Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har fått det gjennom å fylle på med gammelt blod. Fyren er scum. Kast han ut av sirkuset og legg gjerne opp!

Blir han frikjent skal eg spise i meg dette. Liker ikke fyren uansett, men har han ikke dopet seg så har han ikke dopet seg.

Men dårlig kjøtt Matsemann, ikke en gang du kan svelge en så dårlig unnskyldning?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han truer med å legge opp hvis han blir tatt for doping? jaja, det sier jo litt om at det kloakklandet ikke har kommet lenger enn til apestadiet.

Så spørs det jo om UCI har kommet lenger enn til apestadiet da.....

EDIT: Har fått utrolig sansen for Nibali i det siste. (fram til han blir tatt for doping)

Han har utrolig god teknikk og sitter så utrolig godt på sykkelen. Og så er han ganske offensiv, og flink til å bidra på laget og hjelpe de andre når det trengs

Endret av spax
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10041314

Håper han legger opp, det blir vel sikkert det smarteste valget han noen gang gjør.

hva er greien med å håpe at Verdens beste sammenlagtrytter legger opp? en fantastisk idrettsmann som med samme form på tempoen som i fjor hadde slått Andy rimelig overlegent kontra det han slo han i år. å miste ett slikt vidunderbarn hvis han blir behandlet urettferdig ville vært utrolig trist, men vi får nå ikke håpe det da...

stoddart:

Peter Hemmersbach ved Aker-laboratoriet understreker overfor Dagbladet at mengden er en betydelig faktor ved bruk av prestasjonsfremmende midler. Med andre ord er det heller tvilsomt om Contador hadde noe utbytte av clenbuterolen i seg selv.

DB

Lenke til kommentar

Juks er juks, uansett. Håper han er ferdig og at Andy får fjorårets tourseier på sin CV. For det var han som vant, ikke Cuntador.

Karma at han ble tatt for doping (hadde nesten smakt ENDA bedre om det mot all formodning skulle være kjøttet) etter å ha stukket fra gul trøye i nød. Ironisk nok vant han vel touren med noen og tredve sekunder.

Lenke til kommentar

Nei, det må være prestasjonsfremmende. er jo nettopp det Hammersbach legger vekt på. Vel det var Contador som vant den gule og han heter som sagt Contador og ikke ett barnslig navn som er laget av og brukt av fjortisser. Siste ord er sagt i den situasjonen som skjedde i touren og det har både Contador og Schleck sagt sitt om i media. Når Schleck(som er den det er verst for)godtar unnskyldningen, så er det i realiteten ikke noen sak lenger. hvilket Schleck gjør helt rett i, for dette har jo Alberto forklart.

Lenke til kommentar

Nei, det må være prestasjonsfremmende. er jo nettopp det Hammersbach legger vekt på. Vel det var Contador som vant den gule og han heter som sagt Contador og ikke ett barnslig navn som er laget av og brukt av fjortisser. Siste ord er sagt i den situasjonen som skjedde i touren og det har både Contador og Schleck sagt sitt om i media. Når Schleck(som er den det er verst for)godtar unnskyldningen, så er det i realiteten ikke noen sak lenger. hvilket Schleck gjør helt rett i, for dette har jo Alberto forklart.

Clenbuterol er brukt som prestasjonsfremmende i blodet han tappet ut av kroppen tidligere i år. de dreit seg ut på timingen, og han hadde litt igjen. så putta de inn det samme blodet i kroppen under hviledagen før Tourmalet. Det er også funnet spor av plast i blodet.

Dette minner meg utrolig mye om skandalen rundt Landis. Så mange som likte han og han nekta og nekta, til slutt framstår han som enda større idiot ved å legge alt på Armstrong. Bare finn dere i det!

Ingen er verdens største idrettsmann og syklist for meg er det doping og usportslighet inni bildet. Cuntador eller Contador spiller ingen rolle for meg, jeg skjønner hva den som skriver mener, og jeg skjønner den personens frustrasjon. Det at verdens største syklist blir støttet når han har testet POSITIVT på forbudte stoffer i blodet, og blir mer eller mindre avslørt på bloddoping, er nesten verre enn at han har dopet seg.

Skal man være dopingmotstander og hjelpe sporten, så må dritten vekk. Uansett om vi liker de som har dopa seg eller ikke. De er utrolig dumme og ødelegger for sin egen arbeidsplass og sitt rykte.

Det at Contador sier at han legger opp hvis han blir utestengt er for meg veldig barnslig, og det viser jo kun hvor desperat han er. Hvor naive er dere?? Jeg elsker og forguder denne sporten så mye at jeg kan virkelig ikke la dette skje i mitt hode.

Nå skal ikke jeg gå for langt i saken om Contador, men jeg har "aldri" før hørt om matforgiftning som unnskyldning for å ha forbudte stoffer.

Jeg har lyst å starte en dopingtråd, som omdiskuterer temaet da jeg ikke synes vi skal dysse ned denne tråden med dette, og at forespørselen har vært der med andre idretter.

noen som vil?

EDIT: Da var det gjort:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1265316

Endret av spax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor ofte Contador har blitt testet utenfor sesongen. Jeg tror det behøves en luke på 6 uker minst for at det skal ha vært noen grunn til at han engang skulle tenkt tanken på å bruke Clenbuterol. Unntaket for det må ha vært hvis de har spekulert i hvor lite testing det er for det stoffet, selv om han blir testet. Jeg tror akkurat det er viktig, fordi det trolig er en altfor lang liste til at de greier å teste alt, selv i mesterskap. Det er trolig bare et fåtall av testene som er så grundige som det som gjøres i store løp og mesterskap. Det er også en mulighet at han har brukt en form for doping som enda ikke testene greier å fange opp, slik Marion Jones gjorde, og det hadde rester av clenbuterol i seg. Jeg tror det var på akkurat samme sted i etappen Landis sa han hadde fått blod, uten at jeg husker det sikkert. Han holdt etappen også bedre enn det som var ventet.

Endret av festen
Lenke til kommentar

stoddart:

Peter Hemmersbach ved Aker-laboratoriet understreker overfor Dagbladet at mengden er en betydelig faktor ved bruk av prestasjonsfremmende midler. Med andre ord er det heller tvilsomt om Contador hadde noe utbytte av clenbuterolen i seg selv.

DB

Du klarte å lese hva jeg skreiv gjorde du? Jeg skrev at det ikke er noen minimumsgrense på dette stoffet, og hvis stoffet blir funnet, så blir man tatt. Og at Fuyu Li ble tatt for samme mengde og hadde samme grunn, men ble utestengt i 2 år.

Lenke til kommentar

hva er greien med å håpe at Verdens beste sammenlagtrytter legger opp? en fantastisk idrettsmann som med samme form på tempoen som i fjor hadde slått Andy rimelig overlegent kontra det han slo han i år

Hvis du jukser er du ikke en fantastisk idrettsmann. Da er du en som ikke har noe i idretten å gjøre i det hele tatt. Vi snakker om en person som har jukset seg til millioner av kroner, han fortjener all kritikk han kan få. Han burde fått fengselsstraff for svindel, mistet alle pengene han har vunnet, og bli strippet for alle sine titler. Han fortjener ikke en dritt.

Endret av Geir M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tviler jeg på. de kjenner jo godt til stoffene og hvordan de kan bedre prestasjonen...

Så du nekter for at det kan være bloddoping? Det er funnet en dose i blodet hans som er større enn den "vanlige" dosen. Contador er tatt for doping og bør utestenges.

Lenke til kommentar

hva er greien med å håpe at Verdens beste sammenlagtrytter legger opp? en fantastisk idrettsmann som med samme form på tempoen som i fjor hadde slått Andy rimelig overlegent kontra det han slo han i år

Hvis du jukser er du ikke en fantastisk idrettsmann. Da er du en som ikke har noe i idretten å gjøre i det hele tatt. Vi snakker om en person som har jukset seg til millioner av kroner, han fortjener all kritikken han kan få. Han burde fått fengselsstraff for svindel, mistet alle pengene han har vunnet, og bli strippet for alle sine titler. Han fortjener ikke en dritt.

Spørsmålet er vel hvor råtten tour de france er. Er det slik at du må 30 minutter nedover på resulatlista til du finner en utøver som det ikke er noe muffens med? Jeg tror det er en viss naivitet ute og går. Når en ser hvor suverene enkelte utøvere har vært kan det alikevel være et argument for at det ikke er så mange som doper seg. Jeg tror ikke Armstrong kunne vært så suveren hvis han hadde vært i et felt der de 30 beste dopet seg.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...