Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar av meg hatten for Andy og Contador.

Men en skuffende dag som Cadel fan og en med sympatier for Cunego...

Er også spent på hvordan det gikk med Saste bl.a Her snakker vi 15-20min?

@Kjakan: Så du touren i fjor? Var Armstrong kaptein for Astana? Nei. Kjørte han for egne muligheter? Ja. Vinokurov er fra hvilket land - Astana er fra hvor sa du? Han er nok visekaptein, men ettersom han lå godt ann i sammendraget hadde han gått for egne muligheter om hadde hatt beina til det i dag. No way om han la seg opp i fjellet for å vente på Contador, han gikk for å putte minutter i baggen på sammenlagtryttere.

Lenke til kommentar

Tar av meg hatten for Andy og Contador.

Men en skuffende dag som Cadel fan og en med sympatier for Cunego...

Er også spent på hvordan det gikk med Saste bl.a Her snakker vi 15-20min?

@Kjakan: Så du touren i fjor? Var Armstrong kaptein for Astana? Nei. Kjørte han for egne muligheter? Ja. Vinokurov er fra hvilket land - Astana er fra hvor sa du? Han er nok visekaptein, men ettersom han lå godt ann i sammendraget hadde han gått for egne muligheter om hadde hatt beina til det i dag. No way om han la seg opp i fjellet for å vente på Contador, han gikk for å putte minutter i baggen på sammenlagtryttere.

Sastre havnet ikke lengre bak enn 4.55 bak vinneren.

Lenke til kommentar

absolutt katastrofalt og latterlig at de avbryter seremonien for å vise oppsommeringen! vis ALT istedenfor! :nei: Voldsomt hvor Kaggestad hele tiden sa at Contador slet...Det virket ikke sånn, kan hende han hadde vurdert å støte, men så begynte Schleck å støte og Alberto kan muligens profitere på det snart...

Han holdt jo følge som ingenting. Ikke umulig at han venter til Tourmalet. Der liker han seg og kan ta tid.

Tror begrepet mørne er ganske misforstått av Kaggestad. å klare det forutsetter vel bedre kapasitet evt at den eventuelle rytteren er dårligere, og Contador har vel større kapasitet enn Schleck/jevnbyrdig med Schleck. Og Andy blir jo minst like sliten som Contador av sånt.

Så mange minutter F.Schleck ville trengt før en tempo og Tourmalet, så ser jeg ikke helt at det ville utgjort den store trusselen for Contador hvis de hadde vekslet mellom seg...Han hadde jo måttet henge seg på Andy uansett.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

En rytter som Vino kan fort prøve seg på noe sprell her om han ikke er lojal hjelperytter for Contador.

Så det er opp til Vinokorov om han vil kjøre på for seier på en etappe?

Hvis du prøver å lese det du siterer 10 ganger til så kanskje du forstår......

Skeptisk men lever i håpet....

Så hva menes med det som står skrevet om Vino? poenget er at jeg ikke skjønner det.

Svaret ditt er jo mer trolling en bidrag til diskusjon.

Nå må du sjerpe deg. Så teit er ikke du engang. Du spør på en spydig måte bare for å påpeke at du mener Game tar feil. Og eg mener at han skriver ingenting som er galt i den setningen. Eg viste den setningen til min 7 dager gamle datter og hun skjønte den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så mange minutter F.Schleck ville trengt før en tempo og Tourmalet, så ser jeg ikke helt at det ville utgjort den store trusselen for Contador hvis de hadde vekslet mellom seg...Han hadde jo måttet henge seg på Andy uansett.

Da hadde de kunne støte like mange ganger og bare bruke 50% av kreftene på det. Eller bruke like mye krefter og støte dobbelt så mange ganger, noe som kanskje kunne ha ført til problemer for Contador.

Lenke til kommentar

Litt skuffende at det bare er to mann igjen, hadde håpet på at Cadel ihvertfall skulle være med litt lenger, selv om disse to strengt tatt er overlegne de andre. Andy ser voldsomt sterk ut, men jeg har mine tvil om han makter å parkere Contador. Contador slipper ikke det hjulet for hva det er verdt. Nå når Navarro har vist seg som en åpenbaring i fjellene, (vanvittig at han kjørte av Leipheimer, Menchov, S. Sanchez++ idag på egenhånd!!), blir det vanskelig å gjøre noe med Contador. Andy kjørte en skrøpelig prolog, og kommer til å spy sekunder til Contador på den siste tempoen. Ikke glem at Contador kjørte fra Cancellara på tempoen ifjor. Han har vanvittig kjørestyrke.

Tredjeplassen ser svært åpen ut, jeg håper som alltid på min mann Denis Menchov. Hadde også vært stort med en siste etappeseier for Lance.

Lenke til kommentar

Da hadde de kunne støte like mange ganger og bare bruke 50% av kreftene på det. Eller bruke like mye krefter og støte dobbelt så mange ganger, noe som kanskje kunne ha ført til problemer for Contador.

Da tror jeg du overvurderer Frank litt. Contador kunne kontrollert Frank og tatt han på tempoen. hadde Andy støtet, så ville han nok hengt seg på/evt vurdert etappen som så hard at han kunne støtet selv. Men det ville nok ikke skjedd før en kongeetappe at noen hadde støtet. Tror ikke at Frank hadde klart å ta såpass mange minutter på Contador som han faktisk hadde trengt...

Lenke til kommentar

Da tror jeg du overvurderer Frank litt. Contador kunne kontrollert Frank og tatt han på tempoen. hadde Andy støtet, så ville han nok hengt seg på/evt vurdert etappen som så hard at han kunne støtet selv. Men det ville nok ikke skjedd før en kongeetappe at noen hadde støtet. Tror ikke at Frank hadde klart å ta såpass mange minutter på Contador som han faktisk hadde trengt...

Nå oppfatter ikke jeg det de snakker om på denne måten. jeg oppfatter det på den måten at Frank ville fungert som en hjelperytter for Andy, og dermed hadde Andy også vært mye sprekere enn hva han da var i dag, dermed hatt større sjans for å revet seg løs fra Contador.

Lenke til kommentar

de ville nok uansett bare prøvd å distansere de andre. Contador ville sikkert hengt seg på Andy og det ville neppe vært noe problem. Om han hadde vært mye sprekere er tvilsomt. når de sitter samlet på den måten gjør en hjelperytter liten forskjell fra eller til i forhold til en annen konkurrent i sammendraget.

Lenke til kommentar

Andy ser voldsomt sterk ut, men jeg har mine tvil om han makter å parkere Contador.

Jeg tror Andy kan klare det. Også i dag syntes jeg det virket som at Contador slet mer enn Andy. Er som tidligere nevnt ikke så lett å lese svakhetene til Contador, men da han satt nede så jeg antydninger til vingling før det ble slakere, mens Andy så forholdsvis "avslappet" ut i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...