Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle poeng fra dagens målgang er fjernet, bortsett fra Chavanell med sine 25 poeng. Idiotisk.

Helt rett, mener jeg. Ingen vet om Chavanel hadde holdt inn eller ikke om de hadde prøvd, han hadde jo en sjanse, god rytter. Hadde derimot vært urettferdig ovenfor han å frata ham poengene. Han vinner ikke den grønne uansett, så det har lite å si.

Lenke til kommentar

Alle poeng fra dagens målgang er fjernet, bortsett fra Chavanell med sine 25 poeng. Idiotisk.

Helt rett, mener jeg. Ingen vet om Chavanel hadde holdt inn eller ikke om de hadde prøvd, han hadde jo en sjanse, god rytter. Hadde derimot vært urettferdig ovenfor han å frata ham poengene. Han vinner ikke den grønne uansett, så det har lite å si.

Mente at det er idotisk at ingen andre får poeng i dag. Thor kunne fått noen viktige poeng på Farrar f eks.

Lenke til kommentar

Det som er idiotisk er at det ikke er et fritt løp, hvor man får kjøre som man vil(med hensyn til laget selvsagt uten å skape "fiender" i feltet.

Nesten helt flatt i morgen i forhold til i dag. Noen bakker er det, men ikke noe å snakke om.

Mye brostein da, så det blir Action. Skal være gode muligheter for Thor og Edvald.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Etter at løpet var ferdig og skade allerede gjort kunne de ikke gjort noe særlig annet.

For ca. 1 uke siden var jeg litt imponert/småfan av både Cancellara og Luis Suarez, men på en uke har min mening om dem endret seg drastisk. Lurer på hvor mange andre sportsstjerner det egentlig kunne skjedd med også, finnes nok mange drittsekker som enda ikke har fått vist sin rette side.

Lenke til kommentar

poenget er vel at man da må basere seg på at rytteren ikke har sjanse på trøyen når man tar avgjørelsen og det blir feil synes jeg. så kan man spørre seg, hva hvis det hadde vært en klassespurter? blir veldig rart å ta en slik avgjørelse på den måten. Og Thor kunne lagt de farligste konkurrentene laaaangt bak seg og kunne dermed ofret flere hjelpere til Sastre...

Lenke til kommentar

Fabio kunne bare ha ventet for min del, han ofret jo den gule trøya bla. Men hvorfor skal alle andre vente pga det han har avtalt med sitt lag osv. Det er det som er den store urimeligheten.

Dersom Saxobank ligger i tet i morra, med Andy og Co i front, så tryner Armstrong lengere bak. Skal liksom Saxo vente på Radio Shack da? Me think not!

Det er dette som er hele poenget.

Lenke til kommentar

Step_up: Hadde det vært en klassespurter, skulle han selvsagt også beholdt poengene. Han skal ikke lide av at de bak blir "enige" om å sykle rolig over linja. Hadde Thor stukket fra Cancellara da de to satt alene sammen, og kjørt inn Chavanel og tatt etappeseieren, er jeg ganske sikker på at han hadde fått poeng han også.

Fabio kunne bare ha ventet for min del, han ofret jo den gule trøya bla. Men hvorfor skal alle andre vente pga det han har avtalt med sitt lag osv. Det er det som er den store urimeligheten.

Dersom Saxobank ligger i tet i morra, med Andy og Co i front, så tryner Armstrong lengere bak. Skal liksom Saxo vente på Radio Shack da? Me think not!

Det er dette som er hele poenget.

Merkelig at Cancellara skulle stoppe spurten uansett. Saxo Bank har jo ikke med noen særlig gode spurtere. Breschel er jo hjelperytter, og kjører ikke for egne sjanser.

BTW: FabiAN ;)

Endret av Bolaños
Lenke til kommentar

Ok :p

Som Thor også sa, de hadde kjørt godt nesten fra start, akkurat som vinneren. Så de burde gått fri hele det sirkuset, uavhengig av hvem som veltet hvem,

Jeg mistenker at de ikke har hatt kontroll på de andre sammelagtfavorittene, derav sagt at vi bremser hele dritten. Han var jo på radioen i hele tiden.

Lenke til kommentar

synes virkelig ikke at man er bedre før man faktisk overgår den andre...

du vet at Boonen har færre etappeseire i tdf enn Thor sant? Ikke sterkere i det hele tatt er min mening.

Jeg benytter anledningen til å spørre pent om noe. Er det mulig å ta inn over seg at sykkelsporten inneholder mer enn hva som skjer de tre første ukene i juli?

Nå har det vært en del diskusjoner der det er helt tydelig at det bare er TdF som gjelder. For de fleste andre her inne så vil ikke dyktigheten til en rytter utelukkende basere seg på hva som er prestert i TdF.

Boonen, som var eksmepelet her, har vunnet greit mange flere ritt enn hva Hushovd har. Han har rett og slett gjennom karrieren vist seg som en bedre avslutter.

Og når det gjelder diskusjonen om hvem som er de beste spurterne. Det er ikke antall poeng trøyer som teller da, men antallet seire. Prøv å sammenligne hva for eksempel Petacchi har oppnåd med hva Thor har.

Og hvis vi tilslutt skal være skikkelig pirkete. Det gir liten mening å inkludere lagtempoetapper og prologer når en sammenligner hvem som er den beste spureteren. Da har Thor og Boonen like mange, og en av Thor sine kom jo strengt tatt på en etappe han kom inn med et lite brudd.

Lenke til kommentar

Jeg gruer meg fortsatt til neste år. Da får jeg ikke sett noe til TdF (sannsynligvis), og regner ikke med å få med meg noen resultater heller. :thumbdown:

Føler med deg. Hadde det slik i fjor, og det var ganske ille. Synd å sette sommerreise i TdF-ukene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...