Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva er greien med å håpe at Verdens beste sammenlagtrytter legger opp? en fantastisk idrettsmann som med samme form på tempoen som i fjor hadde slått Andy rimelig overlegent kontra det han slo han i år

Hvis du jukser er du ikke en fantastisk idrettsmann. Da er du en som ikke har noe i idretten å gjøre i det hele tatt. Vi snakker om en person som har jukset seg til millioner av kroner, han fortjener all kritikken han kan få. Han burde fått fengselsstraff for svindel, mistet alle pengene han har vunnet, og bli strippet for alle sine titler. Han fortjener ikke en dritt.

Spørsmålet er vel hvor råtten tour de france er. Er det slik at du må 30 minutter nedover på resulatlista til du finner en utøver som det ikke er noe muffens med? Jeg tror det er en viss naivitet ute og går. Når en ser hvor suverene enkelte utøvere har vært kan det alikevel være et argument for at det ikke er så mange som doper seg. Jeg tror ikke Armstrong kunne vært så suveren hvis han hadde vært i et felt der de 30 beste dopet seg.

Jeg tror det har blitt bedre de siste åra, hvor mye bedre er ikke godt å si. Men det jeg sa om Contador gjelder selvsagt for alle dopere. Det er ingen unnskyldning at flere andre gjør det.

Suverene folk dukker forøvrig opp i de fleste idretter med jevne mellomrom uten at jeg tror doping er den vanligste forklaringen på det, selv om det noen ganger er det.

8 ganger mye som normalt i blodet. Da sier det seg selv at det er noe muffins.

Contador prøver sikkert å bortforklare dette med at han ofte drikker med sugerør.

Endret av Geir M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tviler jeg på. de kjenner jo godt til stoffene og hvordan de kan bedre prestasjonen...

Så du nekter for at det kan være bloddoping? Det er funnet en dose i blodet hans som er større enn den "vanlige" dosen. Contador er tatt for doping og bør utestenges.

nå har jeg ikke sagt noe om bloddoping, men kun om ekspertene i det sitatet du kopierte. den delen du snakker om kommer jeg tilbake til senere...

Lenke til kommentar

stoddart:

Peter Hemmersbach ved Aker-laboratoriet understreker overfor Dagbladet at mengden er en betydelig faktor ved bruk av prestasjonsfremmende midler. Med andre ord er det heller tvilsomt om Contador hadde noe utbytte av clenbuterolen i seg selv.

DB

Du klarte å lese hva jeg skreiv gjorde du? Jeg skrev at det ikke er noen minimumsgrense på dette stoffet, og hvis stoffet blir funnet, så blir man tatt. Og at Fuyu Li ble tatt for samme mengde og hadde samme grunn, men ble utestengt i 2 år.

tar ikke med Fuyu Li i denne diskusjonen. jeg bare tar for meg det ekspertene sier og støtter meg til det. for alt jeg vet kan det være snakk om andre omstendigheter rundt hans sak. jeg fokuserer bare på Contador-saken og ikke på tidligere saker. Om Li burde fått saken sin vurdert på nytt igjen er noe jeg ikke vil fokusere på og det kan man sikkert ta i en annen diskusjon. jeg fokuserer kun på denne saken her og støtter meg til ekspertene.

sånn, tilbake til plast:

"Plast i blodet tyder nødvendigvis ikke på bloddoping"

og angående Clenbuterol:

- Stoffet har bare bivirkninger

Bjarne Riis har vært med i gamet lenge og vet hva han snakker om. Virker jo som en bra forklaring det der...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Nå har stoffet en langt bedre virkning enn det Riis mener, dessuten har det stadig vært en trend i å gå tilbake til eldre metoder for å på den måte lure testerne som ikke er like fokusert på eldre metoder.

Om det bare er å drikke cola som har vært litt lenge på en flaske sammen med en god biff tviler jeg på. At kineseren ble tatt på det samme kan være fordi stoffet har vært i bruk. Jeg vet ikke om de har vært på samme lag på noe tidspunkt?

Lenke til kommentar

Step_up: Det spiller ingen rolle hva eksperter sier når det gjelder en topp-profilert rytter, når presedensen i denne type saker allerede er satt. Enten så har det blitt begått et grovt justismord på en rytter tidligere i år, og da blir det ille.

Meeen dette feier man jo under teppet, folk driter jo i det for han vinner ikke TdF.

Og selvfølgelig støtter Riis opp om Contador, hvis Conta blir utestengt så har han et enormt problem.

Lenke til kommentar

Step_up: Det spiller ingen rolle hva eksperter sier når det gjelder en topp-profilert rytter, når presedensen i denne type saker allerede er satt. Enten så har det blitt begått et grovt justismord på en rytter tidligere i år, og da blir det ille.

Meeen dette feier man jo under teppet, folk driter jo i det for han vinner ikke TdF.

Og selvfølgelig støtter Riis opp om Contador, hvis Conta blir utestengt så har han et enormt problem.

Egentlig tror jeg Riis ønsker at Contador blir utestengt, for da kan han bare løses fra kontrakten. Fortsetter Contador gjør det bare at han er særdeles dyr samtidig som hele verdien hans i forhold til sponsorer alt er ødelagt.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel hvor råtten tour de france er. Er det slik at du må 30 minutter nedover på resulatlista til du finner en utøver som det ikke er noe muffens med? Jeg tror det er en viss naivitet ute og går. Når en ser hvor suverene enkelte utøvere har vært kan det alikevel være et argument for at det ikke er så mange som doper seg. Jeg tror ikke Armstrong kunne vært så suveren hvis han hadde vært i et felt der de 30 beste dopet seg.

Hvis du ser på Topp 30 i 2005-touren, har 16 av syklistene bak Lance vært utestengt for doping. På topp 5 er alle 4 bak Lance tatt.

Så kan du begynne å lure på hvor mange som har sluppet unna.

Ser vi på andre enden, i 99, var det kun Lance selv som ble tatt (litt for høye mengder av kortikosteroider, men ble frikjent da han skyldte på en hudkrem). I tillegg ble Pantani kastet ut med for høye hematokrittverdier. Både Zülle (nr. 2) og Virenque (nr. 8) var innblandet i Festina-affæren (Zülle innrømte doping, mens Virenque nektet) året før. I tillegg har et par til på topp 10 innrømmet doping i ettertid. Mest sannsynlig har alle som kjempet om topplassering bak Armstrong i 99 brukt doping i løpet av karrieren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...