Gå til innhold

Tour de France 2010

Latias

TdF  

104 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner TdF?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kan man si? Synes først og fremst at det er litt synd at etappen ender slik. Hadde vært interessant å se hvordan Contador hadde reagert på angrepet til Andy. Personlig tror jeg de hadde kommet sammen inn til mål.

Når det gjelder selve hendelsen, er det fullt mulig at Contador ikke fikk med seg hva som skjedde i øyeblikket det hendte. Han var tross alt i full gang med å støte seg opp til Andy akkurat da, og det er ikke sikkert at han klarte å analysere hendelsen før han fosset forbi. Likevel må han ha skjønt hva som forgikk litt oppi bakken, og kunne ha roet ned fremfor å fortsette og angripe. Når det gjelder radioen, er det ikke sikkert at Astana-ledelsen gav Contador noe beskjed om Andy, bortsett fra å heie han videre.

Om det var riktig å angripe av Contador, er en annen sak. Jeg synes ikke det var galt av Contador -- ikke minst fordi det med stor sannsynlighet var Andy selv sin skyld at han mistet kjedet -- men heller synd at han gjorde det. Det er synd når en utøver tar fordel av uflaksen til en motstander som i denne situasjonen. Men på en annen side vant Andy mer på uflaksen til Contador på brosteinsetappen.

Selve hendelsen virker på meg som noe fra en litt frustrert og mindre selvsikker Contador. Han klarer ikke å riste av seg Andy, og han brukte dermed den sjansen han fikk. Likevel tror jeg ikke Andy klarer å riste av seg Contador i de neste etappene heller, og det hele virker å ende i en ny Contador-seier.

Når det er sagt, kan dette gjøre kampen mellom de to mer interessant også. Nå må Andy virkelig satse hvis han skal komme seg på toppen av pallen. Får håpe han finner på noe virkelig spektakulært i de neste knallharde etappene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"- Jeg forstår at Andy er skuffet, men situasjonen ble nå engang slik. Det viktigste for meg var at jeg fikk mange sekunder, og det er bra med tanke på målet om å vinne gull i Paris."

-Nuff said

Som VG formulerer det

- Jeg forstår at han er skuffet over det som skjedde i dag. Men da det skjedde, hadde jeg allerede angrepet. Det viktigste i dag var å ta tid på ham. For meg forandrer ikke dette noe: Målet er å ha den gule trøya i Paris. Jeg kommer til å fortsette å fokusere på rittet.

Lenke til kommentar

hva mener du med spørsmålet? Jeg kan se på disse bildene du snakker om hvis du har link.

Du har jo tydeligvis ikke sett hendelsen. Har du ikke sett disse bildene er denne diskusjonen totalt meningsløs.

Så på klippet TV2 viste og fra etappen.

Lenke til kommentar

"1. Cuntador snur seg for å se at Schleck sliter.

post-61155-1279564310,559_thumb.png"

Er ikke lett å se med den bilen. vet ikke om han på bilde to, men er jo lang avstand. ellers har julenissen gode poeng...

Ellers så stilte jeg deg og ett spørsmål i det forrige innlegget mitt.

Lenke til kommentar

"1. Cuntador snur seg for å se at Schleck sliter.

post-61155-1279564310,559_thumb.png"

Er ikke lett å se med den bilen. vet ikke om han på bilde to, men er jo lang avstand. ellers har julenissen gode poeng...

Ellers så stilte jeg deg og ett spørsmål i det forrige innlegget mitt.

Og akkurat derfor snudde han seg en gang til rett etterpå.

Lenke til kommentar

Contador fikk det jo med seg, hvorfor krangle? Han sykler jo forbi han når Schleck står mer eller mindre i ro. Hvorfor skulle Schleck plutselig stoppe helt opp?

Andy sa jo at han ikke ville gjort det. Det er jo vanlig at man venter.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Han har jo allerede vist at han følger fair-play på spa-etappen.

Hæ? Når?

Tror at folk er full av følelser akkurat nå og dessverre da lar seg fange av disse følelsene for så å male ett bilde av Contador som usportslig...

Hahahaha :lol:

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Eg er dog rimelig sikker på at Andy hadde gjort det samme....

Hvorfor?

For det er fryktelig mye på spill for utøverne.

Fairplay er blitt mer og mer avleggs. Mulig Andy er av "old-school" men tror innerst inne at hadde han kunnet avgjøre TdF på denne måten så hadde han klint til og spilt naiv i ettertid.

Selvsagt sier Andy at han ikke hadde gjort det samme selv. Han er jo ingen idiot. ;)

Lenke til kommentar

Han har jo allerede vist at han følger fair-play på spa-etappen.

Hæ? Når?

DJ da. Husker du ikke når Cancellara stoppet hele spurten? Vi så jo ingen angrep fra Cuntador i spurten, noe som forteller oss hvor viktig fair-play er for han!

Og på det andre bildet du postet, så kan man klart og tydelig se at den gule capsen til han fyren er i veien.

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...