Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Del tipsene dine da. :cool:

Satser litt høyere i dag med 4 dueller:

Edvald slår Rojas Gil

Andy Schleck slår Contador

Armstrong slår Evans

Samuel Sanchez slår Luiz Leon Sanchez

Innsats: 30. Odds: 11,83 Potensiell utbetaling: 354,90.

Rein gambling i dag da, da ingen vet hvordan dagens etappe blir. Men har vunnet endel tidligere på både flate og fjelletapper :cool:

Lenke til kommentar

Tror begrepet mørne er ganske misforstått av Kaggestad. å klare det forutsetter vel bedre kapasitet evt at den eventuelle rytteren er dårligere, og Contador har vel større kapasitet enn Schleck/jevnbyrdig med Schleck. Og Andy blir jo minst like sliten som Contador av sånt.

Så mange minutter F.Schleck ville trengt før en tempo og Tourmalet, så ser jeg ikke helt at det ville utgjort den store trusselen for Contador hvis de hadde vekslet mellom seg...Han hadde jo måttet henge seg på Andy uansett.

Alle signaler tyder jo på at Contador har dårligere kapasitet enn Andy i fjellene i år. Det er jo derfor Andy støter som han gjør og klarte å ta tid på søndagens etappe. Hva som har vært styrkeforholdet tidligere år er uvesentlig nå, og det jeg har sett peker mot at Andy er den sterkeste i år.

Da er det nettopp mørning han må satse på. Og for å gjøre det trenger han ikke være mye sterkere, bare bitte litt. Da kan han ligge helt på grensen, noe som betyr at Contador må ligge over grensen. Selv om det bare er bittelitt over, vil det tilslutt kunne resultere i full sprekk. Se bare på hva som skjedde med Wiggins på søndag. Han så super ut helt til det plutselig var full stopp.

At du tar det som en selvfølge at Contador ville gjort det best opp tourmalet vitner om en ganske merkelig oppfattelse av sykkel. Viser en rytter seg å være den beste i fjellene i årets tour så er han best opp tourmalet og, selv om Contador har syklet bra opp der tidligere.

Og når det gjelder påstandene om Frank Schleck har jeg to tips. Hvordan ble touren avgjort i 2008 og hvordan sikret Frank seieren i årets Sveits rundt?

Lenke til kommentar

Med og uten Frank er to helt forskjellige Tourer, dessverre. Imponerende av han derre Navarro, virker å ha fått noen tips av Vinokourov til hvordan man øker yteevnen raskt... :p

Navarro er han fyren fra Astana som ligger og drar feltet i alle fjellene? I så fall, tror han burde doptestes ja. Virker for god til å være sant. :tease:

Lenke til kommentar

Morsom twitter melding fra McEwen:

so many Aussies out on the roads here - incredible. and i think Norway must be empty bcoz there r millions of Norwegians here for Thor

Jeg er imponert over McEwen, med alle skadene han har skulle man tro at han ville bryte eller komme utenfor tidsfristen på de harde fjelletappene.

Lenke til kommentar

PROFIL.gif

Typisk bruddetappe. Franskmennene vil gjøre alt de kan for å komme i brudd på nasjonaldagen. Thor vil sikkert ha de seks spurtpoengene tidlig, kanskje han blir med bruddet opp over førstekategorien? Da tror jeg han kan få en god plassering på etappen.

Lenke til kommentar

Problemet med dagens etappe er at samtlige franske ryttere ønsker å gå i brudd. Det gjør det rimelig vanskelig å treffe det avgjørende bruddet.

Jeg har troen på at både Thor og Edvald prøver å komme med i brudd, så får vi håpe at vi er heldige og at minst en av dem klarer det.

Kommer Thor med i det avgjørende bruddet tror jeg han har gode sjangser til å sitte med helt inn. Litt avhengig av hvor mange de er i bruddet. Blir de for mange vil sansynligvis de som er sterkest i bakken rykke fra opp 1. kattegori stigningen. Er det derimot litt færre trenger de alle mann for å holde tempoet oppe resten av etappen.

Kommer Edvald med i bruddet tar jeg det som en selvfølge at han sitter med helt inn. Såpass sterk har han vist seg de siste dagene. Edvald er vel og en av de få rytterne i feltet som kan klare å kjøre seg opp etter at bruddet er etablert, så får vi se om han tørr/får lov til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...