Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

I HELVETE CERVELO! :mad: Det der er meningsløst! Dette er latterlig! hva f... driver dere på med? Jeg skjønner virkelig ikke hva dere driver med! :nei:

Jeg gjentar:

1) chill-pill-demotivational-poster-1221956724.jpg

2) Ikke ha så høye forventninger til Thor. Han har muligens poengtrøya, men han er langt ifra den beste spurteren i feltet. Grunnen til at han leder, er at han har vært med helt der framme på alle etappene. Det at man har grønn trøye, er ikke det samme som å være den beste spurteren.

3) Lær deg å tåle "nederlag". Skjønner ikke hvorfor du griner over prestasjonen i dag. Vi har kun med to ryttere, og begge kommer blant de fem beste. Det er sterkt. Ikke forvent at nordmennene vinner hele tida, de er ingen maskiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thor var jo alt for langt bak i dag, umulig å ta inn 10+ meter i en spurt

Andre katastrofale spurten for Cervelo og en dårlig spurt i går.

Det er virkelig noe som skurrer her. Og mye tyder på at det er Lancaster som er problemet...

Lenke til kommentar

Thor er ikke god nok i massespurt, alle ser jo det. Det er ikke snakk om opptrekket heller. Renshaw var jo ikke god nok som opptrekker for Thor i 2008 sa man, men han er verdens beste opptrekker for øyeblikket. Husvhovd mangler alltid trøkket i slutten og en rytter som Edvald med dårligere opptrekk rundt seg slår han gang på gang.

Det er bare å gi opp Thor i slike massespurter som idag, han vinner bare etapper der de verste motstanderene er skallet av, slik som han gjorde i etappeseieren sin.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

I HELVETE CERVELO! :mad: Det der er meningsløst! Dette er latterlig! hva f... driver dere på med? Jeg skjønner virkelig ikke hva dere driver med! :nei:

Jeg gjentar:

1) chill-pill-demotivational-poster-1221956724.jpg

2) Ikke ha så høye forventninger til Thor. Han har muligens poengtrøya, men han er langt ifra den beste spurteren i feltet. Grunnen til at han leder, er at han har vært med helt der framme på alle etappene. Det at man har grønn trøye, er ikke det samme som å være den beste spurteren.

3) Lær deg å tåle "nederlag". Skjønner ikke hvorfor du griner over prestasjonen i dag. Vi har kun med to ryttere, og begge kommer blant de fem beste. Det er sterkt. Ikke forvent at nordmennene vinner hele tida, de er ingen maskiner.

Jeg har allerede svart deg. Nå bare provoserer du. Slutt med det. Les heller det jeg allerede har svart. og jeg synes og at mye du skrev der er tull. Men jeg har allerede gitt ett svar...

Lenke til kommentar

Det er vanvittig naivt av deg å forvente at Hushovd (for det er det han heter. Ikke kall ham "Thor" med mindre du faktisk kjenner fyren personlig) skal vinne hver eneste spurt han er med i, særlig med tanke på at han har konkurrenter som er bedre spurtere i tillegg til å ha bedre opptrekkere.

Lenke til kommentar

Dette er overhodet ikke Cervelos feil, de har bare ikke gode nok ryttere, Hushovd må slutte å henge seg opp i hvilke ryttere han har med seg, det funker ikke, og Thor virker bare helt rådløs når han ikke har Lancaster som aldri får det til uansett. Det beste Thor kan gjøre seg (om han vil forsvare den grønne trøya) er å henge seg på Cavendish, Farrar, McEwen eller Petacchi.

Lenke til kommentar

Cavendish, Ciolek, Farrar, Petacchi og Boasson Hagen er alle bedre i massespurt enn Hushovd, bra opptrekk eller ikke. Det er bare å forvente 5-10 plass på Hushovd hver etappe, for ikke er han den beste til å spurte, og ikke har han best opptrekk.

Hvis du trenger flere bevis på liten spurtstyrke i forhold til de jeg nevnte er det bare å se på Edvald idag. Nesten ikke opptrekk de siste hundre meterne, han blir sperret inne og trpkker ikke en gang over flere meter, men likevel slår han Hushovd.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede svart deg. Nå bare provoserer du. Slutt med det. Les heller det jeg allerede har svart. og jeg synes og at mye du skrev der er tull. Men jeg har allerede gitt ett svar...

Lol. Hushovd er langt ifra den beste spurteren, og de fleste her inne er enig om det. Du får gjerne tro at han er best, men slutt nå med kritiseringen av CTT-laget etter hver eneste etappe. Blir bare dumt å tro at en 32-åring som har slitt med skade i forkant av rittet skal vinne hver eneste etappe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har svart han om at Hushovd er den beste spurteren bør du se litt mer på sykkel tror jeg.

Du syter og klager som om du kan noe om dette. Gi deg. Det er vanvittig naivt av deg å forvente at Hushovd skal vinne hver eneste spurt han er med i, særlig med tanke på at han har konkurrenter som er bedre spurtere i tillegg til å ha bedre opptrekkere.

Så sant, såsant.

Lenke til kommentar

Dette er overhodet ikke Cervelos feil, de har bare ikke gode nok ryttere,

hvorfor er de da tatt med til touren? Men der har du ett veldig godt poeng. Det har ikke sett slik ut på opptrekkene...

De er tatt med til touren fordi det er de beste rytterne de har til rådighet. Dessuten har de flere kort å spille på med Carlos Sastre. Thor er ikke god nok i en rå spurt til at Cervelo ønsker å bruke mer enn 3 mann på han per etappe.

Latias: Det forklarer ikke hvorfor han posisjonerer seg som største amatøren i feltet, iet ritt han har sykler 10 ganger(?)

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Cavendish, Ciolek, Farrar, Petacchi og Boasson Hagen er alle bedre i massespurt enn Hushovd, bra opptrekk eller ikke. Det er bare å forvente 5-10 plass på Hushovd hver etappe, for ikke er han den beste til å spurte, og ikke har han best opptrekk.

Hvis du trenger flere bevis på liten spurtstyrke i forhold til de jeg nevnte er det bare å se på Edvald idag. Nesten ikke opptrekk de siste hundre meterne, han blir sperret inne og trpkker ikke en gang over flere meter, men likevel slår han Hushovd.

Det skal du få lov til å mene. Men dette har ikke noe med bevis å gjøre. jeg har min mening og den står jeg for at Thor har potensial til å få knallgode plasseringer på hver etappe. Da kan jeg forvente gode plasseringer. den første spurten var ikke så ille, han bør klare noe i den duren i spurtene. Men synes Dag Otto oppsummerte det veldig greit i studio...

Lenke til kommentar

Hvordan skal Thor greie å gi det lille ekstra i feltet når han ikke har trent spurt på en god stund pga skaden? Det er noe du også må tenke på, Step_up. I tillegg er det andre ryttere som er vesentlig raskere enn Hushovd i spurtene, det har de jo gjort målinger på og.

Lenke til kommentar
De er tatt med til touren fordi det er de beste rytterne de har til rådighet. Dessuten har de flere kort å spille på med Carlos Sastre. Thor er ikke god nok i en rå spurt til at Cervelo ønsker å bruke mer enn 3 mann på han per etappe.

mente egentlig, hvorfor er de tatt med til Cervelo mente jeg...

tvert imot så er det større sannsynlighet for at han kunne kommet mye høyere opp i spurtene med større tog som Dag Otto sa.

Den første etappen var mye bedre med 3.plassen. om Thor hadde vært i bedre spurtform kunne han vært så høyt oppe7høyere hver etappe...

Om du har svart han om at Hushovd er den beste spurteren bør du se litt mer på sykkel tror jeg.

hæ? Hva erdet du snakker om?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Igjen, Petacchi kom som nummer 3, hans nærmeste hjelperytter var Danilo Hondo som endte som nummer 59. Hushovd kom på 10. plass, mens Lancaster som er hans nærmeste opptrekker kom som nummer 14.

Om Hushovd hadde villet kunne han tatt bakhjulet til en annen slik som Petacchi og hatt en bedre posisjon. Det å ikke skylde på Thor i denne spurten vil være idiotisk, siden han egentlig ikke skal ha noe vanskeligere utgangspunkt enn f.eks Petacchi.

Dessuten, hvor lenge siden er det at Hushovd faktisk vant en etappe hvor de beste spurterne var med? Champs-Elysses 2006? Det er 4 år siden og Hushovd var i sin livs form og fikk et bra utgangspunkt i spurten. Sist før det igjen var i 2004 for 6 år siden da han slo både Boonen og McEwen i spurten.

Jeg sitter hvertfall og satser mer på Edvald i slike spurter, han har hvertfall vist i år med to 3. plasser at han kan komme opp i fin toppfart. Hushovd håper jeg heller på i små-harde etapper, der han kan holde seg unna spurtere som Cavendish, for der er han virkelig god.

Jeg liker Hushovd og synes han er blant verdens beste teknisk og taktisk når forholdene blir tøffe, ala det han gjorde på etappen han vant. Men det at han skal vinne massespurt med alle toppsprinterne annet enn på Champs-Elysses har jeg ikke så stor tro på.

På etappen han endte som nummer 3 var Cavendish, Farrar, Ciolek og Farrar hektet av. Med dine høye forhåpninger om Thor hadde han hvertfall slått Renshaw i spurten, om ikke også Petacchi.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Lol. Hushovd er langt ifra den beste spurteren, og de fleste her inne er enig om det. Du får gjerne tro at han er best, men slutt nå med kritiseringen av CTT-laget etter hver eneste etappe. Blir bare dumt å tro at en 32-åring som har slitt med skade i forkant av rittet skal vinne hver eneste etappe.

Hushovd er ikke den beste spurteren nei. Hva med det? Hvem tror at han er best? Selvfølgelig kritiserer jeg CTT, for opptrekksforsøkene har vært håpløse...det er vanskelig for noen å vinne hver spurtetappe ja. helt enig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...