Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du må huske på er at den grønne trøya fort har motsatt virkning i forhold til den gule. Har laget den grønne kan det slå seg til ro med å kjøre mindre i feltet.

Se for deg at Thor gjør tre kjempe etapper på søndag, mandag og tirsdag. Cav henger ikke med inn hverken mandag eller tirsdag. Og i tillegg er det slik at Thor er den eneste av dem som kjemper om den grønne trøya som kommer helskinnet over brosteinen. Da kan det fort være slik at han leder med 50 poeng. (Ønsketenkning, ja, men det kan skje)

Hvis dette scenarioet slår til så vil det være slik at Cervelo tjener på at flest mulig ryttere kommer i mål før hovedfeltet. Da er det færre poeng å spurte om og trøyen sitter tryggere.

Så med noen gode etapper nå i starten så trenger ikke Cervelo gjøre noe på lenge.

Henter frem igjen denne jeg. :)

Nå har Thor fått akkurat den ledelsen jeg håpet på, og som vi ser på dagens etappe er det foreløpig ingen fra Cervelo som trenger å gjøre noe i front.

Så får vi satse på at de sparer alle kreftene til oppløpet og at vi får se et perfekt opptrekk for Thor som resulterer i en ny toppplasering.

Lenke til kommentar

Satte noen kroner på at enten Hushovd, Petacchi eller McEwen vinner i dag. Til henholdsvis 6, 7 og 11 i odds mot Cavendish 2 så får det briste eller bære :p McEwen er vel relativt dårlig sjans for at vinner etter jeg hørte det intervjuet de hadde med han i dag tidlig. Ikke helt i form og satser på at ting skulle løsne og bli bedre under etappen så da gjenstår det å se hvor langt det går inn. Cavendish tror jeg fortsatt blir enten eller. Enten win eller utenfor top 3.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Cavendish tror jeg fortsatt blir enten eller. Enten win eller utenfor top 3.

Så eller er utenfor top 3? Høye krav du har. Så en helt greit plassering er 2. eller 3. plass? :) Har tro på Cavendish i dag, en enormt god sykelist som er fantastisk å se på når han setter inn toppfarta. Redd Thor blir litt forsiktig i dag å bare kontrolerer inn til noe rundt 5-10. plass.

Lenke til kommentar
Cavendish tror jeg fortsatt blir enten eller. Enten win eller utenfor top 3.

Så eller er utenfor top 3? Høye krav du har. Så en helt greit plassering er 2. eller 3. plass? :) Har tro på Cavendish i dag, en enormt god sykelist som er fantastisk å se på når han setter inn toppfarta. Redd Thor blir litt forsiktig i dag å bare kontrolerer inn til noe rundt 5-10. plass.

det scenarioet om Thor skjer aldri...Så solid Cervelo virket i den første spurten og i går, så kommer de nok til å lage ett skikkelig tog i dag og. Mtp at han selv og mange flere mener at han er i sitt livs form, så er det bare Thor selv som kan ødelegge for hans niende etappeseier! Ja det er ekstremt dårlig av en rytter av Thors kaliber å ikke blir minimum nr 2 på hver etappe. Greit å være anti-Hushovd, men å påstå at det er høyt krav for Thor, mener jeg er skivebom. Han stiller minimum slike krav til seg selv !

Lenke til kommentar

Ja det er ekstremt dårlig av en rytter av Thors kaliber å ikke blir minimum nr 2 på hver etappe. Greit å være anti-Hushovd, men å påstå at det er høyt krav for Thor, mener jeg er skivebom. Han stiller minimum slike krav til seg selv !

Denne påstanden passer mye bedre til betegnelsen skivebom. I dette feltet her må du godt utenfor topp 10 i en spurt før det er en ekstremt dårlig prestasjon.

Det er flere ryttere i feltet som er bedre på rene spurter som vi får i dag. Dermed kan jeg ikke forstå hvorfor en plassering 3-10 plass skal være så ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...