Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Har faktisk lagt alt det bak meg, og gjorde meg aldri opp med noen mening. Har dog alltid vært større fan av andy enn contador. Ville bare framheve at jeg syns det smilet var framprovosert, da det forsvant så fort. Så faktisk ut som meg før, klarte aldri smile, så måtte framprovosere det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett veldig godt poeng som blir presentert her:

http://www.dagbladet.no/2010/07/20/sport/sykkel/tour_de_france/andy_schleck/alberto_contador/12644095/

(leser)kommentaren:

Unfair av Contador, men de sekundene Andy hadde på Alberto, fikk han på 3.etappe da Contador punkterte, og feltet med Andy stakk avgårde. Var det unfair?

Dette her var vanskelig dette, grunnen til at folk reagerer er fordi Schleck satt med den gule trøya. Gjorde Contador dette på 3.etappe? Nei tenkte meg det ja.

og Step_Up, sjekk ut litt filmer fra Red Bull teamet i F1-løpene siden Tyrkia, også ser du når de er sammen og alt er "perfekt". Det er spill for galleriet, de krangler seg vekk fra seiere i det laget. Det faktisk ikke vanskelig å late som man ikke er uenig eller irritert. Om vi to hadde vært de to beste i en sport, så hadde ikke jeg hatt noen problemer med å smile og være glad rundt deg når det er kameraer der, hva jeg gjør når du ikke er der, vel det vet du ikke.

Lenke til kommentar

Skal ikke klage på at Andy Schleck gikk "all in" i dag, angrep tidlig opp Tourmalet. Man så også at Schleck og Contador var i egen klasse i fjellet. Ser dessverre dårlig ut for Andy på tempoen i forhold til Alberto. Tror nesten et uhell må ta fra Alberto Contador seieren, håper ikke Andy vinner på uhell.

Litt trist å tenke på at dette var det siste fjellet i TdF i år, og 1 år til neste gang igjen. Må også nevne at jeg har vært imponert over Hesjedal og Joaquin Rodriguez i år. Og Chris Horner gjorde også en kjempeetappe i dag og blandet seg inn blandt top10.

Skuffet over Sastre, lurer på hva han tenke med i dag. Tenkte han på Vueltan kanskje? Tror han bør satse på den til høsten hvis han orker etter Giro'n og TdF.

Lenke til kommentar

Dette blir bare flauere og flauere lesning.

Andy hadde trengt over halvannet minutt på contador forran tempoen for og ha en sjanse på gult. Dere andy elskere/contador hatere tror virkelig andy hadde tatt et minutt hvis ikke han hadde fått tekniske problem?

Og du som sier at det er en forskjell på om mannen med uhell sitter i gult eller ikke gult. Satt Ulrich i gult da Lance venta? Og det var på grunn av at Lance venta at ulrich venta i 2003. På tide og skjerpe seg litt nå.

"he also found support from the likes of Bernard Hinault, Miguel Indurain and Laurent Jalabert, as Schleck was the only one to blame for his chain coming off." Slenger meg med den gjengen jeg:) Heia Contador!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Må si det blir en fortjent seier til Contador i Touren i år. Han og Andy Schleck er like sterke i fjellene, men Contador er en komplett rytter, i motsetning til hva ryktene sier om Andy når det kommer til tempo. Får håpe på en positiv overraskelse fra Andy, og at han kommer tilbake neste år med enda sterkere tempoben neste år.

Og til alle overdrevne Schleck-fanboys. Ikke ta absolutt alt Johan Kaggestad sier for god fisk. Han er ikke spesielt objektiv, selv om han kan veldig mye og er underholdende å høre på.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Eg ville sluttet å lese umiddelbart!!!!

Og til alle overdrevne Schleck-fanboys.

Bare sånn at vi har det klinkende klart: Eg er ikke en Schleck fanboy. Eg er bare en Cuntador hater. Så ikke dra meg under denne kammen!

Lenke til kommentar

Kan ikke sammenligne med den punkteringsepisoden uansett. Det er to forskjellige situasjoner. Hvis Schleck hadde punktert på en slik etappe så er det jo ingen som forventer at hele feltet skal stoppe.

Hva her lettest, ta 30 sekunder på et fjell når det er mann mot mann eller kjøre fra et helt felt? Så ikke den etappen, men Contador hadde da vel hjelperyttere. Du kjører jo også mye lettere inn på bilene osv. osv.

Lenke til kommentar

"he also found support from the likes of Bernard Hinault, Miguel Indurain and Laurent Jalabert, as Schleck was the only one to blame for his chain coming off." Slenger meg med den gjengen jeg:) Heia Contador!

Shit! Nå har me tråkket skikkelig i det. Hvis de gutta sier det så er det sant. De har samme autoritet som Fabio selv. De kan stoppe hele TdF om de vil.

Hjelpe meg for et argument i en diskusjon som baserer seg på egne meninger og følelser......

Indurain er vel dophue numero uno i TdF sammenheng. Så hva han sier bryr meg lite...

Lenke til kommentar

Før man uttaler seg om hvor mye en rytter hadde trengt, så er det viktig å se tempoen først, man kan bli overraska. Sånn som ting er pr. i dag så har det avgjort touren, og det er sånn ting er pr. i dag man skal forholde seg til.

Jeg husker virkelig ikke om Ullrich satt i gult da, det er vel faktisk ikke relevant heller, Lance ventet.

I 03 så ventet Ullrich, hvorfor han valgte dette det er også ikke relevant, da han valgte å vente på Lance (med den gule trøya) etter han han ble revet ned.

Det er faktisk en forskjell på om man har gult eller ikke, om en rytter velter eller opplever tekniske problemer så kan man rykke. Om en rytter MED gul trøye velter eller får tekniske problemer, så skal man ikke rykke. (Se Sastre når Sanchez veltet i dag, kanskje man sier at man burde roet det ned, men det er heller ikke usportslig på den måten, det er ingen uskreven regel som sier at man skal vente på en som kan ha sjanse til å gjøre det bra).

Jeg lurer virkelig på hva som gjorde at kjedet hoppet av, dette er det ingen som vet, så om det er Schleck sin feil eller ikke vites ikke, men av det man vet så er det et teknisk problem fra han med gul trøye, og Contador rykket.

Lenke til kommentar

Hvis hovedfeltet på en flat etappe f. eks holder på å kjøre inn et brudd og den gule trøya punkterer så er det tough luck. De skal jo ikke bremse da. Det Contador gjør kan ikke sammenlignes.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Dere andy elskere/contador hatere tror virkelig andy hadde tatt et minutt hvis ikke han hadde fått tekniske problem?

På tide og skjerpe seg litt nå.

Du har rett, dette blir bare flauere og flauere lesning. Ikke tvil om hva du er ute etter å skape...

Lenke til kommentar

Ikke rart Ullrich ventet på Lance. Ullrich visste hvordan det er å bli kjørt fra da han satt i gult og punkterte på dårlige tidspunkt. ;)

Og, ja. Denne tråden er blitt gansk flau. På tide at haterne kommer seg ut, og får litt frisk luft.

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...