Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Jøsses Step_up, hva pokker babler du om... Jeg kunne heller ikke brydd meg katta om Thor vinner den grønne eller blir lanterne rouge... Men jeg synes det er veldig artig at han er med, derfor synes jeg det er synd ikke Skil-Shimano fikk wild card, og at Arvesen og Kristoff ikke er med.

Det betyr pokker ikke at jeg ville kjempet mot Norge i krigen, og vel, med tanke på at det kun var nazistene som kjempet mot oss, så hinter du til at vi som ikke bryr oss om Thor vinner eller ikke er nazister, god sammenligning.

Anyway, Vinokourov fortjener ikke dette, fordi han løy... han sa han skulle legge opp, derfor fikk han ikke 2 års utestengelse etter å blitt tatt for doping, og vi ser jo alle at han la opp.

det har jeg aldri hintet til ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg heier ikke på Blackburn bare fordi Gamsten spiller der. Faktisk heier eg enda litt mindre på Blackburn enn i utgangspunktet nettopp fordi Gamsten er der.....

Selv om han er Norsk...

nja, klarer personlig ikke helt å sammenligne det siden det i sykkel blir mer en nasjonskamp. hvilket understrekes av at vinneren av touren får nasjonalsangen spilt...

Er så langt fra nasjonskamp som overhodet mulig. Det er private lag med syklister fra alle nasajoner på hvert lag. Så det blir bare helt latterlig.

Eg heier ikke på Blackburn bare fordi Gamsten spiller der. Faktisk heier eg enda litt mindre på Blackburn enn i utgangspunktet nettopp fordi Gamsten er der.....

Selv om han er Norsk...

Du hadde vel knivstukket kong Harald om du fikk muligheten også?

Nakkegrep ;)

Lenke til kommentar

Tviler jeg sterkt på. Han har nok trent godt siden han ble utestengt, og han fortjener dette. Han er en av de mest aggresive rytterne i årets tour, og har en stor motor. Alle som er gode er ikke dopet, og i dagens sykkelsport er det så godt som umulig og komme seg unna med doping, så det tviler jeg på. I såfall blir han tatt innen 2-3 dager.

Det har jeg da heller ikke sagt. Men dette minner meg om Vino i '07 og Riccò i '08.

Men det skal sies, er ikke like ekstremt som det var da. Bakken i dag var ingen versting motfor de Vino og Riccò gikk i og avgjorde i i henholdsvis '07 og '08.

Lenke til kommentar

når andre spanjoler gir sin drikkeflaske til Contador, får du ikke meg med på den.

i touren utpreges denne kampen, både ved nasjonalsangen i paris og overnevnte grunn.

Hushovd fikk opptrekk av Voigt den ene dagen, og av Charteau neste gang han var i brudd. Ingen av de er på Hushovds lag i touren. Hva er det du vil fram til?

Lenke til kommentar

DJ: Eg dør! :!:

Eg skal være helt ærlig å innrømme at eg visste ikke at det ikke var 5. kategorier.

Hehe, jaja.. dret litt på draget der hehe ;P MEN det gjorde vel du og?

1. 4

2. 3

3. 2

4. 1

5. Ukategorisert

Det er 5 tilsammen :D

IAF: Ser du . etter 5 tallet?? Det betyr at det uttales Femte. Så neida... Never shit in my pants... ;)

Lenke til kommentar

når andre spanjoler gir sin drikkeflaske til Contador, får du ikke meg med på den.

i touren utpreges denne kampen, både ved nasjonalsangen i paris og overnevnte grunn.

Også? Hushovd fikk hjelp av 2 franskmenn i går. Basso ga mat og drikke til 2 andre ryttere her om dagen, de var ikke italienske, og ikke på laget hans.

Jeg heier forresten på Hellas i fotball, og satt og jublet når Hellas scoret mot Norge i kvaliken for noen år siden, hadde det blitt krig ville jeg kriget på siden til Norge alikevel... Det er forskjell på å ha favoritter i sport og om man liker landet sitt eller ikke.

Du sier du heller ikke hintet til det, du setter spørsmålstegn ved hvor vi ville kjempet. Norge kjempet kun mot tyskerne, altså nazistene.

Du setter spørsmålstegn på om vi ville vært på Norges side eller nazistene. Så jo, da stiller du spm. tegn om vi er nazister. Satt like mye på spissen som du sier du skriver.

Lenke til kommentar

Vinokurov må da være like dopet nå som i '07?

Ingen som kan gå slik to dager på rad og ikke ha vært nede i godteposen.

Tviler jeg sterkt på. Han har nok trent godt siden han ble utestengt, og han fortjener dette. Han er en av de mest aggresive rytterne i årets tour, og har en stor motor. Alle som er gode er ikke dopet, og i dagens sykkelsport er det så godt som umulig og komme seg unna med doping, så det tviler jeg på. I såfall blir han tatt innen 2-3 dager.

Jeg tror Vino, og andre som har vært utesteng, er så gjennomdopet som det er mulig å være. Tenk hvor mye de kan trene og dope deg i de 2 årene du er utestengt. Det er ikke bare snakk om hva de tar til seg under konkurranse, men hvordan de har trent på forhånd.

Klart det er en fordel å kunne ta medikamenter som gjør at du kan trene mer og restituere deg fortere i en 2-års periode.

Lenke til kommentar

Step_up, nå er det 32 spanjoler med i årets utgave og det kan vel tenkes at Contador er venn med hvertfall en av de 31 andre?

Man hjelper venner, du så vel hjelpen Hushovd fikk i går?

mange som er venner i feltet uten at de hjelper hverandre ;)

Lenke til kommentar

Vinokurov må da være like dopet nå som i '07?

Ingen som kan gå slik to dager på rad og ikke ha vært nede i godteposen.

Jeg tror Vino, og andre som har vært utesteng, er så gjennomdopet som det er mulig å være. Tenk hvor mye de kan trene og dope deg i de 2 årene du er utestengt. Det er ikke bare snakk om hva de tar til seg under konkurranse, men hvordan de har trent på forhånd.

Klart det er en fordel å kunne ta medikamenter som gjør at du kan trene mer og restituere deg fortere i en 2-års periode.

Nja, han har iallefall blitt sjekket helt siden han sa han skulle gjøre comeback. Mulig han dopet seg da han "la opp" for alt vi vet. Men, må man ikke ta EPO over tid for at det skal fungere? Slutter man med det, så forsvinner jo effekten av mere hemoglobin i blodet, og evnen til å yte mer blir jo borte.

Dog kan han jo ha trent på seg massive mengder med muskler og kondisjon under en slik periode. Nå er ikke jeg noen ekspert på doping, men Epo fungerer vel best når man har fått høyere hemoglobin nivå i blodet, og dette forsvinner jo relativt fort nå til dags. Correct me if i'm wrong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...