Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Ja det er ekstremt dårlig av en rytter av Thors kaliber å ikke blir minimum nr 2 på hver etappe. Greit å være anti-Hushovd, men å påstå at det er høyt krav for Thor, mener jeg er skivebom. Han stiller minimum slike krav til seg selv !

Denne påstanden passer mye bedre til betegnelsen skivebom. I dette feltet her må du godt utenfor topp 10 i en spurt før det er en ekstremt dårlig prestasjon.

Det er flere ryttere i feltet som er bedre på rene spurter som vi får i dag. Dermed kan jeg ikke forstå hvorfor en plassering 3-10 plass skal være så ekstremt dårlig.

det er ikke skivebom på en så merittert rytter som Thor. Det du skriver der mener jeg er bare tull. for nyere eller dårligere ryttere vil det sikkert være greit. Cavendish er bedre på rene spurter, ellers tror jeg ikke det er noen. Husk på at Cervelo har Lancaster og er tydeligvis mye mer samkjørt enn i fjor. Ikke rart siden de nok har trent en del sammen siden touren i fjor. De er nok mye bedre samkjørt. I tillegg så har de kartlagt Cavendish og Thor er i sitt livs form!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke skivebom på en så merittert rytter som Thor. Det du skriver der mener jeg er bare tull. for nyere eller dårligere ryttere vil det sikkert være greit. Cavendish er bedre på rene spurter, ellers tror jeg ikke det er noen. Husk på at Cervelo har Lancaster og er tydeligvis mye mer samkjørt enn i fjor. Ikke rart siden de nok har trent en del sammen siden touren i fjor. De er nok mye bedre samkjørt. I tillegg så har de kartlagt Cavendish og Thor er i sitt livs form!

Ta for deg alle spurtene Thor har vært med i de siste årene og se på hvor ofte han er topp to. Hadde det du skriver vært korrekt så hadde skuffelsene blitt så store for Thor at han hadde lagt opp for lenge siden.

Det har vært en massespurt med flere av spurtkanonene til stede. Der ble han ikke topp to og de tre antatt største utfordrerene var ikke der.

Uttalelsene dine om Thor sin form vitner om at du rett og slett ikke vet hva du snakker om. Thor er i bedre fysisk form, som vil si han har bedre kapasitet. Denne forbedringen i form har kommet på bekostning av nettopp den spesifike spurtkapasiteten. Han har jo ikke trent noe spurt siden han brakk kravebenet.

svante:Andre Greipel kjører Østerrike rundt, så tror det er ryttere i den klassen som kjører. Hadde vært greit for Kurt...

Greipel må jo være definisjonen på ryttere som aldri var aktuelle for å kjøre TdF. Jeg kunne fortalt deg i fjor på denne tiden at han ikke kom til å stille til start i TdF.

Lenke til kommentar

Nei, han har sagt det selv og flere andre har sagt at han er i så god form.

tre av de antatt største konkurrentene og Thor selv var rusten på sprint og han mistet Brett pga velten...

selv om han ikke alltid kommer på 2.plass så kan han jo være veldig forbanna for det...

Lenke til kommentar
Greipel må jo være definisjonen på ryttere som aldri var aktuelle for å kjøre TdF. Jeg kunne fortalt deg i fjor på denne tiden at han ikke kom til å stille til start i TdF.

pga Cavendish ja, men han ville nok gjort det sterkt hvis han hadde fått deltatt! han er en veldig sterk rytter.

Lenke til kommentar

Thor kan få være så forbanna han bare vil vær gang han vinner. Det er han sikkert og.

Det er påstanden om at det er ekstremt skuffende prestasjon av ham hvis han ikke kommer topp to som er hårreisende.

Cervelo virker å kjøre for den innlagte spurten.

pga Cavendish ja, men han ville nok gjort det sterkt hvis han hadde fått deltatt! han er en veldig sterk rytter.

Det er jo to helt forskjellige ting. Det er nettopp det som er poenget. På grunn av Cav var han aldri aktuell for TdF og min påstand stemmer derfor godt.

Lenke til kommentar

det er da ikke hårreisende. Man bør kunne forvente det av en så merittert rytter...

Det er jo to helt forskjellige ting. Det er nettopp det som er poenget. På grunn av Cav var han aldri aktuell for TdF og min påstand stemmer derfor godt.

vet ikke hvorfor du dro det inn i det første svaret...

Lenke til kommentar

Kjenner det kribbler nå :)

Sitter Edvald i hovedfeltet?

Snart på tide å kjøre inn bruddet, med tanke på at ting kan skje i rundkjøringene. Uansett, de vil nok ikke risikere et nytt brudd.

Kan egentlig ikke Fabian være litt skummel her om han skaffer seg en luke?

Hvor langt er det til den innlagte spurten?

Lenke til kommentar

Fordi alt ikke handler om deg og det foregår flere diskusjoner i denne tråden?

Lenke til kommentar

Fordi alt ikke handler om deg og det foregår flere diskusjoner i denne tråden?

skjønner ikke hva du vil frem til...

det svaret hadde ikke så mye relevanse i forhold til innlegget mitt da jeg skrev om kaliberet jeg tror det er i Østerrike rundt...

Rart det der...

hva er rart?

Lenke til kommentar
Cavendish tror jeg fortsatt blir enten eller. Enten win eller utenfor top 3.

Så eller er utenfor top 3? Høye krav du har. Så en helt greit plassering er 2. eller 3. plass? :) Har tro på Cavendish i dag, en enormt god sykelist som er fantastisk å se på når han setter inn toppfarta. Redd Thor blir litt forsiktig i dag å bare kontrolerer inn til noe rundt 5-10. plass.

det scenarioet om Thor skjer aldri...Så solid Cervelo virket i den første spurten og i går, så kommer de nok til å lage ett skikkelig tog i dag og. Mtp at han selv og mange flere mener at han er i sitt livs form, så er det bare Thor selv som kan ødelegge for hans niende etappeseier! Ja det er ekstremt dårlig av en rytter av Thors kaliber å ikke blir minimum nr 2 på hver etappe. Greit å være anti-Hushovd, men å påstå at det er høyt krav for Thor, mener jeg er skivebom. Han stiller minimum slike krav til seg selv !

For det første så er det du sier helt feil. Thor er ikke den beste spurteren i feltet. Men svante har forklart dette for deg.

For det andre så pratet jeg ikke om Thor, men om Cavendish kommentaren til feh der han sier at det er total miss av Cavendish å komme utenfor topp 3 noe det ikke er etter min mening. Utenfor top 10 er å misse for de beste spurterne.

Jeg er desuten ikke anti-Thor, jeg er realist og vet av erfaring at man ikke kan forvente top 3 plasseringer hver gang av han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...