Gå til innhold

Tour de France 2010


Latias

TdF  

104 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner TdF?



Anbefalte innlegg

Får han lov å starte i det hele tatt, da? Arrangøren pleier å være svært kritisk til tidligere dopere. Hvilken lag sykler han for nå forresten?

Har vel ingen lag foreløpig. Skaffer nok seg det når utestengelsen hans er sonet senere denne måneden.

 

Haha, Ricco? Husker når han dro til som faen i fjellene :!:

Haha, ja. På den ene fjelletappen fikk han jo en lagkammerat med, og begge knuste resten av feltet. Men han ble vel også senere tatt i doping. For noen klovner. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får han lov å starte i det hele tatt, da? Arrangøren pleier å være svært kritisk til tidligere dopere. Hvilken lag sykler han for nå forresten?

Har vel ingen lag foreløpig. Skaffer nok seg det når utestengelsen hans er sonet senere denne måneden.

Har ikke Pro-Tour lagene en slags avtale om å ikke ansette syklister som tidligere er tatt i doping?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blir nok en super TdF! :D Selv skal jeg ned fra ca 8.-9. etappe og følge resten av rittet.

 

Eneste om skuffer meg litt er at Peter Sagan ikke skal være med. Han kunne nok sammen med EBH vært med som outsidere i massespurtene, evt noen langspurter. Knallgod på tempo (som EBH) er han også. En ung Cancellara altså.

 

 

Ellers setter jeg nok en knapp på at Contador tar GC i år også. Selv om jeg tror Andy Schleck nærmer seg. Videre spår jeg:

 

maillot_jaune.gifGC

1. Contador (ESP)

2. A. Schleck (LUX)

3. Nibali (ITA)

4. Wiggins (GBR)

5. Vande Velde (USA)

 

 

maillot_vert.gifPC

1. Cavendish (GBR)

2. Hushovd (NOR)

3. Freire (ESP)

4. Farrar (USA)

5. Ciolek (GER)

________________________________________________________________________________________

 

Vi kan jo ta en titt på lagene som er invitert også.

 

 

Team Milram

Quick Step

Omega Pharma – Lotto

Team Saxo Bank

Caisse d’Epargne

Euskaltel – Euskadi

Footon – Servetto

Team HTC-Columbia

AG2R La Mondiale

BBox Bouygues Telecom

Cofidis, le Crédit en ligne

Française des Jeux

Lampre – Farnese

Liquigas - Doimo

Astana

Rabobank

Garmin - Transitions

Team RadioShack

BMC Racing Team

Team Sky

Katusha Team

Cervélo Test Team

 

Det er verdt å merke seg at Footon-Servetto har årets desidert styggeste drakter.

 

uglyasskit.jpg

 

 

Synd at Vacansoleil ikke fikk være med. Ingen Feillu-brødre i år. :(

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

1. Contador (ESP)

2. A. Schleck (LUX)

3. Nibali (ITA)

4. Wiggins (GBR)

5. Vande Velde (USA)

Så du har ikke troen på at Lance er bedre forberedt enn han var i fjor? Jeg har vanskelig for å tro at Nibali, Vande Velde eller Wiggins sykler fra Lance på fjelletappene, men vi får se. Ellers anser jeg nok hvert fall Frank Schleck som sterkere enn de nevnte. Skal bli spennende å se Cadel Evans, har dog mine tvil til at han er med når det drar seg skikkelig til. Noen som vet om Klöden blir å se på startstreken?

Lenke til kommentar

1. Contador (ESP)

2. A. Schleck (LUX)

3. Nibali (ITA)

4. Wiggins (GBR)

5. Vande Velde (USA)

Så du har ikke troen på at Lance er bedre forberedt enn han var i fjor? Jeg har vanskelig for å tro at Nibali, Vande Velde eller Wiggins sykler fra Lance på fjelletappene, men vi får se. Ellers anser jeg nok hvert fall Frank Schleck som sterkere enn de nevnte. Skal bli spennende å se Cadel Evans, har dog mine tvil til at han er med når det drar seg skikkelig til. Noen som vet om Klöden blir å se på startstreken?

Jeg tror helt klart Lance kommer til å være med i toppen, men jeg vet ikke om han klarer topp 5 (kanskje litt ønsketenking; liker ikke Lance :p ). Jeg har tro på at Nibali kommer til å gjøre det enda bedre i fjellene i år. Samme med Wiggins. Han hadde bare et halvt år på landeveien før han var med på TdF i fjor. Har tro på at han vil kunne henge med enda bedre i år enn i fjor.

 

Du har selvfølgelig mange andre i tillegg til de jeg nevte, og listen min ble kanskje satt sammen litt fort. Vi får se hvordan favorittene presterer utover våren og om de klarer å holde seg skade-(og dop-) frie.

Lance, Cadel, Sastre, Klöden, Leipheimer, Valverde (får han starte i år?) og Fränk Schleck kan selvfølgelig ende helt der oppe blant top 5. Det er også andre litt outsidere som Le Mevel, Astarloza, Casar, Karpets, Nocentini osv.

 

EDIT: Ang Klöden på startstreken så er det vel litt vanskelig å vite enda. Er vel ingen lag som har preentert TdF-laget sitt enda? Men jeg vil tro Klöden blir med.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke helt enig. Flere spennende fjelletapper med målgang på toppen i enn i fjor.

 

Igjen, ang Klöden TdF-start. Radioshack har presentert en bruttotropp som er presentert her hos Feltet.dk. Ser ut som laget blir bygget rundt Lance, Leipheimer, Andreas Klöden og Haimar Zubeldia.

Videre er Gert Steegmans, Chris Horner, Janez Brajkovic, Jason McCartney, Yaroslav Popovych, Grégory Rast, Dmitriy Muravyev, Sérgio Paulinho, Sébastien Rosseler og Tomas Vaitkus alle i bruttotroppen.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

liker ikke Lance :p

Blasfemi :no::mad:

Jeg har tro på at Nibali kommer til å gjøre det enda bedre i fjellene i år.

Det har så absolutt jeg også, men det er nok et fremdeles et stort skritt opp til de beste. Verdt å nevne Kreuziger også, de to var vel rimelig gjevne i fjor og er vel ca. like gamle.

EDIT: Ang Klöden på startstreken så er det vel litt vanskelig å vite enda. Er vel ingen lag som har preentert TdF-laget sitt enda? Men jeg vil tro Klöden blir med.

Sant, hadde glemt at han skrev under for Radioshack, han blir garantert en sentral brikke for Lance.

 

Må innrømme at årets løype så litt småkjedelig ut i forhold til tidligere år.

Som MW sier, blir neppe verre enn i fjor.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Fjoråret var ganske kjedelig. (Nesten) Alle brudd ble kjørt inn i utforbakkene etter klatringene, noe som førte til at folk ikke gadd å støte i de påfølgende fjellene.

 

Og ja, Kreuziger er også en mann å se opp for. Mulig litt optimistisk å tippe Nibali helt der oppe, men vi får se. Jeg har uansett tro på at begge vil markere seg på mange etapper og gjøre det spennende å se på. :)

Lenke til kommentar

Han er alltid kjepphøy. Han slang jo noe dritt til lagkamerat Greipel her for noen uker siden også. Minner meg litt om Cipollini, selv om han ikke lot det gå utover andre på samme måte.

 

- Det er ingen sjanse overhodet for at han [Greipel] deltar i det samme rittet som meg.

 

- Fordi jeg er en bedre rytter. Selv når jeg er i dårlig form er jeg bedre enn ham [Greipel].

 

- Jeg var ganske forbannet på Greipel etter hans kommentarer [etter MSR]. Hvis han mener han kunne vinne burde han sagt det før rittet og ikke etterpå mens han så på resultatlisten. Jeg vant ikke Milano-Sanremo på grunn av dårlig form - det var uflaks. I fjor vant jeg mens jeg pillet meg i nesen. I år kunne jeg vinne igjen. Det er ingen mulighet for at Greipel vinner et monument-ritt.
Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...