Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det verste her er det faktum at Contador lyver. Han vet ekstremt godt at Schelck ikke gikk tom og at det var en teknisk feil som ikke var hans skyld, og skulle dermed ventet.

Contador innrømmet også at han visste Schelck hadde problemer når han var "langt" foran i løypa. Hvordan kan det da ha seg at Contador kjørte tempo ned fjellet med Menchov og S. Sanchez?

Contador var uforskammet og skulle skamme seg.

De sykler ikke kun for penger, de sykler fordi de synes det er gøy samt ære.

Ullrich var en syklist mange i feltet har noe å lære endel av bortsett fra dopingen. Class Act.

Sludder? Så hva tror du de sykler for?

Pengene og berømmelsen, alt annet en æren. Ære innenfor sykkelsporten er om noe i det hele tatt, veldig liten.

Giallorossi: Du er klar over at du ikke vet hva du snakker om?

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Mener å huske at vinneren av Tour de France mottar en sum på rundt 7 millioner NOK. Dette deles innad i laget, mekanikkere og annet støttepersonell får sin bit. Dette er syklister som tjener rundt 20 millioner kroner i året. Du tror enkeltsyklister setter så mye på spill ved å dope seg, for å vinne en viss sum penger? På samme måte som fotballspillere ønsker å vinne turneringer ene og alene pga. bonuser og verdien i trofeet de får? Joda, de finnes sikkert, men berømmelse og ære er nok først og fremst hva som driver syklistene til gjøre alt for å vinne Tour de France. For noen er nok berømmelse langt viktigere enn ære, derav dopingen. Men å si at, "Ære innenfor sykkelsporten er om noe i det hele tatt, veldig liten.", baserer du jo kun på at det hvert år blir avslørt et fåtall juksemakere. Du tror alle de andre sitter med den samme mentaliteten og venter på muligheten til å dope seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener å huske at vinneren av Tour de France mottar en sum på rundt 7 millioner NOK. Dette deles innad i laget, mekanikkere og annet støttepersonell får sin bit. Dette er syklister som tjener rundt 20 millioner kroner i året. Du tror enkeltsyklister setter så mye på spill ved å dope seg, for å vinne en viss sum penger?

Hehe, det er lov å sette ting i perspektiv; På lik linje med f.eks Becks så er det ikke sportskarrieren de tjener mest på men sponsorinntektene. Vinner de et såpass stort ritt som Tdf får de naturligvis større sponsorinntekter. Og jeg har heller aldri påstått at dette var et punkt for seg selv, men det er uten tvil et viktig punkt.

(...) Men berømmelse og ære er nok først og fremst hva som driver syklistene til gjøre alt for å vinne Tour de France. For noen er nok berømmelse langt viktigere enn ære, derav dopingen. Men å si at, "Ære innenfor sykkelsporten er om noe i det hele tatt, veldig liten.", baserer du jo kun på at det hvert år blir avslørt et fåtall juksemakere. Du tror alle de andre sitter med den samme mentaliteten og venter på muligheten til å dope seg?

Først og fremst må du skille mellom ære og berømmelse, det er en forskjell. Og ikke legg dine ord i min munn. Jeg baserer meg på det vaklende ryktet sykkelsporten har, æren innenfor sykkelsporten er svært liten i den forstand at den tidligere har massive dopingskandaler bak seg. Det er ikke vanskelig å tenke seg at flere har mistet troen på sykkelen iforhold til ære.

Lenke til kommentar

Han har jo allerede vist at han følger fair-play på spa-etappen.

Hæ? Når?

DJ da. Husker du ikke når Cancellara stoppet hele spurten? Vi så jo ingen angrep fra Cuntador i spurten, noe som forteller oss hvor viktig fair-play er for han!

:tease:

Contador var vist den som organiserte ventingen på Schleck på den etappen. Så på den etappen skal han credit.

Lenke til kommentar

Men i italiensk fotball er det bare ære som gjelder? :p

Nå var det dette med å skjære alle over en kam. Det er ikke rytterne som skal bry seg om pengeaspektet, det er det man har sportsdirektører og diverse andre folk til. At noen mennekser er griskere enn andre kommer man ikke utenom, men når du sier at det ikke er ære i sykkelsporten fremstår du bare som ignorant.

Lenke til kommentar

"1. Cuntador snur seg for å se at Schleck sliter.

post-61155-1279564310,559_thumb.png"

Er ikke lett å se med den bilen.

AHA! nå forstår jeg alle dere som støtter contador.. han er redd for apekatter, og så seg selv i speilbildet i bilen, så ble han så sykt redd at han satte fart oppover skrenten.

Nei, nå får vi bli ferdige med denne diskusjonen. Nok får være nok.

La oss se de neste dagene hva som skjer. Schleck virker som å være i super form, det er det ikke tvil om

Lenke til kommentar

Men i italiensk fotball er det bare ære som gjelder? :p

Og derfor skiller jeg Italia på samtlige punkter ;)

Det er ikke rytterne som skal bry seg om pengeaspektet, det er det man har sportsdirektører og diverse andre folk til. At noen mennekser er griskere enn andre kommer man ikke utenom, men når du sier at det ikke er ære i sykkelsporten fremstår du bare som ignorant.

Når du presterer å lire av deg det, må jeg si du får ditt siste ord rett tilbake, eller kanskje litt små naivt.

Alle tilskuerne langs løypene er vel svar nok til at det fortsatt er en ære å vinne.

Trofasthet? Det ligger i sjela; Troen på bedre og renere tider.

JA sykkelsporten har hatt noen vonde år, men de fleste tror og håper utskuddene i det store og hele er luket bort nå, og vinner du Touren får du ære med på kjøpet.

Poenget til Bruno var jo nettopp at man ene og alene sykler Tdf fordi man leter etter ære. Dette synes jeg blir helt feil og så misledende som det går an å få blitt. Leter man etter ære finnes det mange andre og langt enklere veier. Berømmelse synes jeg såldes er mye mer beskrivende.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Hehe, det er lov å sette ting i perspektiv; På lik linje med f.eks Becks så er det ikke sportskarrieren de tjener mest på men sponsorinntektene. Vinner de et såpass stort ritt som Tdf får de naturligvis større sponsorinntekter. Og jeg har heller aldri påstått at dette var et punkt for seg selv, men det er uten tvil et viktig punkt.

Som du ser på Tiger Woods så er det bare å gjøre en (eller... 14-15 fine) tabbe, eller være usportslig så taper du mye cred i miljøet og hos sponsorer som ikke vil bli assosiert med deg.

Jeg har heller ikke hørt om syklister som har fete sponsorkontrakter da tross alt lagene har sine sponsorer på drakter, og firma som lager sykler til laget, firma som lager hjelmer osv. Er ikke mye opp til syklisten selv. Men nå er vel ikke Astana laget som bryr seg mest mulig om etikk. Jeg synes også det er meget synd at den uskrevne regelen om signering av x-dopere ble brutt.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke hørt om syklister som har fete sponsorkontrakter da tross alt lagene har sine sponsorer på drakter, og firma som lager sykler til laget, firma som lager hjelmer osv. Er ikke mye opp til syklisten selv. Men nå er vel ikke Astana laget som bryr seg mest mulig om etikk. Jeg synes også det er meget synd at den uskrevne regelen om signering av x-dopere ble brutt.

La oss bli enige om en ting; De blir ikke fattige på dette. Det var også mitt poeng i denne penge-diskusjonen. Nå vet jeg ikke regelverket for personlige sponsorer utenfor sykkelløpya, men jeg gikk ihvertfall utifra at det var og er lovlig?

Lenke til kommentar

Ja lurte litt på noe som stod i en artikkel om dette Oslo Grand prix: I fjor fikk visstnok Lance 2 mill for å stille opp, og arrangementet drog inn 250 000 til kreftsaken. Hvor er logikken i det?

Nå når Schleck kommer gratis så skulle de kunne dra inn et par mill da?

Lenke til kommentar

Apropos penger, Andy Schleck kommer til Oslo 10. august for å delta i Oslo Grand Prix. Fyren kommer gratis, og alt av penger som blir samlet inn går til kreftsaken.

Heldig som kommer gratis, jeg må betale for å komme meg til oslo

Lance fikk to millioner for å komme i fjor, så sånn sett er han ikke så heldig. Men han takket jo selv nei til pengene. Rå fyr. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...