Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Frank hadde faktisk en meget god tempo og var åpenbart i strålende form. Og han er ikke svakere enn brodern i fjellene. Om brødrene hadde sittet sammen med Contador flere km fra toppen tør jeg nesten garantere at han hadde forsøkt å henge seg på begge to når de rykket på tur. Hadde FS fått 3min på Contador hadde ikke det vært kontrollerbart. Så jeg tviler sterkt på at han hadde latt Franck gå. Om en kommer av gårde, kan den andre ligge bak og enten se brodern vinne eller la Contador slite seg ut.

Jeg tror en av brødrene hadde vunnet Touren om de var to, men nå blir det nok Contador som isolert sett er den sterkeste allrounderen av de tre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror begrepet mørne er ganske misforstått av Kaggestad. å klare det forutsetter vel bedre kapasitet evt at den eventuelle rytteren er dårligere, og Contador har vel større kapasitet enn Schleck/jevnbyrdig med Schleck. Og Andy blir jo minst like sliten som Contador av sånt.

Mørne betyr vel å kjøre jevnt hardt over en lang periode som gjør at motstanderen blir "mørnet" og får melkesyre over tid som gjør at han må slippe. Voigt kjørte jo hardt, og prøvde å mørne Alberto Contador.

Lenke til kommentar

Andy ser voldsomt sterk ut, men jeg har mine tvil om han makter å parkere Contador.

Jeg tror Andy kan klare det. Også i dag syntes jeg det virket som at Contador slet mer enn Andy. Er som tidligere nevnt ikke så lett å lese svakhetene til Contador, men da han satt nede så jeg antydninger til vingling før det ble slakere, mens Andy så forholdsvis "avslappet" ut i forhold.

Jeg har større tro på Andy i år enn jeg har hatt noen gang tidligere, men Contador har fremdeles ballen på sin halvdel, han vet at han kjører fra Andy på tempo. Contador har voldsom selvtillit, og han er ekstremt god til å tåle mange harde fartsøkninger. Med en Frank i samme form som ifjor er jeg enig med Game i at løpet hadde sett annerledes ut. Men på egenhånd tror jeg ikke Schleck rykker fra Contador, selv om jeg håper veldig at det skjer.

Lenke til kommentar

han danser mye når han sykler. Med mindre han har blitt utslitt pga ritt i forkant, så tviler jeg på at en mann som har vunnet på tourmalet og har kjørt av ganske mange sammenlagtfavoritter på det samme fjellet. At han ville begynt å merke noe særlig før de største fjellene tror jeg er heller tvilsomt.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Tror begrepet mørne er ganske misforstått av Kaggestad. å klare det forutsetter vel bedre kapasitet evt at den eventuelle rytteren er dårligere, og Contador har vel større kapasitet enn Schleck/jevnbyrdig med Schleck. Og Andy blir jo minst like sliten som Contador av sånt.

Mørne betyr vel å kjøre jevnt hardt over en lang periode som gjør at motstanderen blir "mørnet" og får melkesyre over tid som gjør at han må slippe. Voigt kjørte jo hardt, og prøvde å mørne Alberto Contador.

vet hva som legges i begrepet. men så spesifikt som over tid er vel ikke uttrykket. Det kan like gjerne skje ganske så fort.

Synes uansett at det blir rart av både Kaggestad og andre å si det, for da blir jo Schleck like sliten. Større kapasitet er fremdeles nøkkelen for å få det til. Med to så jevnbyrdige ryttere, så blir det nesten praktisk umulig.

Lenke til kommentar

Må legge til at Jens Voigt er en helt. For en fantastisk moral og viljestyrke disse gutta har, helt ubegripelig. Kjører helt inn til margen. Kan ikke tenke meg hvor tunge beina til Voigt føles idag.

Og hva er det mellom Johan og Dag Otto? Merket også ifjor at det var anspent mellom de to. De har stadig må stikk til hverandre, men det er ikke den uskyldige tonen som er mellom Johan og Christian.

Lenke til kommentar

de ville nok uansett bare prøvd å distansere de andre. Contador ville sikkert hengt seg på Andy og det ville neppe vært noe problem. Om han hadde vært mye sprekere er tvilsomt. når de sitter samlet på den måten gjør en hjelperytter liten forskjell fra eller til i forhold til en annen konkurrent i sammendraget.

Men det ville gjort en forskjell, og det er den forskjellen som kan skille på en 1. og 2. plass totalt.

Lenke til kommentar

Dag Otto er litt sleskete av seg. Tidligere syklist, god form og briefer rundt i den fine bilen sin. Kaggestad sitter på mye bra kunnskap, og når Dag Otto ikke er enig er det lett at de blir for kranglete. To forskjellige typer rett og slett.

Lenke til kommentar

Kong Carlos har mao lurt oss, for han var den første sammenlagtfavoritten som datt av. Dvs, han justerte farten for å ikke komme i rød sone. Imponerende.

Ikke noe nytt dette. Det er også grunnen til at han har vært på pallen i latterlig mange treukersritt, men aldri kommet øverst (unntatt i 2008 hvor han faktisk angrep først).

Voldsomt hvor Kaggestad hele tiden sa at Contador slet...Det virket ikke sånn, kan hende han hadde vurdert å støte, men så begynte Schleck å støte og Alberto kan muligens profitere på det snart...

Han holdt jo følge som ingenting. Ikke umulig at han venter til Tourmalet. Der liker han seg og kan ta tid.

Dette har Kaggestad vært ute med før. Ikke minst under 17. etappe i fjor, hvor det ikke var måte på hvor ferdig Contador var. Contador holdt selvfølgelig helt inn, og -- som vi vet -- vant hele greia. Det var forsåvidt en etappe hvor Fränk og Andy hadde et ganske godt samarbeid. Sammen hadde de kanskje klart å skape noe idag, men å vinne noe nevneverdig på Contador tviler jeg sterkt på at de hadde klart.

Jeg synes Contador så minst like bra ut som Andy i toppen av bakken idag. Tipper han er i toppform i sisteuka, og tar seieren i år også (men med langt mindre margin enn i fjor).

Er synd at det kun er to som kjemper om seieren allerede -- enig i den. Virker nesten som de andre har resignert i forhold til de to også. Fikk følelsen av at gruppa til Leipheimer og Mensjov ikke kjørte alt de hadde inn den siste flata.

Hadde vært flott om f.eks Radioshack-gutta kom i bedre form inn i Pyrinéene, og kunne gjøre noe sprell der.

Lenke til kommentar

Håpløst med mål 3 mil fra toppen, godt det ikke er for mange av dem.

Digg å få parkert Evans, har av en eller annen merkelig grunn aldri likt han noe særlig. Tror Andy kan stikke fra Contador på noen fjelletapper, men om han tar nok i forhold til å holde unna i tempoen blir spennende å se. Krysser fingrene!

EDIT: Flere som tipper på Touren? Veldig lettjente penger, mye lettere å forutse enn fotball. Vant i dag igjen, 200 kr. Må begynne å satse mer :)

Endret av Bolaños
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...