Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Jens Voigt viser et herlig engasjement. Vil ofre både Cancas gule trøye og Andys minutt for å få tilbake Frank i feltet. Heftig kritikk av brostein.

Synes det er utrolig moro med brostein i Touren jeg, fordi det er en stor del av sykkelsporten. Vinneren av Tour de France skal være den beste syklisten, ikke den beste klatreren.

Edvald virker litt skuffet over å kjøre for Bradley. Ser ikke helt fornøyd ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som undret meg i dag. Godt mulig dette blir et langt innlegg, men skal holde det kort.

I dag, etter velten til Frank "veltepetter" Schleck kjørte Saxo Bank med Andy og Canca for fullt der fremme. Det tok bare 2-3 min at Frank var ute av resten av touren. Da begynte hardkjøret for å rykke fra de andre som hadde falt/blitt hindret i den samme velten.

Canca kjørte alt han hadde med for Andy, slik at han skulle ha størst luke til Lance, Contador, Basso og de andre.

Canca sa i går at han ikke ville at den velten skulle bli utslagsgivende, men hva med den i dag? Bare fordi Andy satt der oppe og det ble klart rimelig raskt at Frank var ute kjørte de alt de orket for å riste av seg konkurrenter. Lance og co. var jo ikke skyld i at Frank faller rett foran dem slik at de må stoppe opp som gjør at Andy kan rykke.

Jeg må si at Saxo Bank virker two-faced.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at Voigt er irritert, men jeg synes det er viktig med variert terreng i et ritt som dette. Det er evnen til å takle alle typer terreng som skiller ut de virkelig gode rytterne.

Cavendish er jo f.eks. utrolig god på flate etapper, og fikk vel seks ettappeseire i fjor, men på alt annet går det rett vest. Thor klarer derimot å vinne selv på etapper som dette, og jeg regner med de fleste husker 17. etappe i fjor.

Lenke til kommentar

Jeg må si at Cancellara virker two-faced.

Ikke ta alle under en kam her.

EDIT: Var litt rot med reklamepause på Eurosport da ting skjedde, men var Contador, Basso, Armstrong og co noe hindret av velt?

Endret av Bolaños
Lenke til kommentar

Noe som undret meg i dag. Godt mulig dette blir et langt innlegg, men skal holde det kort.

I dag, etter velten til Frank "veltepetter" Schleck kjørte Saxo Bank med Andy og Canca for fullt der fremme. Det tok bare 2-3 min at Frank var ute av resten av touren. Da begynte hardkjøret for å rykke fra de andre som hadde falt/blitt hindret i den samme velten.

Canca kjørte alt han hadde med for Andy, slik at han skulle ha størst luke til Lance, Contador, Basso og de andre.

Canca sa i går at han ikke ville at den velten skulle bli utslagsgivende, men hva med den i dag? Bare fordi Andy satt der oppe og det ble klart rimelig raskt at Frank var ute kjørte de alt de orket for å riste av seg konkurrenter. Lance og co. var jo ikke skyld i at Frank faller rett foran dem slik at de må stoppe opp som gjør at Andy kan rykke.

Jeg må si at Saxo Bank virker two-faced.

Saxo-Bank bryr seg nok ikke så mye om Frank, han har ikke sjangs i sammendraget, han er bare hjelperytter til Andy. Derfor så de nok mye mer verdi i å kjøre på. Men jeg er enig, hvorfor ikke vente i dag også?

Lenke til kommentar

Er ikke vits å vente på en rytter som bryter løpet. Frank hadde ikke sjans til å fortsette så hvorfor vente på han? Franker er også en av de viktigste rytterne til Saxo Bank, uten han blir Andy farlig alene i fjellene.

Fantastisk av Thor i dag. Meget godt kjørt. Stor kredit til Cancellara som viser hvorfor han er en av verdens beste ryttere. Skaffer seg selv gul trøye, hjelper Andy med å ta tid på alle konkurentene utenom Evans, og "hjelper" Thor til etappe seier.

Blir spennende å se hvordan de neste etappene blir. Mer flate etapper som det blir massespurt på. Thor er ikke den beste der, men viktig å samle poeng underveis. Cavendish og Petacchi er mine favoritter foran de neste flate etappene. Selv om jeg selvsagt håper på Thor.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

De av sammenlagtfavorittene som gikk i bakken/ble hindret var skyld i det selv, når de legger seg bak i feltet. I går forårsaket en motorsykkel det hele, og det hadde vært urettferdig om en motorsykkelidiot skulle avgjøre hele Touren.

Lenke til kommentar

Tour 2010:

1. Hvem håper du vinner TdF?

Lance Armstrong

2. Hvem tror du vinner TdF?

Alberto Contador

3. Hvem blir årets overraskelse i sammendraget?

Aner ikke, Nicolas Vogondy.

4. Noen spesielle ryttere du vil nevne, som du tror kommer til å sette ordentlig farge på årets ritt?

Nicolas Vogondy

Tour de France:

1. Hvem er din favoritt syklist gjennom alle tider?

Thomas Voeckler

1,2: Hvem er din favoritt sprinter?

Ingen spesielle, alt annet enn Cavendish.

1,3: Hvem er din favoritt klatrer?

Ingen spesielle, bare ikke Contador...

2. Når begynte du å følge Touren?

Da TV2 begynte å sende, 2003? Men hadde sett en del før også.

3. Hvilke typer etapper liker du best; Fjell, kupert eller sprint?

Ja takk til alt!

4. Ditt favorittlag i Tour de France? (Eks Cervelo osv)

BBox Bouygues Telecom

Lenke til kommentar

Saxo-Bank bryr seg nok ikke så mye om Frank, han har ikke sjangs i sammendraget, han er bare hjelperytter til Andy.

What?

Frank Schleck er en av de desidert beste klatrerne i hele Tour-sirkuset, og definitivt mye, mye mer enn bare en hjelperytter. Han er god nok til å være kaptein på et hvilket som helst annet lag enn Saxo og Astana. Er vel kun Andy og Contador som er bedre nå til dags. Det beviste han på 17. etappen i fjor. Han har også vunnet opp Alpe D'Huez, noe man ikke gjør om man bare er en hjelperytter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT: Var litt rot med reklamepause på Eurosport da ting skjedde, men var Contador, Basso, Armstrong og co noe hindret av velt?

Lance punkterte et eller annet sted på brosteinspartiene. Tapte mye tid der. Om ikke han hadde punktert tror jeg han ville ha holdt helt inn med Hushovd og gjengen.

Dessuten tror jeg Cadel Evans er en vel så stor favoritt som Andy Schleck til den gule trøya i år. Andy mistet sin viktigste hjelperytter i dag, og Evans var blant annet en del bedre enn Andy på tempoen.

Lenke til kommentar

jeg har ikke troa på Evans, etter den ræva touren han kjørte i fjor. Men han er jo vanvittig god på tempo, så man vet aldri. Stort tap for Andy å miste broren. Han har sterke hjelperyttere i C.A. Sørensen, Nicki Sørensen, Voigt, Fuglsang og Cancellara, men jeg tror ikke noen av dem er gode nok til å holde følge i de verste fjellene, slik Frank hadde gjort.

Lenke til kommentar

Frank skulle hjelpe Andy i fjellene og ikke kjøre for egne sjanser. Mao. han blir en hjelperytter. Andy er bedre. Hva han har gjort tidligere betyr da ingenting. Skulle noe skje med Andy hadde han selvsagt blitt den som skulle kjøre for best mulig sammenlagt, men han vinner nok aldri tdf, det kan Andy gjøre.

Lenke til kommentar

Frank skulle hjelpe Andy i fjellene og ikke kjøre for egne sjanser. Mao. han blir en hjelperytter. Andy er bedre. Hva han har gjort tidligere betyr da ingenting. Skulle noe skje med Andy hadde han selvsagt blitt den som skulle kjøre for best mulig sammenlagt, men han vinner nok aldri tdf, det kan Andy gjøre.

Du skrev at Saxo ikke brydde seg så mye om Frank, fordi han ikke var viktig. Det er det jeg kommenterte, for det er veldig, veldig feil.

Regner man morgendagens etappe for en sprintetappe?

Jepp. Ny seier for Thor? :D

Lenke til kommentar

Alt pratet om at det er så mange gode spurtere i år. Hvor er de? Foreløpig er det ingen andre enn Thor som har vist at han faktisk er god. Cavendish falt første etappen, ble hindret (eller var han i bakken han og?) i går, og havnet langt bak i dag og. Riktignok bare gått 3 etapper, men hitill synes jeg de andre spurterne har kommet i skyggen av Thor, rent taktisk sett. Han var nr 3 på dag 1 og ungikk velt, han var i tet og kunne like fint ha vunnet, eller fått 2. plass i går og var heller ikke innblandet i noen av veltene og i dag viste han at han takler dårlige forhold og atpåtil klarer å sykle såpass taktisk at han unngikk all dramatikken. Kan godt hende det ville blitt vanskeligere hvis det faktisk var flere spurtere der oppe i teten, men der var de ikke og det synes jeg sier sitt om Thor.

Det som dog blir meget spennende å se er hvordan Thor ligger an etter klatringa!

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Flat og helt vanlig spurtetappe imorgen. Mon tro om Cavendish skaffer seg noen skikkelige poeng for en gangs skyld da. Frykter det litt. Men! Thor kommer også til å være der, og man kan aldri helt avskrive han.

Ingenting hadde digget meg mer enn om Hushovd hadde slått den ufyselige Cavendish i en ren spurtduell. Det hadde overgått dagens etappe for min del!

Lenke til kommentar

Alt pratet om at det er så mange gode spurtere i år. Hvor er de? Foreløpig er det ingen andre enn Thor som har vist at han faktisk er god. Cavendish falt første etappen, ble hindret (eller var han i bakken han og?) i går, og havnet langt bak i dag og. Riktignok bare gått 3 etapper, men hitill synes jeg de andre spurterne har kommet i skyggen av Thor, rent taktisk sett. Han var nr 3 på dag 1 og ungikk velt, han var i tet og kunne like fint ha vunnet, eller fått 2. plass i går og var heller ikke innblandet i noen av veltene og i dag viste han at han takler dårlige forhold og atpåtil klarer å sykle såpass taktisk at han unngikk all dramatikken. Kan godt hende det ville blitt vanskeligere hvis det faktisk var flere spurtere der oppe i teten, men der var de ikke og det synes jeg sier sitt om Thor.

Det som dog blir meget spennende å se er hvordan Thor ligger an etter klatringa!

Som det er sagt før i tråden så er Thor en bedre rytter enn de andre spurterne på andre etapper enn de helt flate. Han klarer seg bedre på litt kuperte og på de med brostein. 2 av de 3 etappene vi har hatt hitill har vært sånne. Så var det velt på den første etappen, der blant andre Cav falt. Hele feltet og alle tog ble ødelagt av dette og i selve spurten hadde ikke Thor sjans til å følge Petacchi. Er redd vi kommer til å se Thor litt lenger bakover på etappen i morgen. Sånn rundt 5-10 plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...