Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

For mine øyne så det ut som om spurten ble for lang for Thor. Så ut som han hadde fint tråkk hele veien og ikke ble alt for mye hindret til at det skulle ha spillt noen rolle, men Petacchi var rett og slett bare suverent best i den spurten. Så får vi se videre hvor farlig han kan være. På første etappen hadde han 12 i odds, i dag 7, så han ender nok ned mot 2 tallet foran neste spurtetappe tipper jeg.

Det var litt vanskelig å se hva Cav gjorde. Om han stivnet og slapp seg bak, eller om han bare slapp seg bak fordi han skjønte han ikke kom til å vinne. Dermed ble det også vanskelig å få matchet han opp mot Thor for å se hvem av de som faktisk var sterkest.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var litt vanskelig å se hva Cav gjorde. Om han stivnet og slapp seg bak, eller om han bare slapp seg bak fordi han skjønte han ikke kom til å vinne. Dermed ble det også vanskelig å få matchet han opp mot Thor for å se hvem av de som faktisk var sterkest.

For meg så det ut som Cav ga opp når han så at han ikke kunne vinne. Hadde nok kommet foran Thor vis han hadde jobbet like hardt som Thor for poengene. han sluttet å tråkke på pedalene til og med.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Petacchi åpnet før Hushovd og Cavendish, så det er merkelig å si at spurten ble for lang for Hushovd. Er litt redd for at Hushovd har "mistet" det i de helt flate spurtene. Siste gang han vant en helt flat etappe i en GrandTour var i 2007.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kaggestad & Co har kommet ned på jorden igjen etter etappen i går, deilig.

hva tenker du på?

Tenker grønn trøye. I går var de helt i himmelen og Thor hadde nesten avgjort konkurransen. Petacchi ville ikke kommer seg til Paris, i følge dem i går. I dag var tonen helt annerledes.

Det er ingen tvil om at de er gode kommentatorer, og avgjørende for at sendingene blir så gode som de faktisk blir. Men jeg synes at de, spesielt Påske, fort blir litt vel patriotiske.

Derfor var dagens etappe bra, alle skjønner nå at Thor skal jobbe veldig hardt for å få med seg trøya til Paris.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi ser litt av en Thor som ikke har trent spesifikk spurttrening de siste mnd. Han er i utrolig god form fysisk, men den eksplosive Thor mangler litt, men dette kommer.

Forøvrig veldig spent på de 2 neste etappen med tanke både på Thor og Edvald.

Lørdagens etappe kan være en etappe der Thor kan gå i brudd og sanke poeng på 3 sprinter, samme om Søndagen. Tirsdag 13. juli, Fredag 16. juli og flere senere i TdF

Lenke til kommentar

Jeg tror vi ser litt av en Thor som ikke har trent spesifikk spurttrening de siste mnd. Han er i utrolig god form fysisk, men den eksplosive Thor mangler litt, men dette kommer.

Tror ikke dette har noe med at han ikke har trent spesifikk spurttrening de siste månende. Thor har alltid manglet de eksplosive. Er viktig for Thor å samle gjevnt med poeng på de flate etappene og kapre noen poeng på etapper der de andre sprinterne ikke klarer det. Veit ikke hvordan om det er noen flere etapper som er av typen litt mer kupert eller ala barcelona etappen i fjor, men det er på de etappene han kan vinne.

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at han ikke er like sterk i selve spurten nå som før. Det at han har er like eksplosiv som McEwen, Cav, osv har han aldri vært, var ikke det jeg mente heller. Det jeg mente i forhold til hvis han ikke har vært skadet, og kunne trene mer spesifikk.

Lenke til kommentar

Kaggestad & Co har kommet ned på jorden igjen etter etappen i går, deilig.

hva tenker du på?

Tenker grønn trøye. I går var de helt i himmelen og Thor hadde nesten avgjort konkurransen. Petacchi ville ikke kommer seg til Paris, i følge dem i går. I dag var tonen helt annerledes.

Det er ingen tvil om at de er gode kommentatorer, og avgjørende for at sendingene blir så gode som de faktisk blir. Men jeg synes at de, spesielt Påske, fort blir litt vel patriotiske.

Derfor var dagens etappe bra, alle skjønner nå at Thor skal jobbe veldig hardt for å få med seg trøya til Paris.

først må jeg si at jeg er overrasket over en slik kommentar fra en nordmann. Så må jeg og si at det vel ikke er forventet at Petacchi fullfører tdf. Vi er selvfølgelig alle patriotiske som nordmenn.

Dagens etappe var ikke bra på noen måte.. verken med at Lancaster slapp av går de Thor alt for tidlig og plasseringen. Den hardeste konkurrenten er langt bak. Han må nok ikke jobbe hardere enn de to foregående for å vinne trøyen. Faktisk har CTT sett så bra ut (forutenom glippen i dagens spurt), så jeg tror det venter flere gode ting på oksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...