Gå til innhold

Tour de France 2010


Latias

TdF  

104 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner TdF?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EPIC! Og 220 kr rikere takket være Petacchi :D Synd jeg ikke satset mer enn 20 kr siden han hadde 12 i odds hehe, men tok det rolig med tippinga siden det i utgangspunktet var like åpent for samtlige av de 5-6 største favorittene til å vinne.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Cavs egen feil at han velter, idioten tar jo kroppstakling på fyren ved siden av seg framfor å svinge, gutten fortjener ingenting.

 

Hushovd som vanlig skuffende i spurten, han klarer ikke å komme i toppfart så fort som mange andre og jeg føler at han må ha et perfekt set-up for å vinne. Mark Renshaw ble sett på som mye dårligere enn McEwens opptrekkere i 2008 for Hushovd, men idag slår han dem begge i ren spurt. Det er alltid unnskyldninger med Thor, men faktum er at han ikke er god nok.

 

Morro med Petacchi når det ikke var en norsk som vant, Lampre er jo favorittlaget mitt med Ceunego i TdF. Hadde litt på følelsen at han kunne vinne, men idag var veldig spesielt. Stakkars Farrar fikk sykkelen til en annen rytter festet i bakhjulet sitt på oppløpet, så litt komisk ut med han andre som sto der med knyttet neve uten sykkel mens Farrar dro det bak seg :p

Lenke til kommentar

I en ren spurt vinner Thor sjeldent. Han mangler det siste lille for å kunne vinne en spurt. I 3 av etappe seierne til Thor har Kim Kirchen kommet på andreplass(som viser at spurten kom i oppoverbakke, ikke bare slak oppover), en av dem har kommet i brudd, pluss en prologseier. Thor er ikke en typisk spurter som Cav eller Pettachi, og klarer å ligge på hjul, men mangler den siste farten akselarsjonen til å komme seg forbi han foran. Dette ser vi også i fjor i TDF, Thor kommer på andre plass så og si hver gang han ligger på hjulet til Cav, med en gang han prøver å gå ut stivner han.

 

Thor er en god allround rytter som kan gå i brudd å sanke poeng på kuperte etapper, men han er ikke en like god spurter som Cav, Pattachi og Mcewen.

Lenke til kommentar

Vel, på sitt beste er Petacchi selvsagt bedre enn Hushovd. Men i de seneste årene synes jeg Hushovd har vært bedre.

 

Noen som forresten har plukket ut favoritter foran morgendagen?

 

 

e: dårlig formulert av meg i utganspunktet, selvsagt var både Petacchi og McEwen bedre enn Hushovd i sine glansdager - men nå vil jeg si Hushovd er bedre

Endret av Herthugen
Lenke til kommentar

Nuvel, vil nå si at han er en bedre spurter enn både Petacchi og McEwen. Freire, Cav og Farrar er dog i mine øyne bedre

Naa er baade Petacchi og McEwen nok over sine beste aar som syklister. Hushovd har aldri vaert i naerheten av McEwen, Petacchi eller Cavendishs toppnivaaer i taktomslag i spurten. Hushovd vil jeg sidestille med Freire som ikke akkurat er noen daarlig spurter heller.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Koste meg med bilder av Cavendish i asfalten tidligere i dag. Håper på en snarlig retur i bakken for den rappkjeftede drittungen fra UK, mens Thor rasker til den grønne også i år.

 

Tror på brudd i mårra dog. Evt et oppgjør blant de sterkeste i feltet som feks Evans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...