Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo han har mye kunnskap, men ikke om Kurt burde kjørt touren.

Der tror jeg virkelig at Sky vet best! Og det er ingen påstand Kaggestad kom med, men heller en uttalelse som om han vet bedre enn Sky :roll:

Du argumenter som en prepubertal 14-åring.

Jeg stiller spørsmålsteng til din holdningn angående en som har en betydningsverdig stilling innenfor sykkelsporten eller en sport generelt sett. Ikke se deg blind på stillingen eller hvilket navn han har, det finnes idioter overalt.

Kan ta nok et eksempel for å få det inn: Maradona har kanskje vært tidens fotballspiller og har et mannskap han såvidt klarer å distribuere i det hele tatt under årets verdensmesterskap. Men siden han har en stilling og et innsyn som jeg ikke har, så kan jeg selvsagt ikke argumentere imot dette - Den logikken er bak mål.

Kaggestad argumenterer selvfølgelig bare på bakgrunn av sine subjektive meninger.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Hva mener du? Evans tok over den gule nå og for å vinne kommer han bare til å prøve å henge på og ta det på tempoen, det synes jeg er kjedelig. Gul trøye eller ikke ville han aldri angrepet og gjort rittet spennende.

Pauwels har hvertfall vært helt udugelig i TdF hittil og Arvesen har hittil aldri skuffet når han har unngått fall. Man skal da ha lov til å ha en subjektiv mening om dette, akkurat som at du har en mening om at Cervelo er ræva.

Lenke til kommentar

Viste Contador svakhetstegn tru, eller skjønte han at det er ikke mye igjen av etappen, så Andy kan ikke ta mange sekunder, da sitter jeg her og sparer krefter til jeg virkelig skal sette støtet på tirsdag?

Vanskelig å si, men jeg tror det var et svakhetstegn. Fordelen til Contador er at det er veldig vanskelig å vite hvor mye krefter han sitter på. Han står og danser uansett om han er i 100 eller nesten er ferdig.

Ja, det er sant. Han ser jo alltid pigg ut som du sier.

Jeg så på klippene nå at han faktisk prøvde å tette luken til Andy, men når Andy stod og tråkket på det tunge giret, så hadde ikke Contador sjangs

Lenke til kommentar

Hvorfor er egentlig Schlek gjengen så popis? Er det for at de er unge og friske, virker som de er sympatiske og store konkurenter.

Synes synd på Lance i dag, tenk arbeidet han har lagt ned for å komme tilbake.

Nå som Wiggins er ute av det, vil Edvald få mer frie tøyler?

Får håpe det, eller i det minste enda mer hjelp der det er muligheter. Hvor havnet han Thomas på Sky i dag?

Edit: Snakker om at vi har fin natur i Norge, men det er jaggu vakkert en del steder langs løypa.

Endret av guttorm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cadel Evans er som en ku; Kjedelig å se på, tygger i det samme tempoet hele tiden. Underholdningsverdien hans erm om noe i det hele tatt, lav.

Hvorfor er egentlig Schlek gjengen så popis?

This.

Denne ronkingen er på nivå med Spania for 2 år siden, og Barcelona. Får avsmak av han, noe jeg forsåvidt får av Contador også, selv om han, i løypa, er artig å følge.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

hvordan argumenterer jeg som en prepubertal 14 åring?

jeg tror at folk som er såpass mye rundt og i tale med en annen utøver som tross alt Sean Yates er, at han vet dette bedre enn Kaggestad. Spesiellt siden han har forhørt seg med alle mulige eksperter innad i Sky for å ta avgjørelsen. I tillegg så har han kjørt rittet flere ganger selv...Jeg mener det er litt forskjellig å uttale seg om sånt i sykkelsporten og som trener i fotball.

Måten Kaggestad ordla seg på var mer en bastant uttalelse som at Sky tar helt feil enn en subjektiv mening

Lenke til kommentar

Jeg tror Armstrong skjønte at løpet var kjørt etter veltet og den første bakken. Jeg tror han rett og slett har spart seg etter det og kommer til å gå for en etappe seier på en av de andre fjelletappene og nå vil han få lov til å stikke av med noen minutter også siden han ikke er farlig i sammendraget mer.

Moro med Schleck, vel fortjent etappeseier.

Lenke til kommentar

Dere som kritiserer Evans. Vedder store penger på at dere ikke så årets Giro. Hvis dere gjorde det bør dere få sjekket hukommelsen.

Evans har kjørt mye mer offensivt etter at han ble verdensmester. Noe som også har resultert i gode plasseringer tidligere i vår.

Lenke til kommentar

hvordan argumenterer jeg som en prepubertal 14 åring?

Fordi du argumenterte på et helt annet grunnlag enn det jeg mot-argumenterte deg på? Måten du ordlegger deg på m.m

Jeg mener det er litt forskjellig å uttale seg om sånt i sykkelsporten og som trener i fotball.

Selvsagt er det, det. De uttaler seg om to forskjellige sporter. Men ellers så er det store likhetstrekk.

...Men jeg registrerer at det er nytteløst å diskutere videre, så jeg lar det ligge ;)

Dere som kritiserer Evans. Vedder store penger på at dere ikke så årets Giro. Hvis dere gjorde det bør dere få sjekket hukommelsen.

Årets Giro har jeg ikke sett, de to foregående har jeg dog sett. Min, fordomsfulle, mening er på bakgrunn at han har vært dønn kjedelig de tidligere Tdf'ene.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Synes ikke at det er ett svakhetstegn å gi opp noe som ikke er hans styrker(spurt). for det er vel ikke i spurter han er ment å gjøre det sterkt, men i sammendraget...

Selvfølgelig er det et lite svakhetstegn at han gir 10 sek til Schleck.

Hva mener du? Evans tok over den gule nå og for å vinne kommer han bare til å prøve å henge på og ta det på tempoen, det synes jeg er kjedelig. Gul trøye eller ikke ville han aldri angrepet og gjort rittet spennende.

Dette stemmer bare ikke lenger. Se på årets Giro f.eks.

Lenke til kommentar

Cadel Evans kjedelig rytter? Den som påstår det har rett slett ikke sett nok sykkel. Min soleklare favorittrytter i årets tour.

Har mislikt Contador tidligere, men må innrømme at jeg har litt sansen for for hvor offensiv han er.

Lance har jeg aldri vært noen fan som Jan Ullrich fanboy av rang, men unnet han ikke denne.

Lenke til kommentar

Hvorfor er egentlig Schlek gjengen så popis? Er det for at de er unge og friske, virker som de er sympatiske og store konkurenter.

Synes synd på Lance i dag, tenk arbeidet han har lagt ned for å komme tilbake.

Liker Andy, og har gjort det endel år nå. Grand Tour-rytter, ung, fantastisk klatrer, og håper han kan ta Contador i år. Det vi så i dag, det er jo det som er sykling. Derfor er det ikke rart i at Andy har mange som håper på han, samme med de andre sammenlagtsfavorittene som Contador, Evans m.fl.

Synd på Lance? Hvorfor det? 7 ganger vinner, og han skulle aldri ha kommet tilbake. 12 minutter bak på dagens etappe vitner om nettopp det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...