Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok nå. Jeg er like enig som alle andre med at Contador var unfair i den etappen hvor Schleck, og jeg syns fortsatt Contador er en cunt, men det er bare å innse det; Han vinner tilslutt fortjent. Han henger lett med Schleck i fjellene og og er en bedre temporytter enn det Andy er for øyeblikket. Selv om jeg skulle likt å sett Andy på toppen i morgen, så må man bare gratulere Contador med nok en Tour-seier, og se frem mot neste år. Da skal Frank og Andy gi Contador kamp, og Andy skal vinne sitt første Tour de France.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Andy tapte 39 sekunder på etappen hvor Contador viste sitt sanne jeg. I tillegg hadde han rykket og lå 20 meter foran og hadde sannsynligvis tatt endel sekunder på han den etappen. Da hadde Andy vunnet.

Som Game sier, Andy er den moralske vinneren av Tour de France. Uten uhellet til Frank eller usportsligheten til Contador, hadde han vært den offisielle også.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan erklære Andy "den moralske vinneren"; han har jo ikke gjort noe som helst utenom det vanlige. Med den tankegangen er jo alle som ikke gjør noe råttent moralske vinnere.

Alberto Contador's morality meter: 0

Andy Schleck's morality meter: 100(standard).

Winner: Andy Schleck!

Lenke til kommentar

Andy tapte 39 sekunder på etappen hvor Contador viste sitt sanne jeg. I tillegg hadde han rykket og lå 20 meter foran og hadde sannsynligvis tatt endel sekunder på han den etappen. Da hadde Andy vunnet.

Som Game sier, Andy er den moralske vinneren av Tour de France. Uten uhellet til Frank eller usportsligheten til Contador, hadde han vært den offisielle også.

Du kan nesten ikke bruke et uhell som argument for at Andy er den moralske vinneren. Det går ikke.

Og om de hadde gått sammen over mål den dagen, hvem vet hva Contador hadde gjort på tourmalet? Helt enig i at det var dumt av Contador å gå den dagen, men nå er det over, og Contador er en mer komplett rytter og vinner forholdsvis fortjent. Syns folk må begynne å legge dette bak seg nå..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan nesten ikke bruke et uhell som argument for at Andy er den moralske vinneren. Det går ikke.

Og om de hadde gått sammen over mål den dagen, hvem vet hva Contador hadde gjort på tourmalet? Helt enig i at det var dumt av Contador å gå den dagen, men nå er det over, og Contador er en mer komplett rytter og vinner forholdsvis fortjent. Syns folk må begynne å legge dette bak seg nå..

hvem vet hva, netopp, ingen vet hva som hadde skjedd hvis det og om det. Derfor må vi forholde oss til hva vi vet, og det er at 39 sekunder kommer til å forfølge Touren 2010.

Lenke til kommentar

Les mitt innlegg to hakk over ditt, Mata. Om du kjenner sykkelsporten, vet du at man ikke stikker fra gul trøye om den har uhell.

Ellers, Contador prøvde det han kunne opp Tourmalet, men selv om Andy kjørte hele veien, hadde han ikke sjans til å stikke fra. Du så begge var pinn stive på oppløpet, der de lå side om side før Andy trakk det lengste strået.

Lenke til kommentar

Les mitt innlegg to hakk over ditt, Mata. Om du kjenner sykkelsporten, vet du at man ikke stikker fra gul trøye om den har uhell.

Ellers, Contador prøvde det han kunne opp Tourmalet, men selv om Andy kjørte hele veien, hadde han ikke sjans til å stikke fra. Du så begge var pinn stive på oppløpet, der de lå side om side før Andy trakk det lengste strået.

Jeg er helt enig i at rytterne burde følge GA når slikt skjer, og dette har jeg nevnt tidligere også. Men jeg tolket innlegget ditt som om Andy ville vunnet den etappen OM han ikke hadde fått problemer. Kanskje jeg tolket det feil.

Og angående Tourmalet; umulig å vite hva Contador hadde funnet på om han hadde ligget bak Andy, kanskje bare spart seg til tempoen, eller kjørt som en villmann. Forøvrig tror jeg Contador kunne spurtslått Andy om han ville, men isteden lot han Andy få seieren med tanke på det som da hadde skjedd tidligere... Men dette er bare hva jeg tror... :)

Endret av Mata-
Lenke til kommentar

Hadde Andy hatt de 39 sekundene før tourmalet, hadde han ikke behøvd å stikke så tidlig og stivne før de siste bratte km. Sannsynligvis hadde han fått noen sekunder i sekken på Cuntador den dagen kjedet hoppet av også. Han fikk en god luke mens alberto sov i timen. Han hentet jo opp 20 sek på Menchov, Sanchez og Cunt de siste km opp fjellsiden alene. Han hadde virkelig dagen da, det var helt tydelig.

Han hadde heller ingen hjelperyttere i fjella. Fuglesang og Anker Sørensen er to stk vits. Synd frank skadet seg, for han kunne virkelig hjulpet Andy eller vunnet touren selv. Konklusjonen er at Cuntador hadde marginer, samtidig som han naturligvis er sterk, mens Schleck tapte på uhell.

Neste år skal jeg være tidenes fanboy av Contador. Hadde Ulle som min favoritt i mangen Tour de France og når Jan the express "gav seg" i 06, var det duket for Evans og F. (og Andy etterhvert) Schelck. Mao, jeg holder med de evige toere.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...