Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han er sikkert en edderkopp. Saken er at det er så mange dopingmidler og så få av disse som blir avslørt i tester. Slik som insulin og veksthormon. Jeg tror stoffet Contador ble tatt for blir brukt som en komponent i en cocktail i forbindelse med trening før sesongen, hvor oppgaven er å virke sammen med insulin (og motvirke de fettbyggende effektene av insulin).

Endret av festen
Lenke til kommentar

Ja, og poenget ditt er? "Gjør meg en tjeneste å dop deg under neste års Tour de France"?

Hæ? Hva er det du ikke skjønner? Sportssjefene har selvfølgelig et resultatorientert press på seg, akkurat som syklistene. Bare se på alle tidligere Discovery, US Postal og Astana ryttere som er innbladet i saker om doping.

Lenke til kommentar

Det blir for dumt å spy ut sånt. Beklager... Er utrolig lei av "hva var det jeg sa". Kristian Oma presterte vel å si at han visste at Contador var dopet og ikke Schleck utifra møtene han hadde hatt med dem. Det blir altfor forutsigbart og lite konstruktivt.

Hvis du tror Andy Schleck går på havrekjeks og melk mens hans argeste konkurrent går på doping tenker man ikke så mye. Da har man ikke tatt i betraktning hvor mye prestasjonsfremmende doping egentlig er. Husk også på at han er broren til Fuentes-Frank som er mer innblandet i Operacion Puerto enn Contador. Man kan faktisk bevise at Frank Schleck har betalt mange tusen euro til Fuentes for såkalte "treningstips".

Jeg har ikke noe tro på at Contador direkte og med overlegg dopet seg med akkurat dette stoffet. Tror heller ikke det er fysisk mulig å injisere en så liten andel av et stoff i kroppen. Og prestasjonsfremmende er det i alle fall ikke. Har i så fall mer tro på bloddoping-teorien da.

Ellers; les dette: http://syklingensverden.com/baglercms.php?articleID=25636&catID=-1

Endret av andybb
Lenke til kommentar

Hardt slag for sykkelsporten ja, men kan ikke si at jeg er noe særlig overrasket. Har jo ligget i lufta ganske lenge nå. Hjelper ikke å si at biffen var forgifta eller at den dopa hunden hans pissa på han. Vedder på at Cuntador slipper unna utestengelse. Typisk at det skjer, pluss at det sikkert ender opp med at han vinner TdF også neste år...

Lenke til kommentar

Det blir for dumt å spy ut sånt. Beklager... Er utrolig lei av "hva var det jeg sa". Kristian Oma presterte vel å si at han visste at Contador var dopet og ikke Schleck utifra møtene han hadde hatt med dem. Det blir altfor forutsigbart og lite konstruktivt.

Hvis du tror Andy Schleck går på havrekjeks og melk mens hans argeste konkurrent går på doping tenker man ikke så mye. Da har man ikke tatt i betraktning hvor mye prestasjonsfremmende doping egentlig er. Husk også på at han er broren til Fuentes-Frank som er mer innblandet i Operacion Puerto enn Contador. Man kan faktisk bevise at Frank Schleck har betalt mange tusen euro til Fuentes for såkalte "treningstips".

Jeg har ikke noe tro på at Contador direkte og med overlegg dopet seg med akkurat dette stoffet. Tror heller ikke det er fysisk mulig å injisere en så liten andel av et stoff i kroppen. Og prestasjonsfremmende er det i alle fall ikke. Har i så fall mer tro på bloddoping-teorien da.

Ellers; les dette: http://syklingensverden.com/baglercms.php?articleID=25636&catID=-1

Jeg tror den prestasjonsfremmende effekten av clenbuterol er stor. Dessuten er det et topp slankepreperat samtidig som det virker anabolt, helt topp i en miks med insulin som også er anabolt, men lagrer fett. Legg på veksthormon og litt steroider, og hvorfor ikke litt IGF-1 og du har det som høres ut som perfekt oppladning til tour de france.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Greit nok at effekten kan være stor, men tror du at den er stor for en konsentrasjon av 0,000 000 000 05 gram per ml? Det er ekstremt lite. Jeg kan ikke så mye av det andre du skriver. Kan du skrive litt mer om det og hva det betyr? I fjellene er det i hvert fall watt per kilo som gjelder.

Lenke til kommentar

Jeg tror den prestasjonsfremmende effekten av clenbuterol er stor.

:roll:

Som sagt har du her et stoff som gjør at du kan bruke mer insulin uten å bli fet, eller få lavere fettprosent samtidig som du relativt sett har en større andel muskler. Høres ut som en fordel spør du meg om du kan ha færre kg og dra på i oppoverbakkene og ha samme output i watt. Det kan dessuten brukes sammen med de preperat han visstnok skulle brukt i 2007 ifølge beslagene som ble gjort, som gikk på et preperat utvinnet fra urinen på gravide kvinner for å få igang egenproduksjon av testosteron, eventuelt til bruk som en doping, det er uvisst hva han brukte det stoffet til, men det er uten tvil ulovlig.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Greit nok at effekten kan være stor, men tror du at den er stor for en konsentrasjon av 0,000 000 000 05 gram per ml? Det er ekstremt lite. Jeg kan ikke så mye av det andre du skriver. Kan du skrive litt mer om det og hva det betyr? I fjellene er det i hvert fall watt per kilo som gjelder.

Det må jo antas da, at han har hatt en veldig høy konsentrasjon (en periode før blodet ble tappet), og at blodet ble tappet etter at konsentrasjonen hadde blitt lav, kanskje 3-7 dager etter at det ble brukt. Og at så noe av det som var igjen i blodet som ble tilbakeført før de bratte stigningene slo ut på urintesten. Jeg ser ikke bort ifra at dette er et stoff som det vanligvis ikke testes for heller i forbindelse med trening. Kanskje det er en viss spekulasjon i det og, et har vært en mote i å gå tilbake til eldre metoder.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Jeg utelukket ikke bloddoping over her. Generelt sett så tror jeg at de tester for alle dopingpreparater. De unngår jo ikke å teste for enkelte produkter - det ville vært svært tåpelig.

Hvis de hadde hatt brukbare tester så hadde helt sikkert massevis blitt tatt for veksthormoner og endel andre preperat som IGF-1 og insulin som fungerer svært godt, men spesielt veksthormoner. Jeg tror ingen er tatt for det i tour de france og jeg vil anta at nesten alle syklistene bruker det. Det er også mulig at noen doper seg på preperater utviklet av urinen til gravide kvinner fremfor testosteron. Det er nok ikke slik at de har ressurser eller muligheter til å teste alt, det finnes nok enkelte hull.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...