk burde være god nok for å ta klatretrøya, poengtrøya og den gule trøya."

kan ikke huske at jeg har sagt noe om de andre konkurransene nei...

"Poengtrøya handler først og fremst om og spurte, og de har lagt inn mellomspurtene for å gjøre det mer spennende, slik at de litt mer komplette rytterne, som ikke har samme spurtferdighetene som spurtekanonene skal ha mulighet."

eller at de litt mer komplette spurterne har stor sjanse til å vinne

"Ble det litt klarere for deg nå?"

er overrasket over at dette kommer fra en moderator...Selv om man har ett litt annet syn enn en annen, så trenger man ikke å falle ned på det nivået...

Lenke til kommentar

Den grønne trøyen er poeng trøye ikke spurt trøye FYI. Så Cav tok færre poeng enn Thor, dermed burde Cav heller ikke vunnet den.

Trist å se at Thor er alene hver jævla gang. Tror dog Edvald med et bra opptrekk og prioritet blir bra til neste års Tour.

Cavendish er bedre i en spurt for etappe serie eksempelvis på en flat etappe der det blir massespurt. Thor og Petacchi er vel mer komplette sådan.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Tror heller at Edvald ender opp som Thor, alene.

Sky kommer nok til å kjøre for Wiggins og dermed blir Edvald mer eller mindre overlatt til seg selv.

Både Edvald og Thor hadde nytt godt av å være på rene spurtlag, slik som Cav.

• Liker 1
Lenke til kommentar

er overrasket over at dette kommer fra en moderator...Selv om man har ett litt annet syn enn en annen, så trenger man ikke å falle ned på det nivået...

Så fordi man er moderator så får man ikke lov å diskutere på samme nivå som andre brukere her? Holder vi nivået på normalen så skjønner du jo ikke hva vi mener....

Moderatorer er brukere her inne på lik linje med oss andre. Og de gjør ingenting galt før de bruker sin moderatorrolle i en diskusjon.

Lenke til kommentar

Tror heller at Edvald ender opp som Thor, alene.

Sky kommer nok til å kjøre for Wiggins og dermed blir Edvald mer eller mindre overlatt til seg selv.

Både Edvald og Thor hadde nytt godt av å være på rene spurtlag, slik som Cav.

I denne utgaven så er det åpenbart. Tror dog Edvald får mer hjelp og prio neste år for spurt/poengtrøye. Skal huske på at Edvald har et mye større potensial enn det Hushovd hadde for 10-11 år siden.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

I fjor var det vel også nesten bare Cav og Thor som var spurtere som haddde resultater. Og Cav var klart bedre enn Thor, så ja. Cav burde vunnet trøyen. I år er Petacci med å kjemper om å bli den rettferdige vinneren i mine øyne.

Noen har visst glemt at den grønne trøya ikke er en spurttrøye, men en poengkonkurranse. Thor viste på 17. etappe i fjor at han var en verdig vinner, noe til og med Cavendish innrømmet! Cav var den beste spurteren, men Thor var den beste allroundsyklisten og sanket mer poeng pga akkurat det.

Herlig etappe i dag, dropper faktisk Sør Arena og ser kampen hjemme, så jeg får med meg hele etappen. Ikke helt i form.

Melder meg også inn i køen av folk som misliker at Vino vant i går. Tidenes doprytter, venter bare på at han blir tatt. Bor og trener jo fortsatt vegg i vegg med verdensledende dopingleger...

Lenke til kommentar

Tviler jeg på, det har vi sett med Thor. Cervelo sier de skal prioritere Thor mer, men ingenting stemmer i opptrekk og innkjøring av brudd. Det skal dog sies at der har Sky vært mye bedre i år enn Cervelo har vært, så det er potensiale, men jeg tror at Wiggins vil komme til å stå i veien for Edvald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...