Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Sier igjen: Cavendish vinner ikke i dag.

Gidd å jinxe da :wallbash:

Ingen jinxing dette. :)

I dag vinner Cavendish. Samma hva som blir sagt her på forumet.

(Ja, jeg kommer til å dra opp denne når han vinner :))

Det er vel ikke for sent å dra opp denne nå? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FAEN I HELVETE! DET DER ER MENINGSLØST! DET ER HELT HÅPLØST! HAN BLIR JO INNESTENGT! :roll:

1) chill-pill-demotivational-poster-1221956724.jpg

2) Ikke ha så høye forventninger til Thor. Han har muligens poengtrøya, men han er langt ifra den beste spurteren i feltet. Grunnen til at han leder, er at han har vært med helt der framme på alle etappene. Det at man har grønn trøye, er ikke det samme som å være den beste spurteren.

3) Lær deg å tåle "nederlag". Skjønner ikke hvorfor du griner over prestasjonen i dag. Vi har kun med to ryttere, og begge kommer blant de fem beste. Det er sterkt. Ikke forvent at nordmennene vinner hele tida, de er ingen maskiner.

Lenke til kommentar

:cry: hvorfor holde på sånn Cervelo? kjør han opp til de antatt sterkere og få Lancaster til å slippe Thor slik at han kan aksellerere opp til maks! da øker sjansene betraktelig til å vinne. Hva pokker tjener CTT på å slippe han før spurten har startet i det hele tatt???

Men i Helvete er vitsen i å ødelegge seremonimusikken ved å snakke?

Og Paasche:du trenger ikke å ta helt av bare fordi Cavendish griner!

Helvete Garmin!

Lenke til kommentar

FAEN I HELVETE! DET DER ER MENINGSLØST! DET ER HELT HÅPLØST! HAN BLIR JO INNESTENGT! :roll:

1) chill-pill-demotivational-poster-1221956724.jpg

2) Ikke ha så høye forventninger til Thor. Han har muligens poengtrøya, men han er langt ifra den beste spurteren i feltet. Grunnen til at han leder, er at han har vært med helt der framme på alle etappene. Det at man har grønn trøye, er ikke det samme som å være den beste spurteren.

3) Lær deg å tåle "nederlag". Skjønner ikke hvorfor du griner over prestasjonen i dag. Vi har kun med to ryttere, og begge kommer blant de fem beste. Det er sterkt. Ikke forvent at nordmennene vinner hele tida, de er ingen maskiner.

1.Jeg trenger ikke å roe ned noe!

2.Jo jeg har høye forventninger. Han har ett skyhøyt potensial, at han ikke lever opp til potensialet frustrerer en del. Når man har ett skikkelig opptrekk for Thor, og han starter foran og før Cav, da kan man kanskje begynne å roe ned. han er ikke langt fra. Når han er i storform og lever opp til potensialet så er det Cav som er foran. Det skal CTT strebe etter. Greit å være anti-Thor, men å kategorisere han på den måten blir vel drøyt synes jeg

3.det er ikke akkurat sterkt å åpne spurten for tidlig slik at man er stiv når de andre begynner å aksellerere, og man prøver på noe som mislyktes til de grader i fjor! Vi bør kunne forvente at CTT gjør sitt aller beste for at Thor skal lykkes. Å slippe han så tidlig, virker rimelig meningsløst og vil ikke på noen måte si at CTT gjør sitt beste for at han skal kunne gjøre det best mulig!

når man ser på de som kommer foran Thor, så slapp opptrekkerne de MYE senere. Om Thor blir for overivrig og sier at opptrekkeren skal slippe, så må jo noen se at dette er en mann som er alt for ivrig...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke de i studio si det alle andre vet? Thor er for dårlig når det kommer til massespurt. Blir jo regelrett knust av Edvald, som også imponerer kolosalt. Virker også som Thor alltid kjører med alt for tunge gir? Synes det alltid ser sånn ut når han blir grusa.

Lenke til kommentar

Its a part of the game. Du stenger folk inne, eller blir innestengt selv. Spesielt når det er et så smalt oppløp hvor det ikke er plass til alle.

Det er derfor jeg ikke skjønner noen ting av hvorfor Lancaster slipper ;) . Det er litt av grunnen til at man har opptrekkere(for å slippe å bli innestengt)

Lenke til kommentar

Gode kommentarer fra Thor etter spurten. Mer realistisk enn han pleier å komme med. Ja det var varmt, greit det, men han klarte selv å innrømme at han ikke hadde sjans til å vinne. Det halvsekundet han måtte slutte å tråkke sa han selv kostet han maks 1-2 plasser så det var ikke noe store greier. Cav var rett og slett suveren. By far.

Og igjen meget god prestasjon fra Edvald! Håper virkelig Sky får opp øynene og ser at han virkelig har gode sjanser på etappeserie!

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke de i studio si det alle andre vet? Thor er for dårlig når det kommer til massespurt. Blir jo regelrett knust av Edvald, som også imponerer kolosalt. Virker også som Thor alltid kjører med alt for tunge gir? Synes det alltid ser sånn ut når han blir grusa.

da er det vel kun Cav som er bra nok i massespurt da?

Lenke til kommentar

Strålende av Edvald! Må si jeg liker denne fyren svært godt og unner han alt mulig godt i tiden som kommer. Hvor kult hadde det ikke vært om han vant den grønne trøya? En god plassering i mårra og noen poeng i et eller to brudd senere i racet og Thor bør virkelig kjenne varmen i nakken.

Lenke til kommentar

Gode kommentarer fra Thor etter spurten. Mer realistisk enn han pleier å komme med. Ja det var varmt, greit det, men han klarte selv å innrømme at han ikke hadde sjans til å vinne. Det halvsekundet han måtte slutte å tråkke sa han selv kostet han maks 1-2 plasser så det var ikke noe store greier. Cav var rett og slett suveren. By far.

Og igjen meget god prestasjon fra Edvald! Håper virkelig Sky får opp øynene og ser at han virkelig har gode sjanser på etappeserie!

Nettopp derfor er det jo sykt merkelig taktikk av CTT. Og i går gikk de jo f.eks for taktikken vi alle så hvor bra virket i fjor. De siste 2/3 årene ser det ikke ut som at man har lagt en taktikk som går for Thor i det hele tatt. Jeg hadde forventet at CTT hadde lært fra i fjor og at de ikke var like håpløs som de i Credit.

Jeg tror ikke at du vet bedre enn Thor hva som er realistisk...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Ville det vært mulig på en slik etappe som i dag for et lag og dra fra hovedfeltet ved å kjøre skikkelig lagtempo hele dagen?

Edit: Stort sett alle lag ville jo gått inn for å hente det inn, så bare lurer på om det har vært testa :p

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Thor er ikke som han en gang var på de flate spurtene. På de tre spurtetappene har han 3., 5. og 9. plass. Smått skuffende egentlig. Men det kan godt være han vinner den grønne trøye, i og med at det er en poengkonkurranse. Er ikke alltid den beste spurteren som vinner den, bare se på i fjor.

I øyeblikket er Edvald en langt bedre spurter enn Thor. Moro med to nordmenn i ypperste klasse :D

Ville det vært mulig på en slik etappe som i dag for et lag og dra fra hovedfeltet ved å kjøre skikkelig lagtempo hele dagen?

Edit: Stort sett alle lag ville jo gått inn for å hente det inn, så bare lurer på om det har vært testa :p

Har aldri sett det, men med mindre det laget hadde bestått av 9xCancellara tror jeg det er helt umulig.

Lenke til kommentar

Har vært snakk om gir tidligere også, Hushovd vet nok utmerket godt hva han sykler best på, selv om jen skulle tro at spesielt akselerasjon blir bedre med lettere gir, og hvert fall i et så tett felt der timing er avgjørende.

Når det gjelder Hagen ser jeg egentlig bare to ryttere i feltet som er raskere enn han, Cavendish og Petacchi.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Thor er ikke som han en gang var på de flate spurtene. På de tre spurtetappene har han 3., 5. og 9. plass. Smått skuffende egentlig. Men det kan godt være han vinner den grønne trøye, i og med at det er en poengkonkurranse. Er ikke alltid den beste spurteren som vinner den, bare se på i fjor.

I øyeblikket er Edvald en langt bedre spurter enn Thor. Moro med to nordmenn i ypperste klasse :D

Har aldri sett det, men med mindre det laget hadde bestått av 9xCancellara tror jeg det er helt umulig.

Der kan jeg være tilstrekkelig enig. han er kanskje ikke den han var tidligere og ja det er skuffende! samtidig har vel tdf så lenge jeg kan huske vært det vanskeligste rittet i protouren, sånn sett er det vel lettere å forklare at folk som Hushovd, McEwen og Freire ikke har flere etappeseirer...

Lenke til kommentar

Med litt mer vind, litt mindre prestisje og færre lag som vil gjøre alt for seieren så er det nok mulig ja. Men du vil nok ikke få se at ett lag klarer det alene i Touren. Det som kan skje, og som noen håpet/fryktet skulle skje på første etappen i år, er at det sprekker opp i feltet på grunn av vind og at to-tre sterke lag kommer løs fra resten av feltet.

http://www.youtube.com/watch?v=4H8z8TLSY14

Lenke til kommentar

Har vært snakk om gir tidligere også, Hushovd vet nok utmerket godt hva han sykler best på, selv om jen skulle tro at spesielt akselerasjon blir bedre med lettere gir, og hvert fall i et så tett felt der timing er avgjørende.

Når det gjelder Hagen ser jeg egentlig bare to ryttere i feltet som er raskere enn han, Cavendish og Petacchi.

Og de to er vi forhåpentligvis kvitt etter fjellene :tease:

Lenke til kommentar

King Cav er tilbake. 11 Etappeseire på 3 år er helt fantastisk.

Han ble målt til 75km/t på Champs Elysses i fjor, og det er verdensrekorden på spurt i ett ordentlig ritt. (Du har jo disse gærningene som setter utfor div. fjell og kommer opp i sinnsyke hastigheter).

Han er en syk mann på sykkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...