Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Kan være flere grunner:

I. Siden Renshaw greide det han skulle, nemlig å få Cavendish frem greide han det han ville. Om han kommer blir deplassert har det ingenting for han.

II. Juryen har innsett, etter at mange ryttere i feltet snakker om det, at de dreit seg ut med å gi alle poeng på den etappen Cancellara fikk ingen til å spurte. Så dette er for å "hjelpe" Thor med en konkurrent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

II. Juryen har innsett, etter at mange ryttere i feltet snakker om det, at de dreit seg ut med å gi alle poeng på den etappen Cancellara fikk ingen til å spurte. Så dette er for å "hjelpe" Thor med en konkurrent.

Disse poengene ble strøket. Chavanel var eneste som fikk poeng på nevnte etappe.

Men, enig i synspunktene dine.

Lenke til kommentar

Tja. Jeg holder en knapp på et brudd. Pineau og Charteu stikker nok. Mulig Moreau om han har krefter. Andy prøver seg nok på å stjele litt på Conta i siste bakken, men tror ikke Saxo kjører vilt for å hente noe brudd. Er på søndag det skjer! :D

Rått tips til seiersherre i morra: Edvald :D

Lenke til kommentar

Ja, ene gangen er målgang på Tourmalet andre gang så sykler de over og ned igjen. Da er det to skikkelig harde HCer samme dag, byebye Petacchi.

Etter å ha sett på løypeprofilene, så har jeg forstått at de først skal kjøre over og ned Tourmalet på tirsdag (pluss en annen HC i tillegg), hviledag på onsdag og så målgang tilbake på Tourmalet på torsdag.

I forhold til etappene kommende uke, er fredagens etappe barnemat. "Bare" tre tredjekategorier og to andrekategorier. :p

Lenke til kommentar

Det er mange HCer på rad ja. Det blir blodslit.

Det blir det nok. Men synes det er latterlig å legge inn først to førstekategorier, så to HC-er, og deretter 60 flate kilometer før man er i mål. Ingen kan jo angripe på toppen og holde unna i 6 mil etterpå. Latterlig. Men, vi har mye godt i vente. Søndag blir en herlig dag. Vanskelig å velge mellom knallhard Tour-etappe og Start-AaFK må jeg si.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis feltet blir veldig oppstykket kan det godt hende at det ikke gir noe særlig utslag. Hvis tre ligger samlet spiller det liten rolle om de ligger fremst eller 5 minutter bak, nedover fjellsiden. Men klart, hvis 15-20 mann kommer samlet over og er 5-10 minutter bak et par mann, da kan de nok hente en god del ja. De kan ikke ha målgang på fjelltoppene på hver etappe heller, syns det er en rimelig fornuftig løypeprofil i år. Vi slipper hvertfall fiasko slik som i fjor.

Velger lett bort Start-Aafk. Norsk fotball er litt blæh.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det er mange HCer på rad ja. Det blir blodslit.

Det blir det nok. Men synes det er latterlig å legge inn først to førstekategorier, så to HC-er, og deretter 60 flate kilometer før man er i mål. Ingen kan jo angripe på toppen og holde unna i 6 mil etterpå. Latterlig. Men, vi har mye godt i vente.

Litt uenig der, etter så mye bakker vil det ikke være noe felt og snakke om, så et brudd kan godt gå inn.

Lenke til kommentar
De kan ikke ha målgang på fjelltoppene på hver etappe heller, syns det er en rimelig fornuftig løypeprofil i år. Vi slipper hvertfall fiasko slik som i fjor.

På hver etappe? 3 topp finisher er vel ikke det store? Det syns i hvert fall ikke jeg.. Det ble jo også lagd en artikkel på cyclingnews om hvordan de i tourn klarte og ungå topp finishene i år. Det er jo 2 etapper der det er en utforkjøring fra siste topp til mål. Noe som i mine øyne er idiotisk. Kunne da ha justert litt og plutselig hatt 5 topp finisher istede for 3. Blitt mye mer action av det..

Også etappen til Pau er ganske dum syns jeg. Du legger inn 2 1.kat og 2 HC for så og ha utfor/flatt i 6mil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...