Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Gi deg, trollegutt.

Og alt dette er bare min personlig mening, blir ganske lavmål av deg hva gjelder den siste kommentaren!

Vel, den siste kommentaren er sikker bare hans personlige mening... Så spørs det om han er alene om å ha en slik personlig mening.

slike personlige meldinger kan han holde for seg selv. bryter med retningslinjene...lavmål uansett. hva gjelder din siste setning, så bør folk som kommer med slike kommentarer som han gjorde heller se på seg selv og feie for egen dør...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett stemmen din og stem på nytt da vel. Ikke verre enn det.

Forresten, hva synes dere om John Gadret? I går takket han nei til å hjelpe lagkaptein Roche (som slet med bakhjulet), så nå kommer vel Gadret til å være klubbløs etter TdF. :!:

Lenke til kommentar

Tenk om Thor går ned 15-20 kilo? Da tar han polkadotten neste år. Han veier tross alt 20 kg mer enn f.eks. Contador.

Du så hva som skjedde med Wiggins etter han gikk ned 4-5 kilo før dette årets tour? Det er ikke bare-bare å gå ned i vekt, prestasjonene blir også svekket da. Thor har en kraftig kroppsbygning og ville aldri kunne hevde seg i fjellene. Det har også med type muskelfibre å gjøre.

Lenke til kommentar

Slett stemmen din og stem på nytt da vel. Ikke verre enn det.

Forresten, hva synes dere om John Gadret? I går takket han nei til å hjelpe lagkaptein Roche (som slet med bakhjulet), så nå kommer vel Gadret til å være klubbløs etter TdF. :!:

Det er så lett ja :hmm:

Klubbløs? :!:

Lenke til kommentar

Tenk om Thor går ned 15-20 kilo? Da tar han polkadotten neste år. Han veier tross alt 20 kg mer enn f.eks. Contador.

Du så hva som skjedde med Wiggins etter han gikk ned 4-5 kilo før dette årets tour? Det er ikke bare-bare å gå ned i vekt, prestasjonene blir også svekket da. Thor har en kraftig kroppsbygning og ville aldri kunne hevde seg i fjellene. Det har også med type muskelfibre å gjøre.

Jeg hadde håpet at de fleste så "humoren" i innlegget mitt. Det var ikke ment seriøst. :)

Men det er forteller veldig mye om Thor. I sykling så går klatrestyrke på watt/kg kroppsvekt. Det er egentlig bare matte. Thor veier som nevnt 20 kg mer enn Contador og aldri til å bli noen utpreget klatrer.

Og nei, prestasjonen blir ikke dårligere bare man går ned i vekt. Prestasjonen blir dårligere om du går ned i vekt og mister muskelstyrke/watt. Har du fett du kan fjerne, noe Wiggins hadde i fjor og i år, så kan du fremdeles beholde muskulatur. Men de færreste klatrere har noe særlig å gå på der. De må bare prøve å opprettholde et best mulig forhold mellom vekt og hvor mye watt de kan tråkke.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Det er en del av sporten, det samme er GA om å ikke rykke på den gule trøya om den skjer noe med rytteren som har den gule trøya. At andre hadde gjort det samme er hypotetisk og ingenting du kan bevise.

Ja, folk kommer til å si det, rett og slett fordi han ødela for seg selv i denne situasjonen, deal with it!

Nei jeg kan ikke bevise, men ingen er så god hjertet at de hadde gjort det. Schelck sier jo selvfølgelig at han hadde ventet, men det tror jeg neppe noe på. Når de er så slitne og vet så vidt hvor de skal gjøre av seg så tenkes det bare på en ting. Og det er å gi bånn gass og komme først til mål og prøve å få konkurrentene av.

Han har bedt om unskyld og Schelck har tilgitt og det er historie nå så ingen ting kan gjøres med det. Men folk kan ikke hate Contador for det han har gjort det blir for dumt.

Han sier at han beklager HVIS han har gjort noe galt. Han innrømmer det jo ikke engang. Uansett hvor mye Contador vinner med, er han en totalt usportslig idiot. Gleder meg til han blir tatt i doping.

Lenke til kommentar

"andy_schleck

Nasty haed day in TDF@albertocontador apologize 2 me today really big from him!!we re good again! End of story!

albertocontador

@andy_schleck and me have been talking in the race about yesterday and our relationship will not change.We are good friends.

"

Nå får vi se hvor modne folk på forumet her er da. Når hovedpersonen selv klarer og legge alt bak seg og tilgi så burde vel dere også kunne det. Men for all del, mulig det Contador gjorde var et personlig angrep på alle som skriver på dette forumet. Så da er det jo bare og fortsette med denne tåpelige og kjedlige diskusjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis Conta virkelig bryr seg om Fair Play som han sier, bør han la Andy få 40 sekunder. Det gjorde han ikke, den spanske dritten.

Du er klar over at den eneste tiden (bortsett fra de 10 sekundene i alpene) Andy har vunnet på Contador, er når Contador har hatt mekaniske problemer?

Hvis Andy har vært så mye sterkere enn Contador som du mener, må jeg si at taktikken til SaxoBank har vært særdeles mislykket. Vi får se i morra, men jeg tipper det blir en ny Mont Ventoux.

Lenke til kommentar

Aldri sagt at Andy er sterkere enn Contador i det hele tatt, bare at uansett hva som skjer, er Andy den moralske vinneren oppi det her, og Contador en usportslig unge. Dessuten har Andy hatt utrolig uflaks som mistet Frank. Contador har et sterkt lag rundt seg, men Andy har ingen. Hadde Frank vært med, hadde de knust Contador.

Dessuten hadde Andy allerede fått 20 meter på Contador da kjedet røyk.

Lenke til kommentar

Hvis Conta virkelig bryr seg om Fair Play som han sier, bør han la Andy få 40 sekunder. Det gjorde han ikke, den spanske dritten.

Du er klar over at den eneste tiden (bortsett fra de 10 sekundene i alpene) Andy har vunnet på Contador, er når Contador har hatt mekaniske problemer?

Hvis Andy har vært så mye sterkere enn Contador som du mener, må jeg si at taktikken til SaxoBank har vært særdeles mislykket. Vi får se i morra, men jeg tipper det blir en ny Mont Ventoux.

Vanskelig å legge opp taktikk når Schleck er den eneste fra Saxo-Bank i tetgruppa konstant^^

Lenke til kommentar

bare at uansett hva som skjer, er Andy den moralske vinneren oppi det her, og Contador en usportslig unge.

.

Andy taper ikke på at han mistet kjedet, men på prologen og tempoen. Andy har allerede fått en gavepakke av arrangørene ved å kun ha én vanlig tempoetappe, likevel klarer ikke Andy å vinne. I tillegg var han særdeles heldig at han ikke tapte Touren allerede på etappen til Spa. Andy er på ingen måte en moralsk vinner pga. at han tapte 40 sek. fordi han ikke klarte å gire skikkelig.

Dessuten har Andy hatt utrolig uflaks som mistet Frank. Contador har et sterkt lag rundt seg, men Andy har ingen. Hadde Frank vært med, hadde de knust Contador.

Det kan vi selvsagt spekulere i. Da hadde SaxoBank i det minste hatt en taktikk -- selv om den ikke akkurat imponerte i fjor.

Dessuten hadde Andy allerede fått 20 meter på Contador da kjedet røyk.

Var det noe som tydet på at Contador ikke hadde klart å støte seg opp der? Ikke så vidt jeg så, men det får vi dessverre aldri vite. Tidstapet hadde uansett vært minimalt, så kort som det var igjen til toppen.

Vanskelig å legge opp taktikk når Schleck er den eneste fra Saxo-Bank i tetgruppa konstant^^

Det er sant. Men hittil har Andy kun angrepet Contador helt på slutten av fjell (hele 2 ganger), bortsett fra da Andy og Cancellara stakk fra resten på brosteinsetappen. Det er ikke akkurat imponerende, med tanke på at Andy må ta mye tid på Contador før tempoen.

Vi får se i morgen. Da Andy slå til tidlig. Det kan bli utrolig spennende, men det kan også bli et utrolig antiklimaks som Mont Ventoux i fjor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvis man skal støte på noen, i dette eksemplet Contador, så skal man helst ha blitt kvitt hans hjelperyttere. I årets tour så har ikke det vært mulig for Andy til å sette fram ett hardkjør fra hans ryttere siden de har vært så dårlige, dermed har han ikke klart å riste av Contador sine hjelperyttere. Forøvrig så har jo Contador hatt en fantastisk hjelperytter i Navarro, sykt å se hvordan han dro feltet i alpene.

Men i morgen så må han jo gå all in, så det skal bli interessant å se hva Andy kan finne på da.

Endret av seigmenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...