Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Årets Giro har jeg ikke sett, de to foregående har jeg dog sett. Min, fordomsfulle, mening er på bakgrunn at han har vært dønn kjedelig de tidligere Tdf'ene.

Jeg har begynt å ta inn over meg at mange her inne uttaler seg fritt om styrken til ryttere selv om de ikke har sett sykkel siden fjorårets TdF. Det faktumet at Evans sykler i en regnbuefarget trøye burde være et hint nok i seg selv.

Hvis du faktisk lurer så tok Evans både poengtrøyen og Azzuri d'Italia i årets Giro, i tillegg til en etappeseier. Det sier egentlig det meste om hvordan han kjører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du? Evans tok over den gule nå og for å vinne kommer han bare til å prøve å henge på og ta det på tempoen, det synes jeg er kjedelig. Gul trøye eller ikke ville han aldri angrepet og gjort rittet spennende.

Pauwels har hvertfall vært helt udugelig i TdF hittil og Arvesen har hittil aldri skuffet når han har unngått fall. Man skal da ha lov til å ha en subjektiv mening om dette, akkurat som at du har en mening om at Cervelo er ræva.

Contador kommer nok til å hamre løs, og der tror jeg han tar tid Evans og jeg tror og at Contador plukker en del tid på tempoen. Så det spørs om det vil holde for Evans.

jo man kan ha en subjektiv mening. Men nå var det ikke det Kaggestad kom med. At Kurt ville gjort det veldig bra for Sky er vel verken Sky, Johan, Dag Otto eller noen andre i tvil om.

Men nå har Sky med sine sportsdirektører og eksperter kommet frem til at han ikke er i god nok form til touren eller ville kunnet ha betydning for Wiggins i sammendraget. han ville nok ikke gjort det like bra som han gjorde det for Saxo-Bank i fjor..

Lenke til kommentar
Fordi du argumenterte på et helt annet grunnlag enn det jeg mot-argumenterte deg på? Måten du ordlegger deg på m.m

hva tenker du på? jeg synes jeg ordlegger meg helt greit. Synes ikke du trenger å ta i bruk så grove karakteristikker ved min argumentasjon eller hva det var.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det et lite svakhetstegn at han gir 10 sek til Schleck.

gjelder ikke 3km-regelen da? de kom jo inn samlet ved 3 km.

uansett så er han ikke noen stor spurter og hadde sikkert sine grunner til at han ikke hengte på, med mindre han er i dårlig form...

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å ta inn over meg at mange her inne uttaler seg fritt om styrken til ryttere selv om de ikke har sett sykkel siden fjorårets TdF. Det faktumet at Evans sykler i en regnbuefarget trøye burde være et hint nok i seg selv.

Hvis du faktisk lurer så tok Evans både poengtrøyen og Azzuri d'Italia i årets Giro, i tillegg til en etappeseier. Det sier egentlig det meste om hvordan han kjører.

Prove me wrong. Vi får se hvordan han fremtrer heretter ;)

Lenke til kommentar

uansett så er han ikke noen stor spurter og hadde sikkert sine grunner til at han ikke hengte på, med mindre han er i dårlig form...

Var vel ikke spesielt samlet...

Lenke til kommentar

3 km regelen gjelder kun på spurtteappene, altså der det er fare for 190 stykker kommer inn samtidig over mållinja.

i fjellene gjelder hver sekund du tjener på rivalene i sammendraget

Endret av slipten
Lenke til kommentar

Synd på Lance? Hvorfor det? 7 ganger vinner, og han skulle aldri ha kommet tilbake. 12 minutter bak på dagens etappe vitner om nettopp det...

Nå er det vell ikke ene og alene at han er en avdanket rytter som gjør at han havner 12 min bak, men krasjene. I tillegg var han vell skadet for ikke så lange siden.

Ikke sånn synd, men jeg mener han hadde fortjent bedre. Om comebacket er klokt eller ikke, kan jo diskuteres. Jeg synes alikevell ikke vi kan sitte å dømme en som har vunnet 7 ganger for at han stiller til start.

Lenke til kommentar

Så ikke årets Giro, da jeg heller konset om å gjøre et siste støt på skolen ever. Utifra de fleste 3-ukers rittene jeg har sett, har Evans bare prøvd å holde følge med lederen uten å angripe. Så klart er det ikke noe galt at han gjør det, om han har mindre kjørestyrke enn de andre, men det er fortsatt kjedelig å se på.

På samme måte spiller Van Bommel på sine styrker i fotball som er å bryte opp spillet, men da prioriterer jeg heller en spiller som underholder meg ala Ronaldinho, Messi, Robinho. Klager ikke på at Van Bommel ikke prøver å drible seg forbi 3-4 stykk når han får ballen, men han er kjedeligere å se på enn andre spillere. Det samme gjelder for det jeg har sett av Evans.

Fikk han egentlig litt opp i halsen under TdF 2008 hvor han raget flere ganger og virket som en drittsekk. Har også hørt rykter om at han er hissig og vanskelig å ha med å gjøre i feltet også, samt det at han aldri har underholdt meg noe særlig. Ikke er jeg så ufattelig glad i Australia heller. Det som teller for han derimot er uflaksen han har hatt og at han har vært veldig nær gult på champs-elysses før.

Andy Schleck er mer min type rytter som er aggressiv i fjellene, men litt mindre god på tempo. Liker godt fjelletappene, og de som skaper spenningen der er ryttere som Andy Schleck. Det at han er ung og virkelig kommer til å fortjene å vinne en Tour hjelper også. Skjønner ikke hva som skal være galt med å like en person selv om mange andre liker han og skryter han opp i skyene(sier jeg som har blitt kalt anti-mainstream :roll:).

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Så ikke årets Giro, da jeg heller konset om å gjøre et siste støt på skolen ever. Utifra de fleste 3-ukers rittene jeg har sett, har Evans bare prøvd å holde følge med lederen uten å angripe. Så klart er det ikke noe galt at han gjør det, om han har mindre kjørestyrke enn de andre, men det er fortsatt kjedelig å se på.

Greia med Evans er jo at han ikke eier taktomslag (for å sette det veldig på spissen).

Synd med Lance i dag. Avdanket er han ikke, mannen ble nummer 3 i fjor og er i langt bedre form enn han var da...

Lenke til kommentar
3 km regelen gjelder kun på spurtteappene, altså der det er fare for 190 stykker kommer inn samtidig over mållinja.

i fjellene gjelder hver sekund du tjener på rivalene i sammendraget

Takk for at du kunne oppklare det på en enkel og grei måte i motsetning til noen andre her inne.

Skal gjøre så godt jeg kan med å ikke komme med noen karakteristikker av disse folkene.

Lenke til kommentar

btw: Hvorfor lå ikke Hushovd seg foran og spurtslo Andy idag? Thor er da en bedre spurter en alle de fjellgeitene.... :hmm:

:!:

Visse brukere skriver ting som er et komediemanus verdig. Og noen enkelte sammen er jo en drøm. Det skjer liksom noe når Step_up og YNWA32 bestemmer seg for å taste inn noe.

Lenke til kommentar

Synes enkelte her inne opptrer på en veldig kjedelig måte. Alle som har en eller annen interesse for TdF og sykkel må kunne poste i en tråd som handler om nettopp det. At noen her inne kan mer om sykkel enn andre er vel helt naturlig. Klart det skal være lov å rette opp på ting eller kommentere noe hvis noen skriver noe som ikke stemmer, men det får være måte på slakt.

Step_up, Jotun og alle andre som er interessert i sykkel, fortsatt å hold denne tråden i livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det er ganske merkelig å tro at 3km regelen gjelder når noen støter i fra. Det er jo nettopp på slike støt fjellgjeitene har sin mulighet til å hente sekunder på.

Hovedpoenget her er jo ikke forskjellen fjell/flat etappen, men det viktige poenget om at det faktisk må skje et uhell før den regelen har noe å si.

"uansett så er han ikke noen stor spurter" er for meg en ganske bastant påstand. Og når den kommer om en rytter som er kjent for sine saftige rykk på slutten av fjelletapper så må det rett og slett kommenteres.

Grunnen til at jeg ønsket å arrestere deg var at det nå har vært en del diksusjoner der du kommer med bastante påstander som jeg, og andre, har etter beste evne prøvd å motbevise. Og i steden for å tenke at du kanskje har feil så står du på ditt og drar frem mer og mer merkelige argumenter.

Klart det skal være lov å rette opp på ting eller kommentere noe hvis noen skriver noe som ikke stemmer, men det får være måte på slakt.

Helt enig i dette, men jeg har vanskelig for å akseptere når folk nekter å ta inn over seg at de rett og slett har feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...