Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

DJ da. Husker du ikke når Cancellara stoppet hele spurten? Vi så jo ingen angrep fra Cuntador i spurten, noe som forteller oss hvor viktig fair-play er for han!

Åja, for den var det jo Cuntador som satte i gang... :roll:

Og på det andre bildet du postet, så kan man klart og tydelig se at den gule capsen til han fyren er i veien.

:tease:

Ja, eller den lille busken nederst på bildet der.

tenkte mer på at Contador ikke støtet for å ta tid...

Uhm, what?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

herfra ser jeg fremdeles ikke Schleck...du har enda ikke svart på spørsmålet jeg stilte deg.

Det er jo fordi han ser til siden. For å vise deg hadde jeg det andre bildet i den posten jeg postet de to bildene sammen.

så da er det det samme stedet han ser fra? Synes at det er litt vrient å se det derfra...

Lenke til kommentar

Norge er egentlig i Afrika. Uansett hvor mange ganger jeg sier det så blir det ikke riktig av den grunn. Det er samme type logikk du bruker. Du må da evne å forstå at Contador så at Schleck hadde et eller annet problem med sykkelen.

Bare å gi opp, han kommer aldri til å gi seg. Hvis det er noen rettferdighet i verden så deiser Contador i bakken på en av de siste etappene. Usympatisk smurf.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Schlecks sjef Bjarne Riis i Saxo Bank var ikke like hard.

– Jeg vet ikke hva som skjedde, om det var en feil med materialet. Det virker som om Contador ventet litt, for deretter å kjøre. Sånn er nå en gang et sykkelritt, mente Riis.

Contador sier han ikke fikk med seg at Schleck mistet kjedet.

– Jeg visste ikke at han hadde tekniske problemer, og da jeg fikk høre om det var det for seint, sa Contador.

Bra at Contador er ærlig med hva han opplevde...

Lenke til kommentar

Riis kan sikkert få bøter om han angriper folk verbalt, så jeg skjønner at han ikke tok så mye i det han sa der.

Hvordan kan det ta Conta 25km å finne ut at det var for sen?

Jeg prøver bare å være saklig jeg. Prøver aldri å provosere noen!

...

Lenke til kommentar

Det er aldri for sent å finne det ut, det er faktisk bare å roe det ned. De har da bremser på syklene...

Kan jo tenke for meg selv, hva er det jeg husker fra TdF før jeg ble skikkelig interessert...

Beloki sin velt der Lance pløyde åker'n.

Mayo vs Armstrong vs Ullrich da Ullrich stoppet og ventet.

Armstrong vs Ullrich da Ullrich veltet i utforkjøringen og Armstrong ventet på han.

Voeckler i gult i 10 dager! <3

Tenk hvor mange som hadde blitt glade, overrasket og ikke minst veldig støttende til Contador om han hadde ventet på Schleck, han ville jo blitt hyllet som en av de største idrettsutøverene i 2010 uansett hva som hadde skjedd i resten av touren.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Hva kan man si? Synes først og fremst at det er litt synd at etappen ender slik. Hadde vært interessant å se hvordan Contador hadde reagert på angrepet til Andy. Personlig tror jeg de hadde kommet sammen inn til mål.

Når det gjelder selve hendelsen, er det fullt mulig at Contador ikke fikk med seg hva som skjedde i øyeblikket det hendte. Han var tross alt i full gang med å støte seg opp til Andy akkurat da, og det er ikke sikkert at han klarte å analysere hendelsen før han fosset forbi. Likevel må han ha skjønt hva som forgikk litt oppi bakken, og kunne ha roet ned fremfor å fortsette og angripe. Når det gjelder radioen, er det ikke sikkert at Astana-ledelsen gav Contador noe beskjed om Andy, bortsett fra å heie han videre.

Om det var riktig å angripe av Contador, er en annen sak. Jeg synes ikke det var galt av Contador -- ikke minst fordi det med stor sannsynlighet var Andy selv sin skyld at han mistet kjedet -- men heller synd at han gjorde det. Det er synd når en utøver tar fordel av uflaksen til en motstander som i denne situasjonen. Men på en annen side vant Andy mer på uflaksen til Contador på brosteinsetappen.

Selve hendelsen virker på meg som noe fra en litt frustrert og mindre selvsikker Contador. Han klarer ikke å riste av seg Andy, og han brukte dermed den sjansen han fikk. Likevel tror jeg ikke Andy klarer å riste av seg Contador i de neste etappene heller, og det hele virker å ende i en ny Contador-seier.

Når det er sagt, kan dette gjøre kampen mellom de to mer interessant også. Nå må Andy virkelig satse hvis han skal komme seg på toppen av pallen. Får håpe han finner på noe virkelig spektakulært i de neste knallharde etappene.

Kudos for bra post!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fairplay er blitt mer og mer avleggs.

Mulig Andy er av "old-school" men tror innerst inne at hadde han kunnet avgjøre TdF på denne måten så hadde han klint til og spilt naiv i ettertid.

Hvordan? Noe sier meg at du baserer den påstanden, ene og alene om situasjonen i dag ;)

Jeg tror de aller fleste, inkludert Schleck vet at å vinne TdF på en slik måte gjør at du alltid vil sitte igjen med en bismak. Det er ikke verdt det, det er æren de kjemper om, folk beærer ikke ryttere som vinner på den måten. Det tror jeg Contador skjønte i dag, da han sto på podiet. Ellers tror jeg nok Andy hadde et godt poeng, at det handler litt om kultur også. Uten at jeg skal gå for langt, spanjoler har vært overrepresentert på lista over dopingtatte ryttere de siste årene. Syklister som doper seg gjør det alle for å oppnå resultater, men egentlig lurer de bare seg selv.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere si at Cuntador angrep når Schleck var i gang med å få en enda større luke enn de 20m han hadde?

Folk som drar ting ut av løse lufta uten å ha sett etappen eller ha peiling på sykkel generelt.

Snakker du om Step_up nå, for det er han som gjør dette.

Contador var et godt stykke bak der etter at Schleck hadde begynt å angripe. Han hadde nok fått opp stor fart da, men han var absolutt såpass langt bak Schleck at han lett kunne sett at kjedet hadde hoppet av. I alle fall at han hadde problemer.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere si at Cuntador angrep når Schleck var i gang med å få en enda større luke enn de 20m han hadde?

Folk som drar ting ut av løse lufta uten å ha sett etappen eller ha peiling på sykkel generelt.

Snakker du om Step_up nå, for det er han som gjør dette.

Contador var et godt stykke bak der etter at Schleck hadde begynt å angripe. Han hadde nok fått opp stor fart da, men han var absolutt såpass langt bak Schleck at han lett kunne sett at kjedet hadde hoppet av. I alle fall at han hadde problemer.

Skal så lite til å få ban på forumet, så lar den stå som en generel kommentar om gruppen av eventuelle personer som mener dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...