Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

DJ: Eg dør! :!:

Eg skal være helt ærlig å innrømme at eg visste ikke at det ikke var 5. kategorier.

Hehe, jaja.. dret litt på draget der hehe ;P MEN det gjorde vel du og?

1. 4

2. 3

3. 2

4. 1

5. Ukategorisert

Det er 5 tilsammen :D

IAF: Ser du . etter 5 tallet?? Det betyr at det uttales Femte. Så neida... Never shit in my pants... ;)

WTF? Det finnes 5 kategorier..

Nr1 er 4

nr2 er 3

nr3 er 2

nr4 er 1

nr5 er Ukategorisert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Step_up, nå er det 32 spanjoler med i årets utgave og det kan vel tenkes at Contador er venn med hvertfall en av de 31 andre?

Man hjelper venner, du så vel hjelpen Hushovd fikk i går?

mange som er venner i feltet uten at de hjelper hverandre ;)

Det blir fortsatt for dumt å si at det er mye nasjonalisme innblandet i TdF. Dette er som fotball feks, du har "klubbnivå" = alle de store rittene, der lagene konkurrerer mot hverandre, så har du VM, der landene sykler for hverandre. Enkelt å greit.

At andre folk heier på andre lag og andre ryttere er helt normalt, og det er slik det skal være. Selv gidder jeg ikke å heie på mr "verdens beste i slag oppoverbagge", rett og slett fordi han er en dårlig spurter, og ikke særlig underholdende å se på.

Lenke til kommentar

når andre spanjoler gir sin drikkeflaske til Contador, får du ikke meg med på den.

i touren utpreges denne kampen, både ved nasjonalsangen i paris og overnevnte grunn.

Også? Hushovd fikk hjelp av 2 franskmenn i går. Basso ga mat og drikke til 2 andre ryttere her om dagen, de var ikke italienske, og ikke på laget hans.

Jeg heier forresten på Hellas i fotball, og satt og jublet når Hellas scoret mot Norge i kvaliken for noen år siden, hadde det blitt krig ville jeg kriget på siden til Norge alikevel... Det er forskjell på å ha favoritter i sport og om man liker landet sitt eller ikke.

Du sier du heller ikke hintet til det, du setter spørsmålstegn ved hvor vi ville kjempet. Norge kjempet kun mot tyskerne, altså nazistene.

Du setter spørsmålstegn på om vi ville vært på Norges side eller nazistene. Så jo, da stiller du spm. tegn om vi er nazister. Satt like mye på spissen som du sier du skriver.

ja det må være voldsomt satt på spissen. jeg bruker det som ett eksempel på lojalitet og har ikke nevnt nazistene med ett ord enda...da stiller jeg spørsmål på hvorfor du heide på Hellas, ett land jeg antar du ikke har noe personlig forhold til, fremfor Norge landet du bor i... det er noe annet hvis man ikke følger med på fotball eller ikke bryr seg om sport. Jeg ville aldri ha frontet det slik du gjør, ikke at jeg noensinne ville vurdert å gjøre det samme heller...

Lenke til kommentar

Step_up: Du har ikke nevnt det med ord, nei, men som jeg sier, så finnes det kun 2 muligheter der, og hvis du tviler på at man skulle vært på Norges side, så er det kun en mulighet igjen.

Jeg kan rett og slett ikke gi deg noen grunn til hvorfor jeg heier på hellas, jeg har gjort det siden jeg var 10 år (og det begynner å bli en stund siden, noen år før Hellas vant EM tilogmed), på samme måte som jeg har holdt med Fulham siden 2001, jeg aner ikke hvorfor, men noe med Hellas traff meg i hjertet, så selvom jeg håper Norge gjør det bra, så vil jeg at Hellas gjør det bedre.

Lenke til kommentar

"Det blir fortsatt for dumt å si at det er mye nasjonalisme innblandet i TdF. Dette er som fotball feks, du har "klubbnivå" = alle de store rittene, der lagene konkurrerer mot hverandre, så har du VM, der landene sykler for hverandre. Enkelt å greit."

sitatfunksjonen har falt ut. Det skal du få mene. Jeg personlig synes at det du skriver blir avkreftet på podiet i paris...Er og mange som hjelper hverandre landsmenn i mellom i touren. Personlig klarer jeg ikke å sammenligne f.eks tdf og klubbfotball...

"At andre folk heier på andre lag og andre ryttere er helt normalt, og det er slik det skal være. Selv gidder jeg ikke å heie på mr "verdens beste i slag oppoverbagge", rett og slett fordi han er en dårlig spurter, og ikke særlig underholdende å se på."

Jeg personlig synes ikke at vi snakker om en dårlig spurter når han har uttalige topplasseringer i spurter, men det skal du selvfølgelig få lov til å mene.Men til sammenligning så har McEwen "bare" 12 etappeseire i tdf og Boonen "bare" 6.

Da er det ikke mange gode spurtere igjen...Synes at det blir litt som folk som ikke heier på Norge i fotball bare fordi de ikke kommer til noe sluttspill. Men det er bare min mening...

Lenke til kommentar

Nja, han har iallefall blitt sjekket helt siden han sa han skulle gjøre comeback. Mulig han dopet seg da han "la opp" for alt vi vet. Men, må man ikke ta EPO over tid for at det skal fungere? Slutter man med det, så forsvinner jo effekten av mere hemoglobin i blodet, og evnen til å yte mer blir jo borte.

Dog kan han jo ha trent på seg massive mengder med muskler og kondisjon under en slik periode. Nå er ikke jeg noen ekspert på doping, men Epo fungerer vel best når man har fått høyere hemoglobin nivå i blodet, og dette forsvinner jo relativt fort nå til dags. Correct me if i'm wrong.

Hvis du så på Tdf her om dagen pratet Kaggestad om nettopp dette. En forsker hadde kommet frem til at om du dopet deg, ville det fortsatt gi deg fordeler til og med flere år frem i tid. Dette sa de i det de pratet om utestengelsestided for doping.

Lenke til kommentar

Step_up: Du har ikke nevnt det med ord, nei, men som jeg sier, så finnes det kun 2 muligheter der, og hvis du tviler på at man skulle vært på Norges side, så er det kun en mulighet igjen.

Jeg kan rett og slett ikke gi deg noen grunn til hvorfor jeg heier på hellas, jeg har gjort det siden jeg var 10 år (og det begynner å bli en stund siden, noen år før Hellas vant EM tilogmed), på samme måte som jeg har holdt med Fulham siden 2001, jeg aner ikke hvorfor, men noe med Hellas traff meg i hjertet, så selvom jeg håper Norge gjør det bra, så vil jeg at Hellas gjør det bedre.

det var bare ett eksempel og tenker ikke på tyskerne eller italienerne, eller noe annet land ;). Jeg ville aldri frontet det slik du gjør, men hver sin lyst...

Lenke til kommentar

Nja, han har iallefall blitt sjekket helt siden han sa han skulle gjøre comeback. Mulig han dopet seg da han "la opp" for alt vi vet. Men, må man ikke ta EPO over tid for at det skal fungere? Slutter man med det, så forsvinner jo effekten av mere hemoglobin i blodet, og evnen til å yte mer blir jo borte.

Dog kan han jo ha trent på seg massive mengder med muskler og kondisjon under en slik periode. Nå er ikke jeg noen ekspert på doping, men Epo fungerer vel best når man har fått høyere hemoglobin nivå i blodet, og dette forsvinner jo relativt fort nå til dags. Correct me if i'm wrong.

Jeg er ingen ekspert på doping jeg heller, men det er ikke bare EPO de bruker. De bruker også andre stoffer, uten at jeg kjenner navn, som gjør at de kan presse kroppen mer og få mer ut av treningen.

Jeg er ikke så sikker på at alle som bruker EPO, og blodoverføringer, blir tatt for det. Landis, blant annet, fordeller om mikrodopingen som han og andre syklister har brukt. Da har de fått injisert mikrodoser med EPO, for så å måtte drikke minimum 3 liter med vann. Landis har fortalt at EPO'en ble injisert så fort som mulig etter hver etappe, før de drakk masse vann. EPO'en skulle da være umulig å spore etter 12 timer.

Til informasjon så brukes EPO hovedsaklig for å skjule blodoverføringene, som er blant de mest effektive dopingmetodene. Når de da kan gjøre EPO'en umulig å spore i tillegg, er det klart at det blir vanskelig å ta de. De som ikke har blitt tatt, f.eks. Armstrong, er bare de som er best til å dope seg og har det beste apparatet rundt seg.

Jeg har nevnt det tidligere. Jeg er sikker på at Armstrong også har vært dopet. Bare se på hvem han har slått når han har vunnet TdF, og du ser at nesten alle har blitt tatt for doping eller vært involvert i dopingskandaler. Zülle, Ullrich, Rumšas, Vino og Basso er noen.

Lenke til kommentar

Hushovd er blandt de 10 beste spurterne i touren.

Men. Han er jo ikke i nærheten av topp 5.

Noe han ville vært, etter min mening, hvis han hadde et skikkelig lag rundt seg.

Tror nok han mener uavhening av lag... Å være en god spurter har ikke bare med taktomslag og hvor mange watt syklistene trår å gjøre, men også med manøvreningen i feltet. Thor har fremstått som en amatør på nettopp det. Thor sier jo selv at han har vært alt for redd i kaoset som oppstår på slutten.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Tror han mente i år, i og med at han sier Touren. :)

når han er i grei form, så er han minimum der oppe...

Thor er i knallgod form. Men han har forandret seg veldig som rytter de siste årene. Han er blitt mer kjøresterk, bedre til å klatre, og dette har desverre ødelagt mye for spurtegenskapene hans. I fjor vant han trøya pga et fjellstunt som ingen av rivalene klarer, men Cavendish igjen, vant 6? etapper, og fikk likevel ikke trøya.

Lenke til kommentar

Tror han mente i år, i og med at han sier Touren. :)

når han er i grei form, så er han minimum der oppe...

Thor er i knallgod form. Men han har forandret seg veldig som rytter de siste årene. Han er blitt mer kjøresterk, bedre til å klatre, og dette har desverre ødelagt mye for spurtegenskapene hans. I fjor vant han trøya pga et fjellstunt som ingen av rivalene klarer, men Cavendish igjen, vant 6? etapper, og fikk likevel ikke trøya.

Ikke når det gjelder spurtformen. I fjor tok han og 3 andreplasser, 1 etappeseier og en fjerde og femteplass+ett par gode plasseringer til mener jeg å huske. da er han i god spurtform og er vel fremdeles kapabel til det...Jeg mener det blir ganske feil å si at det var pga stuntet at han vant trøyen, for det var vel bare en etappe...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...