Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Dagens etappe var ikke bra på noen måte.. verken med at Lancaster slapp av går de Thor alt for tidlig og plasseringen. Den hardeste konkurrenten er langt bak. Han må nok ikke jobbe hardere enn de to foregående for å vinne trøyen. Faktisk har CTT sett så bra ut (forutenom glippen i dagens spurt), så jeg tror det venter flere gode ting på oksen.

Hvis det er Cavendish du mener som hardest konkurent så er det bare å avskrive han nå. Han ga seg på slutten av sprinten og lot blant annet Thor bare kjøre forbi. Han satser nok bare på etappeseire fra nå av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror vi ser litt av en Thor som ikke har trent spesifikk spurttrening de siste mnd. Han er i utrolig god form fysisk, men den eksplosive Thor mangler litt, men dette kommer.

Tror ikke dette har noe med at han ikke har trent spesifikk spurttrening de siste månende. Thor har alltid manglet de eksplosive. Er viktig for Thor å samle gjevnt med poeng på de flate etappene og kapre noen poeng på etapper der de andre sprinterne ikke klarer det. Veit ikke hvordan om det er noen flere etapper som er av typen litt mer kupert eller ala barcelona etappen i fjor, men det er på de etappene han kan vinne.

tror vi fikk se det med den manglende spurttreningen i dag.

Ellers hadde de nok ikke åpnet så tidlig. Lancaster fikk han heller ikke i så god posisjon. han var mye mer eksplosiv for noen år siden. f.eks husker vi fightene mot McEwen og Boonen etappeseirene han har fra tidligere tok han jo med god eksplosivitet...

Er Lancaster litt bedre siktet inn i morgen, så blir det nok mye jevnere mtp topplasseringene...Thor kan vinne mange typer etapper, men da bør ikke glipper som i dag forekomme.

Lenke til kommentar

Kaggestad & Co har kommet ned på jorden igjen etter etappen i går, deilig.

hva tenker du på?

Tenker grønn trøye. I går var de helt i himmelen og Thor hadde nesten avgjort konkurransen. Petacchi ville ikke kommer seg til Paris, i følge dem i går. I dag var tonen helt annerledes.

Det er ingen tvil om at de er gode kommentatorer, og avgjørende for at sendingene blir så gode som de faktisk blir. Men jeg synes at de, spesielt Påske, fort blir litt vel patriotiske.

Derfor var dagens etappe bra, alle skjønner nå at Thor skal jobbe veldig hardt for å få med seg trøya til Paris.

først må jeg si at jeg er overrasket over en slik kommentar fra en nordmann. Så må jeg og si at det vel ikke er forventet at Petacchi fullfører tdf. Vi er selvfølgelig alle patriotiske som nordmenn.

Jeg er enig i det, vi er alle patrotiske som nordmenn. Men problemet (for meg) er når patrotismen overgår fakta og det som er realistisk.

Når det gjelder Petacchi diskuterte de i går at han aldri vil fullføre tdf. I dag var derimot tonen en helt annen, noe takket være Kurt Asle i studio. Her ble det jo blant annet nevnt at Petacchi sto av Giro'n i år, slik at han er bedre forberedt på tdf.

Petacchi blir nok mannen som Thor må slå for å vinne den grønne trøya i år.

Lenke til kommentar

først må jeg si at jeg er overrasket over en slik kommentar fra en nordmann. Så må jeg og si at det vel ikke er forventet at Petacchi fullfører tdf. Vi er selvfølgelig alle patriotiske som nordmenn.

Dagens etappe var ikke bra på noen måte.. verken med at Lancaster slapp av går de Thor alt for tidlig og plasseringen. Den hardeste konkurrenten er langt bak. Han må nok ikke jobbe hardere enn de to foregående for å vinne trøyen. Faktisk har CTT sett så bra ut (forutenom glippen i dagens spurt), så jeg tror det venter flere gode ting på oksen.

Det er lov til å være kritiske til TV2 og ikke hele tiden unngå å se det åpenbare selv om man er nordmann. Jeg heier kjempemasse på Thor og Edvald, men klarer å være kritisk også. Paasche og Kaggestad er fantastiske kommentatorer, men jeg mener at de ikke er gode nok på det som etter min mening er det viktigste. Å holde i styr på velt, grupperinger, punkteringer og analysere løpssituasjonen. Det skortet det på i går. De fikk ikke med seg punkteringen til Lance, selv om det syntes i bildet. De så ikke punkteringen til Hincipie og Monfort og brukte lang tid på å skjønne at det var Frank Schleck som falt.

Petacchi har fullført Giro d'Italia, som ofte er mye hardere enn Tour de France flere ganger. Petacchi hang også med inn i Milan San Remo i år, en hard klassiker på nesten 300 km med mange bakker. Ser Petacchi at han har sjanse på den grønne trøya tror jeg at han fullfører Tour de France. Han måtte bryte tidlig i Giroen i år på grunn av sykdom, så han er nok motivert til å få til en skikkelig Tour de France. I tillegg er han mye sterkere i bakker nå enn han var i 2003 og 2004. I dag var Petacchi rett og slett mye bedre enn alle andre, og åpnet spurten til og med før Cavendish og Hushovd.

Lancaster leverte Thor perfekt på hjulet til Cavendish, og hadde han hatt gode bein burde han gått før Petacchi. Man ser at Thor er tung og treig i beina (det kan selvsagt være fra gårsdagen) men jeg synes det har vært en tendens de siste to årene. Han var mye sprekere fra 2005-2007. De tre siste etappene han har vunnet i Touren har vært harde etapper og ikke rene massespurter. Etter min mening burde han fokusere mer på vårklassikerne, VM og på å forbedre tempoferdighetene der han alltid har vært et kjempetalent.

Lenke til kommentar

Step_up: Han kunne utrettet hva som helst i dag om han hadde vært god nok. Det var en perfekt posisjon, men farten var nok kanskje litt lav i tet. Cavendish ble tatt på senga av Petacchi, og da bare trillet han til mål. Etter den dårlige starten på årets Tour de France er han ikke ute etter topp 10-plasseringer. Hushovd kjemper seg til mål, sittende og på ren kjørestyrke. Det virker som om du tror at Thor gjorde det dårlig i dag på grunn av opptrekket? Det er i hvert fall jeg uenig i.

Lenke til kommentar
I dag var Petacchi rett og slett mye bedre enn alle andre, og åpnet spurten til og med før Cavendish og Hushovd.

nå åpnet vel Petacchi spurten lenge etter begge to og kom bakfra med mye høyere aksellerasjon. Så måtte Thor prøve å henge seg på en mye høyere aksellerasjon. Han var vel mer forberedt på en spurt på 400-500 meter enn en km...

Lancaster leverte Thor perfekt på hjulet til Cavendish, og hadde han hatt gode bein burde han gått før Petacchi.

hvis taktikken til CTT er å levere Thor på bakhjulet til Cav som både starter før, er foran og er litt kjappere på flatere etapper, da kan CTT glemme alt sammen. Thor bør vel starte før Cav og kanskje ligge ett annet sted på bakhjulet og alt dette tok man vel opp i fjor. En skikkelig spurt bør vel gå rett fra opptrekkeren og ikke fra bakhjulet til Cav, for det har gått dårlig før.

CTT startet spurten alt for tidlig, det kan det vel neppe råde noen tvil om. Og i forhold til feil mann tydeligvis.

Man ser at Thor er tung og treig i beina (det kan selvsagt være fra gårsdagen) men jeg synes det har vært en tendens de siste to årene. Han var mye sprekere fra 2005-2007.

enig. det var vel det jeg tenkte på. kanskje spesiellt på spurten på Champs-Elyssees

Etter min mening burde han fokusere mer på vårklassikerne, VM og på å forbedre tempoferdighetene der han alltid har vært et kjempetalent.

det har vel ikke vært det han har ønsket. Man må følge sin egen sti.

samtidig skal det sies at det ikke er lett å være spurter i tdf, som kanskje er det aller vanskeligste etapperittet for en spurter. McEwen f.eks har jo "bare" 12 etappeseire herfra. Nå kan det jo tenkes at drømmen til Hushovd er å tangere Zabel?

Men ett godt poeng...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Step_up: Han kunne utrettet hva som helst i dag om han hadde vært god nok. Det var en perfekt posisjon, men farten var nok kanskje litt lav i tet. Cavendish ble tatt på senga av Petacchi, og da bare trillet han til mål. Etter den dårlige starten på årets Tour de France er han ikke ute etter topp 10-plasseringer. Hushovd kjemper seg til mål, sittende og på ren kjørestyrke. Det virker som om du tror at Thor gjorde det dårlig i dag på grunn av opptrekket? Det er i hvert fall jeg uenig i.

farten var nok litt lav ja, men mye ut av den dårlige spurten skyldes nok at det ble startet alt for tidlig og at de hadde spurtet mye allerede når Petacchi kom med mye høyere toppfart. Jeg tror nok at opptrekket har litt av skylden, spesiellt siden jeg mistenker at planen ikke er å støte fra hjulet til Cavendish. Men Lancaster viser jo tydelig at nå gjelder det, ved å rulle ut til siden...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Liten tvil om at dobbelspurten ødela for Thor, samt han hadde tunge bein fra gårsdagen da han var i kjelleren.

Nå det gjelder Petacci, så gjenstår det jo å se. Thor er vell best at de "gjenværende" spurterene i fjellene, samt at han er flink å plukke poeng på innlagte spurter som Dag Otto sa. Dette er også en del av grunnolaget for den grønne trøya, ikke bare spurtene på oppløpene.

Greit nok å være realist, men pratriot er også lov på en dag som i går.

Jo mer jeg har sett reprisen, jo mer er jeg imponert av Edvald.

Som Bolans ganske riktig påpekte, det var Petacci erfaring og cross over som hindret Edvald sin seier i dag.

Dang! Dette blir morrsomt videre.

Hva kan vi forvente av Edvald i fjellene?

Lenke til kommentar

For dere med 10 000 kr på Unibet-kontoen deres:

Tour 2010 - Stage 4 (Cambrai - Reims):

Winning Margin

What will be the time difference between the Winner and the Second placed rider?

Win

1 second or less 1.07

2 seconds or more 7.00

Gevinst: 700 kr

Lettest tjente penger hittil.

Pokker. Hadde vært helt konge. Men har 20000 eg. Så kan ikke være med på den dealen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...