Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Hva tenker vi om Hushovd sine sjanser på den første spurten?

Det går jo rett nedover bortsett fra en liten 4.kategori stigning, dette er jo fordel Thor.

Ellers tror jeg grunnen til at målgang ikke er ved Col de Madeleine er fordi Tour ledelsen ikke vil at hele touren skal bli avgjort i Alpene, men heller spare spenningen frem og under Pyrineene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers tror jeg grunnen til at målgang ikke er ved Col de Madeleine er fordi Tour ledelsen ikke vil at hele touren skal bli avgjort i Alpene, men heller spare spenningen frem og under Pyrineene.

Åpenbart. Det er langt i fra så ille som i fjor heldigvis, da gjorde arrangørene tabben med at alt skulle avgjøres på Ventoux, men det ble i steden en "gørr kjedelig" etappe.

Lenke til kommentar

Hushovd hadde nok hatt en god mulighet til å ta den innlagte spurten hvis han hadde fått gå i fra av de andre lagene. Det tviler jeg sterkt på at kommer til å skje, og uansett er nok dette av typen koster mer enn det smaker. Så jeg ville ikke satt store penger på at det skjer noe der.

Selv om det er spektakulert og skikkelig spennende med målgang på toppen av lange stigninger så vil for mange slike gjøre rittet litt for ensformig. På samme måte som at den som vinner må kunne kjøre brostein bør det og være slik at det ikke bare er klatreegenskapene om lange bratte bakker som skal testes i fjellene. Det å henge med når det går nedover igjen er også en viktig egenskap og det finnes flere eksempler på ryttere som har tapt verdifulle sekunder nettopp på slike etapper.

Lenke til kommentar

Etappeseiere og spurttrøya foretrekkes vel foran en 5. plass i sammendraget?

Men går de for en 5.plass så kan ting skje og de kan få den første britiske syklist på pallen i Tour De France. Det er fortsatt målet til Team Sky.

Men hvis de kan på forhånd velge mellom:

5.plass til Wiggins og 0 ES vs 7-10.plass + 2-3 etappe seiere + grønn trøye

Så går de vel for det siste. Spesielt mtp hvordan Wiggins gjorde det ifjor.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

De vil fortsatt kjøre for at Wiggins skal få en bra plassering. Edvald er der fortsatt som hjelperytter, men vil fortsatt få muligheten til å spurte litt. Og forøvrig så tror jeg at Sky heller vil ha Wiggins på en topp 5. plassering. Hvis han ligger 2:45 bak Evans og cirka 1:45 bak Van den Broeck, så kan han fortsatt komme veldig høyt.

veldig mye fjell og tempo igjen (heldigvis) :)

Endret av seigmenn
Lenke til kommentar

Etappen i mårra blir enten drita kjedelig eller full av action. Det kommer helt ann på hvor hardt det kjøres fra start. Jeg tror minst et av lagene har tanker om å gjøre noe i mårra, selv om det er mange etapper igjen å angripe på. Men jeg tror ryttere har lært av erfaringen fra touren i fjor der man ble sittende å se på hverandre helt frem til ventoux. Det er forholdvis langt til mål fra toppen, men dersom det er kjørt hardt tidlig på etappen og inn i HC fjellet vil det kun sitte kapteiner og de sterkeste klatrerne igjen. Ergo, kommer man over toppen med 2-3min på rivalene er det ingen hjelperyttere til å kjøre inn utbryter(ne). Det er ikke sikkert at de andre sammelagtfavorittene klarer å bli enige om hvem som skal dra osv. Dessuten er det mye downhill og kun noen få km flatt før finishen. Skal godt gjøres å ta igjen mye her uansett. Var vel en lignende etappe F.Schelck vant i fjor om jeg ikke husker feil. Der røyk det minutter i sekken på andre kanoner om jeg ikke husker feil.

En rytter som Vino kan fort prøve seg på noe sprell her om han ikke er lojal hjelperytter for Contador.

Om Schleck har gode bein er han idiot om han ikke bruker dem nå, selv om det er flere toppfinsiher i pyreneene. Om han klarer å hekte av 4-5 mann i mårra må vel det være verdt å bruke krefter på? Dette er den siste ordentlige fjelletappen på noen dager, så her er det bare å kjøre bånn-drita gass. Touren har ikke skuffet så langt og jeg tror ikke den gjør det etterpå heller.

Fjellene:

Col-de-la-Madeleine-D97-D94_profile.jpg

Denne svir!

Col-de-la-Colombi%C3%A8re-Scionzier-profile.jpg

Col%20des%20Saisies%20%28D925-D218%29.gif

Dette + en 4, en 2 og to 5e kategorier.

Endret av Game
Lenke til kommentar

En rytter som Vino kan fort prøve seg på noe sprell her om han ikke er lojal hjelperytter for Contador.

Så det er opp til Vinokorov om han vil kjøre på for seier på en etappe?

Hvis du prøver å lese det du siterer 10 ganger til så kanskje du forstår......

Skeptisk men lever i håpet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...