Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

det deles ut gul trøye på spurtetappene og vet du ;)

Det jeg mente at det ikke blir delt ut bonussekunder på etappene. Dvs han som vinner prolougen er den som sitter med den guletrøyen helt til første fjellet evt. brudd som går inn. Før var det bonus sekunder som gjorde at f.eks Thor kunne ta den gule trøyen på de neste etappene med en god prolouge i bakhånd.

Men det jeg lurte på om det fortsatt er slik, eller om man har gått tilbake til det "gamle"? De 2 siste TdF har det ikke blitt utdelt bonussekunder.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes virkelig Thor imponerte i dag. Kurt(5min bak) hadde ikke sjanse, og er vist langt unna formen. Edvald(3min bak) måtte også slippe. Med tanke på at det var en veldig krevende løype og som var veldig kupeert. Tenkte kanskje dette var en NM-etappe for Edvald/Kurt, men den gang ei.

Har en følelse av at du så rittet live og dermed ikke fikk med deg alt for mye. Kurt kjørte hjelperytter for Edvald, taua på hovedfeltet i flere runder. At Edvald ikke vinner er en ting, men Kurt gjorde nok akkurat det som de hadde blitt enige om.

Lenke til kommentar

Det jeg mente at det ikke blir delt ut bonussekunder på etappene. Dvs han som vinner prolougen er den som sitter med den guletrøyen helt til første fjellet evt. brudd som går inn. Før var det bonus sekunder som gjorde at f.eks Thor kunne ta den gule trøyen på de neste etappene med en god prolouge i bakhånd.

Men det jeg lurte på om det fortsatt er slik, eller om man har gått tilbake til det "gamle"? De 2 siste TdF har det ikke blitt utdelt bonussekunder.

Det blir delt ut bonussekunder i år. Men hvis en ser på etappeoversikten tror jeg det blir maks 1 dag i gult for Thor hvis han får en god start. Etappe to vil høyst sansynlig ende med at et brudd går inn.

Lenke til kommentar

Jeg synes virkelig Thor imponerte i dag. Kurt(5min bak) hadde ikke sjanse, og er vist langt unna formen. Edvald(3min bak) måtte også slippe. Med tanke på at det var en veldig krevende løype og som var veldig kupeert. Tenkte kanskje dette var en NM-etappe for Edvald/Kurt, men den gang ei.

Har en følelse av at du så rittet live og dermed ikke fikk med deg alt for mye. Kurt kjørte hjelperytter for Edvald, taua på hovedfeltet i flere runder. At Edvald ikke vinner er en ting, men Kurt gjorde nok akkurat det som de hadde blitt enige om.

Jeg så det live og på nrk nett-tv når jeg kom hjem:) Kurt kjørte hjelperytter ja. Men man kan ikke si at han taua inn utbryterne da de økte. Det startet klokka 1, Kurt var "hjelperytter" en bitteliten del. Dessuten skulle dette være en etappe som passer bedre for Kurt enn for Thor:)

Jeg syklet mellom 2 punkter i løypa slikat jeg fikk sett de 2 ganger på 1 runde, selv om jeg ikke gadd det vær gang.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Forskjell på å taue og å taue inn. Jeg påstod det første og det står jeg ved. Hvis du virkelig så gjennom rittet på nytt da du kom hjem er din definisjon av bittelitt ikke annet enn fasinerendes.

Og jeg hører gjerne en begrunnelse på hvorfor denne løypa passet Kurt bedre enn Thor.

Lenke til kommentar

Det blir delt ut bonussekunder i år. Men hvis en ser på etappeoversikten tror jeg det blir maks 1 dag i gult for Thor hvis han får en god start. Etappe to vil høyst sansynlig ende med at et brudd går inn.

Hvorfor tror du det? Er det ikke en paddeflat etappe? skal vel en del stigninger til før Thor lar ett brudd gå ;) .

Latias:Lagene kan du vel klistre inn i hovedinnlegget sammen med etappeprofilene?

Lenke til kommentar

Forskjell på å taue og å taue inn. Jeg påstod det første og det står jeg ved. Hvis du virkelig så gjennom rittet på nytt da du kom hjem er din definisjon av bittelitt ikke annet enn fasinerendes.

Og jeg hører gjerne en begrunnelse på hvorfor denne løypa passet Kurt bedre enn Thor.

Ja, Kurt taua på Edvald,men det er ikke så slitsom å taue på noen når du ligger i et felt. Kan vel ikke kalles tauing en gang. Jeg så Kurt tauet hovedfeltet i 1 runde av 14, han tapte tid til teten derfor måtte Edvald stikke, med Thor på slep.

Det jeg mente at denne passet Kurt bedre er vel fordi han er en bedre allround rytter, og slike bakker ikke har vært helt Thor. Det var jo ingen flater på etappen i det hele tatt. Og Thor trener mer eksplosiv trening enn Kurt.

Jeg trodde en periode at Frederik Willman skulle ta dette da han er en utmerket bakkemann, men han sprakk dessverre, all ære til Rake.

Lenke til kommentar

Hvis spurtlagene har så liten tro på å slå Cavendish som i fjor, så gidder jo ikke spurtlagene å kjøre inn brudd. Samtidig som lag som Radioshack ikke er intresert i å ødelegge laget sitt den første uke bare ved å ha trøya.

Litt annen situasjon i år. Er rimelig sikker på at Columbia, Cervelo, Sky, Katusja, Rabobank, Lampre og Quick Step(selv ut Tom Boonen) kommer til å kjøre inn brudd. De har alle spurtere som kan være med å hevde seg i spurtene...Jeg vil påstå det er mye mer sannsynlig at Cervelo, Sky og Garmin har den gule trøyen enn Radioshack. En Prolog er for kort for de beste sammenlagtrytterne.

Lenke til kommentar

Nå tenkte ikke jeg bare på gul trøye, men viljen til å hente inn brudd for å vinne en etappe var dårlig i fjor siden alle spurtlagene viste at Cavendish kom til å vinne. Og hvis Cavendish vinner de to første etappene er jeg redd det samme kan skje igjen.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det? Er det ikke en paddeflat etappe? skal vel en del stigninger til før Thor lar ett brudd gå ;) .

For å svare på spørsmål to først; nei. Når i tillegg de bakkene kommer såpass tett og såpass sent så vil det bli en stor utfordring å holde feltet samlet. Jeg tror forøvrig at vi i mye større grad i år kommer til å se hva vi har sett i Giroen de senere årene. At brudd går oftere inn.

Jeg tror ellers at CTT ikke vil være blant de mest aktive lagene for å kjøre inn utbrytere. Til det har ikke Thor med seg nok ryttere som er tiltenkt ham.

Du må heller ikke glemme hva som venter i etappen dagen etterpå. Den etappen kommer til å være bånn gass fra start til mål, og det tar nok mange av lagene hensyn til.

Endret av svante
Lenke til kommentar

En Prolog er for kort for de beste sammenlagtrytterne.

Eeh, jeg har en følelse at Contador og Wiggins er blant sammenlagtrytterene som ikke har fått med seg dette. Hva baserer du egentlig denne påstanden på?

Nå tenkte ikke jeg bare på gul trøye, men viljen til å hente inn brudd for å vinne en etappe var dårlig i fjor siden alle spurtlagene viste at Cavendish kom til å vinne. Og hvis Cavendish vinner de to første etappene er jeg redd det samme kan skje igjen.

Viljen til å hente inn brudd var der i fjor. Det var vel helst at de andre lagene benyttet seg av den uskrevne regelen om at laget med den største etappefavoritten skal ta mest ansvar.

Det er jo nok av lag som har som en av sine hovedambisjoner å vinne etapper som ender i massespurter. Og da er de med å kjører selv om de vet at andre har større sjangs på seieren. For det kan være at akkurat den dagen går det deres vei.

Endret av svante
Lenke til kommentar

har noen en profil over alle etappene? liker ikke å snakke og diskutere etappene uten å vite hvordan de ser ut.

Teipball:I år er både Petacchi og McEwen med i touren og CTT, Columbia og Rabobank kommer alle til å kjøre for sine kapteiner.

Vega har sagt at de kommer til å satse ekstra på Thor denne touren. han har sagt flere ganger at de virkelig kommer til å satse ekstra på Thor og han har og rett i at det er større sjanse til å vinne den grønne trøyen enn den gule...

Lenke til kommentar
Eeh, jeg har en følelse at Contador og Wiggins er blant sammenlagtrytterene som ikke har fått med seg dette. Hva baserer du egentlig denne påstanden på?

Wiggins er like utpreget temporytter som Cancellara er, samtidig som at han er god til å klatre. Sammenlagtryttere er generelt ikke gode på prologer. Har Contador vunnet mange prologer?

Lenke til kommentar

Wiggins er like utpreget temporytter som Cancellara er, samtidig som at han er god til å klatre. Sammenlagtryttere er generelt ikke gode på prologer. Har Contador vunnet mange prologer?

Tja, han vant jo prologen i dauphine libere i år. :)

For 07 prologen i London. De jeg mener er sammelagt kanditater er i fet skrift.

Rank Rider Team Time

1 Fabian Cancellara (SUI) Team CSC 8' 50"

2 Andreas Klöden (GER) Astana + 13"

3 George Hincapie (USA) Discovery Channel + 23"

4 Bradley Wiggins (GBR) Cofidis + 23"

5 Vladimir Gusev (RUS) Discovery Channel + 25"

6 Vladimir Karpets (RUS) Caisse d'Epargne + 26"

7 Alexander Vinokourov (KAZ) Astana + 30"

8 Thomas Dekker (NED) Rabobank + 31"

9 Manuel Quinziato (ITA) Liquigas + 32"

10 Benoît Vaugrenard (FRA) Française des Jeux + 32"

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...